۲ نفر

برملا شدن یک کار غیراخلاقی شهرداری تهران توسط روزنامه اصولگرا

۸ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبر: 816517
برملا شدن یک کار غیراخلاقی شهرداری تهران توسط روزنامه اصولگرا

روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد در گزارشی به انتقاد از یکی از اقدامات شهرداری تهران پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فرهیختگان نوشت:چند روزی است که در برخی میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های مترو تهران می‌بینیم یک میز و چند صندلی برای سنجش فشار و قندخون به‌صورت رایگان برای شهروندان جاگذاری شده‌اند.شاید در نگاه اول این صحنه، کاری بسیار پسندیده باشد. اما ماجرا از اینجا جالب می‌شود که افراد متصدی برای انجام این کار از شهروندان درخواست دارند تا شماره تماس‌شان را بدهند. غافل از اینکه با این شماره تماس در سامانه تهران من در طرح «من شهردارم» از طرف شهروندان برای پروژه‌های شهرداری رای یا نظر ثبت می‌کنند.

طبق پیگیری‌های «فرهیختگان»، این اتفاق در ایستگاه‌های چیتگر، شهید مفتح، شادمان و شهرری افتاده است. وقتی خبرنگار ما از متصدیان امر پرسیده که این کد را برای چه کاری دریافت می‌کنید، برخی از متصدیان به خبرنگار ما گفته‌اند برای شهرداری است و باید ثبت شود. یک متصدی دیگر در ایستگاهی دیگر گفته بود نظرسنجی محله است. وقتی هم خبرنگار گفته است که از اهالی این محله نیست، گفته‌اند مهم نیست! متصدی دیگر هم بدون هیچ توضیحی برای شهروندان به بهانه ثبت فشار خون، در سامانه ‌من شهردارم‌ نظر ثبت می‌کرد.

خبرنگار «فرهیختگان» در گفت‌وگو با شهروندان، دریافته است که متصدیان بدون هیچ توضیحی و به بهانه ثبت اطلاعات از شهروندان، کد پیامکی را از آنان دریافت کرده‌اند و به جای آنها نظر ثبت کرده‌اند.

تماس از طرف بهداشت با مردم و اخذ کد احراز هویت

با تحقیق بیشتر و مصاحبه‌های مردمی دریافتیم برخی شهروندان که خودشان یا فرزندان‌شان از خدمات شبکه‌های بهداشت ساکن در سرای محلات و یا مستقر در املاک مربوط به شهرداری استفاده کرده‌اند، تماس‌هایی دریافت کرده‌اند. به بهانه میزان رضایت از خدمات ارائه‌شده، از آنها کد پیامکی ارسال‌شده به شماره همراه‌شان را درخواست کرده‌اند. با توجه به اینکه از همان سرشماره و سامانه برای نظرسنجی پروژه‌های شهرداری استفاده شده است، ظاهرا برای آنها هم نظرسنجی ثبت شده است. یکی از شهروندان می‌گوید: «چندین ماه قبل واکسن زده بودم برای رفتن به خدمت سربازی و الان با من تماس گرفته‌اند که آیا از خدمات مرکز راضی بوده‌اید؟ پس از شنیدن پاسخ من گفتند یک کد برای شما ارسال شده برای ثبت نظرتان، آن کد را به ما اعلام کنید.»

حتی پای دانش‌آموزان نیز به اجبار باز شده است

شاهکار شهرداری تهران پایانی ندارد. گزارشات و مستندات مردمی نشان می‌دهد برخی مدارس با ارائه کد معرف به دانش‌آموزان و اجبار آنها به مشارکت در نظرسنجی سعی در بالا بردن تعداد مشارکت‌کنندگان در طرح ‌من شهردارم دارند. مدارس با دادن یک برگه کاغذ حاوی توضیحاتی از والدین خواسته‌اند در این سامانه نظر خود را درباره پروژه‌های شهرداری ثبت کنند.

اما سوال اینجاست که چه ارتباطی بین شهرداری و آموزش‌وپرورش است که دانش‌آموزان و والدین آنها را مجبور به ثبت نظر در چنین طرحی می‌کنند؟ گزارش‌های والدین نشان می‌دهد در گروه‌های فضای مجازی کلاس‌های مدرسه گفته شده شرکت در این طرح اجباری است و همه باید شرکت کنند و از سایر اعضای خانواده هم باید بخواهند در این نظرسنجی شرکت کنند.

شهرداری تهران سخت مشغول رزومه‌سازی برای نمایش محبوبیت و مشارکت شهروندان نسبت به طرح اخیرش است و از شیوه‌های عجیب ناقض حریم خصوصی شهروندان و فریب آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

تکذیب شبکه بهداشت در همکاری با شهرداری

اما طبق پیگیری خبرنگار «فرهیختگان»، یکی از مسئولان شبکه بهداشت در شهرری اعلام کرده است که برای ثبت رضایت‌مندی از خدمات شبکه بهداشت با آن مسئول نیز تماس گرفته‌اند. حالا اما باید دید اطلاعات مردمی که از خدمات بهداشت و درمان استفاده کرده‌اند چگونه به دست سرای محلات و مجریان این طرح رسیده که در حال سوءاستفاده از آن هستند.

پرسش اساسی از شهرداری تهران این است که چرا باید بدون اطلاع و هماهنگی مردم به جای آنها نظر ثبت کند؟ آیا با ثبت این نظرهای مردمی که معلوم نیست بر چه اساسی و به چه پروژه‌هایی رای داده می‌شود، قرار است درباره پروژه‌های شهری تصمیم‌گیری کند؟ مگر کسی هم پیدا می‌شود که با زور و فریب شهردار باشد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابی ابی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام من ازمیش دادم و مشکلم معلوم شد ممنون انان هستم شما فکر کنم زیاد از حد دنبال فیلم پلیسی هستید
  • شهرداری IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام بعنوان معاون شهردار یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران تمام فرمایشات شما را تایید مینمایم و لز روز اول با این اقدام موافق نبودم
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دقیقا مدرسه پسرمم گفته اجباریه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    این یک نمونه است نمونه های دیگر هم هست
  • مخاطب IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    این خبر درسته جلو من رو گرفتن و گفتن این بلیط هدیه شهرداری هست لطفا شماره اتون رو بدید تا عضو سامانه ما بشید و تو پیشبرد پروژه ها سهیم باشید جالب اینجاست که مارو تو گوشی خودشون عضو سامانه کنن و هرکار و نظری خواستن بدن منم گفتم لنگ بلیط شما نیستم و همچین کاری نمیکنم این کار سو استفاده است واقعا جای تاسف داره
  • حسنی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    به ذات این طلح خیلی خوب است امّا متاسفانه بیشتر تبلیغ و بیزینس مافیای دارو. و پزشکی است آیا بنظرتان چقدر بودجه از جیب دولت هزینه به جیب این صنف پزشکی ریخته میشود ؟! بیمه رایگان اسمش رایگان است مردم با کوچکترین علایم حتی سرماخوردگی راه میفتند پزشک ها آن ها هم تا میتوانند پورسانت بازی وپاس گل ..به سونیگرافی .فلان گرافی .. یک سفره پرچرب برای همدیگر آخرش هم یک کیسه چرک خشک کن.ویتامین.مسکن.. مردم را بیشترمعتاد دوا دکترکرده اند
  • مجید IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چند روخز پیش این برمامه را در مترو اقدسیه با دادن بلیط مترو رایگان انجام میدادند
  • امین IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ماشاالله به خبرنگاری که این امر مجرمانه را کشف و رسوا کرده، ما به چنین خبرنگار هایی در مملکت نیاز فراوان داریم، خدا قوت
  • طاهرقرشیخ IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    این حقه بازی‌ها و خیانت ها فقط بخاطر آماده سازی برای شرکت و سپس رای آوری زاک در ریاست جمهوری آینده است. هر چند بسیار بعیده با این همه گند کاری های حکومت بیش از 20 درصد از مردم در انتخابات انهم بنا به دلایلی که بماند شرکت نمایند.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    در شرکت واگن سازی تهران هم روزهای 5و6دی,ماه از حدود هزار نفر پرسنل هم این کار را کرده اند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دولت دروغ .و وعده
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    عجب آدم کلاشیه این شهردار هر چی بگی از جانور بر میاد
  • TR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    عجب خر تو خریه ها .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 0
    احتمالا نظر سنجی هم این بوده : اقدامات شهرداری تهران چگونه بوده است ؟ ۱- عالی ۲- خیلی عالی
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    تاشماها میگین روزنامه اصولگرا من یا فرهیختگان می افتم نون به نرخ روزاخورای منافق
  • باتوسای IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    خب که چی..من خودم سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد..یکی از دوستانم که داییش تو فرمانداری بود ..به من گفت چندین جعبه رای های مردم که خونده دوباره اضافات که به رقیب رای داده بودند رو در باغی سوزاندیم...این که چیزی نیست رفیق..نماینده یه شهرستان با ۱۵۰هزار رای دهنده با هفت هزار رای رفت تو مجلس.خخخخخ..کوروش آسوده بخواب ..که ایرانی نمونده...
  • محسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام یکی از طرح‌های من شهردارم در منطقه 7 طرح تغییر میدان شهید قندی و تعرریض پیاده رو در خیابان پالیزی غربی می‌باشد که منجر به ترافیک زیاد و آلودگی بیشتر هوای محله و شلوغی آن شده است و با وجود نامه به شهردارمنطقه و امضای تعداد زیادی از مردم محل و مخالفت با طرح فوق ولی طرح فوق همچنان ادامه یافته و مبلغ سنگینی از بیت‌المال صرف این طرح بی حاصل شده و می شود شود. در صورت امکان اطلاع رسانی کنید.
  • محسن IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام در خصوص طرح من شهردارم یکی از طرح ها طرح تغییر میدان شهید قندی و تعرریض پیاده روی خیابان پالیزی غربی بوده که باعث ترافیک سنگین سهروردی شمالی و آلوده تر شدن هوای منطقه و شلوغی محله شده است که در این مورد نامه به شهردار منطقه 7 با امضای تعداد زیادی از مردم محله مبنی بر مخالفت با اجرای این طرح ارسال شده است ولی با وجود نامه مذکور و صرف پول بیت المالبرای این طرح بی حاصل همچنان طرح در حال اجرا است. لطفاً اطلاع رسانی کنید.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    یه مدیره سالم به مانشون بدید ۵تاسکه بگیرید..