۰ نفر

کمبود ناوگان مسافربری در کشور

۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 815018
کمبود ناوگان مسافربری در کشور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورگفت: در حوزه ناوگان مسافربری با کمبود مواجه ایم و به دنبال پرداخت تسهیلات هستیم تا این ناوگان را نوسازی کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، خداداد مقبلی در گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهداری در کرمان گفت:حدود ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۷۲ هزار ناوگان مسافربری در کشور داریم و از دو سال گذشته حدود ۲۶ هزار دستگاه جدید به ناوگان باری اضافه شده و در حوزه ناوگان مسافربری با کمبود مواجه هستیم و به دنبال پرداخت تسهیلات هستیم تا این ناوگان را نوسازی کنیم.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود:: در حوزه راه‌های روستایی، کرمان جزء هفت استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب افتادگی اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به این استان داده شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی اظهار کرد: حمل و نقل سهم ۹ درصدی در تولید ناخالص کشور دارد. بین ۹۰ تا ۹۴ درصد حمل و نقل مسافر و بار  بر دوش حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشوربیان کرد:استان کرمان جایگاه دوم از لحاظ طول راه‌ها در کشور را دارد و در حوزه راه‌های روستایی جزء هفت استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب افتادگی اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به استان کرمان داده شد و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه راه‌های روستایی و فرعی انجام شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha