۱۸ نفر

افزایش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای در استان کرمان

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 814720
افزایش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: متاسفانه با افزایش کشته‌ها در جاده‌های استان کرمان روبه‌رو هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سردار ناصر فرشید صبح امروز در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه حمل و نقل استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای نظم و امنیت کشور و شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت، اظهار داشت: پلیس افتخار دارد با پوشیدن لباس مقدس سربازی در راستای تامین نظم و امنیت جامعه تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در محورهای مواصلاتی برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر زحمات زیادی را در جاده‌های کشور متحمل می‌شوند که از این عزیزان تشکر می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کاهش تلفات جاده‌ای در دنیا نشان‌دهنده توسعه یافتگی است و یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری کشور کاهش تلفات حوادث رانندگی در کشور است، گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور در تامین آسایش مردم اثرگذار است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه با افزایش کشته‌ها در جاده‌های استان کرمان روبه‌رو هستیم، ادامه داد: تا امروز حدود ۶ درصد افزایش تلفات جاده‌ای را در استان کرمان در سال جاری داریم.

فرشید با اشاره به اینکه طرح زمستانی پلیس از چند روز پیش آغاز شده و تمام امکانات پلیس برای کاهش تلفات به کار گرفته شده است، افزود: پلیس هیچوقت با شادی و شاد بودن مردم مخالف نیست و همه باید تلاش کنیم تا آسایش و آرامش مردم تامین شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار داشت: تولید کشور با سیستم حمل و نقل جابه‌جا می‌شود و ناوگان حمل و نقل نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه ارزش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زمانی که فقط یک روز جاده‌ای مسدود شود، مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله که شاهد مسدود شدن راه‌ها بودیم این ارزش به خوبی درک شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید تمام توان و تلاش خود را بگذاریم تا مردم در آسایش و آرامش و رفاه باشند، گفت: در این زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری اهمیت زیادی دارد.

احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر به وسیله ۵ هزار و ۸۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شدند، اظهار داشت: ۸۳ هزار زائر اربعین در ۲ هزار و ۶۰۰ سفر به مرزهای عراق جابه‌جا شدند و بیش از ۳۷ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان به وسیله ۲۱ هزار و ۵۰۰ کامیون حمل شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، افزود: امام (ره) در ۲۶ آذر فرمان تخلیه بنادر را صادر کردند و امروز نیز ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و پای نظام مقدس اسلامی ایستاده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه حمل و نقل نقش مهمی در توسعه اقتصادی و آبادانی کشور دارد، گفت: از تمام رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور و استان کرمان تشکر می‌کنم که همراه بودند و از سال گذشته تاکنون گام‌های بلندی با همراهی سایر مسئولان و ادارات مربوطه در استان در این حوزه برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم قرار داریم، بیان کرد: امسال حضور ویژه‌ای در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم خواهیم داشت و استان کرمان در هر سه حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی برنامه‌ریزی دارد.

عراقی‌زاده با بیان اینکه شورای راهبری استان به طور مرتب به ریاست استاندار کرمان تشکیل می‌شود و کاهش تلفات رانندگی در استان را در دستور کار دارد، افزود: بیست و هشتم هر ماه گزارش آخرین وضعیت تلفات رانندگی و تحلیل دلایل آن در این جلسه بررسی و پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    قاچاقچی های سوخت که باجون مردم بازی میکنن و به راحتی از جلوی ایست بازرسی پل بهادرآباد ومیثم آباد رد میشن وخلاف جهت راه مردم میرن رو نیروی انتظامی نمیبینه بعد اینجا میان سخرانی میکنن که فلان علانه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اگر سرچشمه و گل گهر بخش کمی از ثروت خود را صرف راه ها و محرومیت زدائی استان کرمان می‌کردند اینجا بهشت میشد
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    با درود جاده ها ماشین ها نا سالم اما مقصر اصلی آن کسی است که با این آموزشها که فقط برای کسب درآمد است گواهینامه رانندگی می‌دهد ،ایا میدانید رانندگی در شب را باید آموزش داد تا مشخص شود که آیا فرد شب کوری دارد یا نه،،،،،
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    لطف کنید این خودروهای جابجایی افغانها را جمع کنید بیشتر تصادف مربوط به اینها می‌باشد
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    امار خیلی بیشتر از این حرفها هست
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    این جاده کجاهسته
  • محمدحسین برزگری IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    البته رانندگان متخلف در تصادفات جاده ای بی تاثیر نیستن ضمنا دست انداز واسفالت بی کیفیت و نقاط حادثه خیز وپیچهای غیراستاندارد هم نقش مهمی درتصادفات دارن وخودروهای بی کیفیت ایرانی