۰ نفر

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار استان همدان:

چهار شهید گمنام در استان همدان تشییع و خاکسپاری می شوند

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴
کد خبر: 812776
چهار شهید گمنام در استان همدان تشییع و خاکسپاری می شوند

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: برنامه استقبال رسمی از ۴ شهید گمنام در ۲۰ آذرماه به میزبانی ارشد نظامی آجابرگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ هادی آزادی شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال استان همدان میزبان ۵ شهید گمنام دفاع مقدس است که اولین شهید گمنام در ایام برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره شهدا و برنامه فصل شیدایی با استقبال عموم مردم در شهرستان همدان در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر تشییع شد.

وی افزود: در سال جاری پس از بررسی ۱۲ نقطه‌ای که در شهرستان‌های مختلف درخواست خاکسپاری شهید گمنام به عنوان امامزادگان عشق داشتند، ۵ نقطه به تصویب کمیته استانی رسید.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: این نقاط مکان اول نمایشگاه بین‌المللی، پارک فدک شهرک فرهنگیان شهرستان همدان، پارک شهر در شهرستان اسدآباد، فضای پیرامونی مجتمع فرهنگی غار علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ و نقطه آخر هم در شهر برزول شهرستان نهاوند است.

سرهنگ آزادی یادآور شد: برنامه استقبال رسمی از ۴ شهید گمنام در ۲۰ آذر روز (دوشنبه) در محل پایگاه هوایی شهید نوژه به میزبانی ارشد نظامی آجا در استان برگزار می‌شود که در این مراسم برنامه نظامی استقبال از شهدا را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهدا در کاروانی تحت عنوان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در ۴۰۰ نقطه از استان مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار خواهند گرفت، به تشریح برخی از این برنامه‌های استقبال پرداخت و گفت: همچنین در روز ۲۰ آذر بعدازظهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان رزن و درگزین مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: همزمان دو شهید دیگر در شهرستان همدان مورد استقبال دانشجویان، دانش آموزان، هیئت‌های مذهبی، تکایا، کارکنان دستگاه‌های دولتی و پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: در روز ۲۱ آذر نیز برنامه استقبال از شهدا در نیروگاه شهید مفتح برگزار می‌شود. و پس از آن در ۲۲ آذر شهدا مورد استقبال مردم تویسرکان حاضر خواهند شد و به همین ترتیب روز ۲۳ آذر شهرستان ملایر، فامنین و بهار میزبان شهدا خواهند بود.

آزادی با اشاره به اینکه این برنامه تا ظهر جمعه مورخ ۲۴ آذر ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: بعدازظهر جمعه، ۳ شهید گمنام در محل اسدآباد، نهاوند و کبودراهنگ تشییع خواهند شد و برنامه‌های متنوعی در این شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی متذکر شد: ۲۵ آذر نیز بعداز نماز مغرب و عشا، برنامه شب وداع در چهار شهرستان مورد اشاره در مکان‌های از پیش تعیین شده برگزار و در نهایت، به صورت همزمان با سراسر کشور در روز یکشنبه مورخ ۲۶ آذر سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) این شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha