۰ نفر

برملا شدن یک کار غیراخلاقی شهرداری تهران توسط روزنامه اصولگرا/ رزومه سازی برای زاکانی

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 816156
برملا شدن یک کار غیراخلاقی شهرداری تهران توسط روزنامه اصولگرا/ رزومه سازی برای زاکانی

روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد در گزارشی به انتقاد از یکی از اقدامات شهرداری تهران پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ روزنامه  فرهیختگان نوشت:چند روزی است که در برخی میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های مترو تهران می‌بینیم یک میز و چند صندلی برای سنجش فشار و قندخون به‌صورت رایگان برای شهروندان جاگذاری شده‌اند.شاید در نگاه اول این صحنه، کاری بسیار پسندیده باشد. اما ماجرا از اینجا جالب می‌شود که افراد متصدی برای انجام این کار از شهروندان درخواست دارند تا شماره تماس‌شان را بدهند. غافل از اینکه با این شماره تماس در سامانه تهران من در طرح «من شهردارم» از طرف شهروندان برای پروژه‌های شهرداری رای یا نظر ثبت می‌کنند.

طبق پیگیری‌های «فرهیختگان»، این اتفاق در ایستگاه‌های چیتگر، شهید مفتح، شادمان و شهرری افتاده است. وقتی خبرنگار ما از متصدیان امر پرسیده که این کد را برای چه کاری دریافت می‌کنید، برخی از متصدیان به خبرنگار ما گفته‌اند برای شهرداری است و باید ثبت شود. یک متصدی دیگر در ایستگاهی دیگر گفته بود نظرسنجی محله است. وقتی هم خبرنگار گفته است که از اهالی این محله نیست، گفته‌اند مهم نیست! متصدی دیگر هم بدون هیچ توضیحی برای شهروندان به بهانه ثبت فشار خون، در سامانه ‌من شهردارم‌ نظر ثبت می‌کرد.

خبرنگار «فرهیختگان» در گفت‌وگو با شهروندان، دریافته است که متصدیان بدون هیچ توضیحی و به بهانه ثبت اطلاعات از شهروندان، کد پیامکی را از آنان دریافت کرده‌اند و به جای آنها نظر ثبت کرده‌اند.

با تحقیق بیشتر و مصاحبه‌های مردمی دریافتیم برخی شهروندان که خودشان یا فرزندان‌شان از خدمات شبکه‌های بهداشت ساکن در سرای محلات و یا مستقر در املاک مربوط به شهرداری استفاده کرده‌اند، تماس‌هایی دریافت کرده‌اند. به بهانه میزان رضایت از خدمات ارائه‌شده، از آنها کد پیامکی ارسال‌شده به شماره همراه‌شان را درخواست کرده‌اند. با توجه به اینکه از همان سرشماره و سامانه برای نظرسنجی پروژه‌های شهرداری استفاده شده است، ظاهرا برای آنها هم نظرسنجی ثبت شده است. یکی از شهروندان می‌گوید: «چندین ماه قبل واکسن زده بودم برای رفتن به خدمت سربازی و الان با من تماس گرفته‌اند که آیا از خدمات مرکز راضی بوده‌اید؟ پس از شنیدن پاسخ من گفتند یک کد برای شما ارسال شده برای ثبت نظرتان، آن کد را به ما اعلام کنید.»

   حتی پای دانش‌آموزان نیز به اجبار باز شده است

شاهکار شهرداری تهران پایانی ندارد. گزارشات و مستندات مردمی نشان می‌دهد برخی مدارس با ارائه کد معرف به دانش‌آموزان و اجبار آنها به مشارکت در نظرسنجی سعی در بالا بردن تعداد مشارکت‌کنندگان در طرح ‌من شهردارم دارند. مدارس با دادن یک برگه کاغذ حاوی توضیحاتی از والدین خواسته‌اند در این سامانه نظر خود را درباره پروژه‌های شهرداری ثبت کنند.

اما سوال اینجاست که چه ارتباطی بین شهرداری و آموزش‌وپرورش است که دانش‌آموزان و والدین آنها را مجبور به ثبت نظر در چنین طرحی می‌کنند؟ گزارش‌های والدین نشان می‌دهد در گروه‌های فضای مجازی کلاس‌های مدرسه گفته شده شرکت در این طرح اجباری است و همه باید شرکت کنند و از سایر اعضای خانواده هم باید بخواهند در این نظرسنجی شرکت کنند.

شهرداری تهران سخت مشغول رزومه‌سازی برای نمایش محبوبیت و مشارکت شهروندان نسبت به طرح اخیرش است و از شیوه‌های عجیب ناقض حریم خصوصی شهروندان و فریب آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

   تکذیب شبکه بهداشت در همکاری با شهرداری

اما طبق پیگیری خبرنگار «فرهیختگان»، یکی از مسئولان شبکه بهداشت در شهرری اعلام کرده است که برای ثبت رضایت‌مندی از خدمات شبکه بهداشت با آن مسئول نیز تماس گرفته‌اند. حالا اما باید دید اطلاعات مردمی که از خدمات بهداشت و درمان استفاده کرده‌اند چگونه به دست سرای محلات و مجریان این طرح رسیده که در حال سوءاستفاده از آن هستند.

پرسش اساسی از شهرداری تهران این است که چرا باید بدون اطلاع و هماهنگی مردم به جای آنها نظر ثبت کند؟ آیا با ثبت این نظرهای مردمی که معلوم نیست بر چه اساسی و به چه پروژه‌هایی رای داده می‌شود، قرار است درباره پروژه‌های شهری تصمیم‌گیری کند؟ مگر کسی هم پیدا می‌شود که با زور و فریب شهردار باشد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی مثبت منفی نظرات در سایتهای خبری دستکاری شده ست ظاهرا اینکه چیزی نیست فقط فرقش با دروغ که در اسلام معادل شرابخواری ست چیست ؟ کیو گول میزنید ؟ خودتون یا خدا را ؟
  • احمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    آری میشود همانگونه که اکثریت مسئولان با اقلیت آرا منصوب شده‌اند و کشور را به نابودی کشانده اند و این‌جا هست که متوجه میشوید مردم هیچ ارزشی ندارند
  • علیرضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    به نظر من شهرداری به جای اینکه برای خود. از جمع کند به جمع آوری برگهای درختان که کوچه ها را پرکرده بپردازد