۰ نفر

زاکانی: در تهران مافیای زباله داریم!

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 816214
زاکانی: در تهران مافیای زباله داریم!

شهردار تهران امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به وجود مافیای زباله گفت: کارهایی شروع شده تا زیرساخت های ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز چهارشنبه (۶ دی) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوع قراردادهایی که پیش ازاین برای جمع‌آوری پسماند در تهران وجود داشت، گفت: برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و یک پولی را هم از این کسانی که این قرارداد را بسته بودند می‌گرفتند و پول ناچیزی هم بود.

وی در ادامه یادآور شد: در کنار آن برای ۱۲۳ ناحیه برای پسماند تر و رفت و روب، قراردادهای مجزایی داشتند و عملا امکانی را ایجاد کرده بودند که یک رقابتی بین کسانی که قرارداد پسماند خشک و پسماند تر داشتند به وجود بیاید تا بتوانند بخش ویژه پسماند یعنی فلزات و پلاستیک و چیزهای مختلفی که ارزش دارند را بردارند.

زاکانی اضافه کرد: ۱۵۰ و خرده‌ای قرارداد را باید تمشیت و دنبال می‌کردند چون برای بزرگراه‌ها هم قرارداد مجزا داشتند و هیچ کس پاسخگو نبود و اینها در دست هم می‌پیچیدند و عملا امکانی را ایجاد می‌کردند که یک عده با شبکه‌های مافیایی خودشان بیایند و کودکان را استثمار و زباله‌گردی را در شهر ترویج کنند.

وی همچنین تاکید کرد: به همین خاطر یک کار جدی از ماه‌ها قبل شروع شد و الان ۱۴ قرارداد بزرگ‌مقیاس هست که کل منطقه و صفر تا ۱۰۰ ماجرا از درون منزل تا محل امحای زباله را یک نفر مسئولش است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا دیگر در این موضوع مافیایی وجود ندارد؟ تصریح کرد: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم؟ ما تازه از دی در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد همچین مفسده‌ای را از بین ببریم.  کارهایی شروع شده تا زیرساخت های ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم.

زاکانی اظهار داشت: موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم یک تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار در حال دنبال شدن است که ان‌شاءالله بتوانیم بنیادین این موضوع را هم حل کنیم.

وی در ادامه در رابطه با خبرهای مربوطه درباره جمع آوری پل حافظ تهران گفت: جمع‌آوری و یا مستحکم‌تر کردن پل حافظ در حال بررسی بوده و هنوز تصمیم اتخاذ نشده است.

شهردار تهران در پایان گفت: نتیجه بعد از بررسی نهایی، اعلام خواهد شد. اگر تصمیم به جمع‌آوری پل گرفته شود، ایام عید بهترین فرصت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسروجردی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مافیا چیه مکه داریم باورم نمیشه
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    جای نگرانی نیست، مافیا همه جای دنیا هست. یه جور سیستم بهره‌برداری در اقتصاده!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    خدا وکیلی در این مملکت نه دین گذاشتید نه اخلاق نه انسانیت نه پیشرفت نه شرافت و نه ....(خوب ایران رو تو این چهل سال نابود کردید)