۰ نفر

خلع سلاح شکارچیان غیرمجاز در آستانه اشرفیه

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷
کد خبر: 812633
خلع سلاح شکارچیان غیرمجاز در آستانه اشرفیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی محسن‌آباد با همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان در گشت و کنترل شبانه‌روزی خود موفق شدند ۴ شکارچی غیرمجاز را خلع سلاح کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رامین حسین‌زاده امروز ۱۷ آذر با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه، شکارچیان غیرمجاز را خلع سلاح کردند، اظهار کرد: ماموران پاسگاه محیط‌بانی محسن‌آباد با پشتیبانی یگان محیط زیست استان پیرو اطلاعات به دست آمده، موفق شدند در عملیات گشت و کنترل مناطق چهار قبضه اسلحه شکاری را از شکارچیان غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه کشف و ضبط کنند.

وی افزود: امسال‌ به دلیل کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هر گونه شکار پرندگان همچنان ممنوع است و حتی حمل سلاح به قصد شروع به شکار نیز تخلف محسوب می‌شود.

خلع سلاح شکارچیان غیرمجاز در آستانه اشرفیه

 حسین‌زاده تاکید کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان به عرصه‌های طبیعی و تالابی استان گیلان متاسفانه با وجود اعلام ممنوعیت شکار، معدودی از شکارچیان از طریق ساخت کومه‌نما یا دام‌های هوایی به زیستگاه‌های آبی پرندگان وارد شده و اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند که این عمل آنها قطعاً با برخورد ماموران یگان حفاظت محیط زیست مواجه می‌شود.
 
به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، هر گونه حمل سلاح در عرصه‌های طبیعی و اقدام به شکار تخلف محسوب شده و سلاح‌های کشف شده نیز توقیف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha