۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:

بیش از ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی پر هستند

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبر: 811835
بیش از ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی پر هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کمبود جدی پرستار در این منطقه گفت: در دزفول در هر بخش یک پرستار از ۹ بیمار مراقبت می‌کند که این دیگر مراقبت نیست و تنها تزریق داروها انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا خسروپناه در نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان که امروز (۱۳ آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر بیمارستانی برای دزفول ساخته نشده است، اظهار کرد: زمانی که بیمارستان ساخته نمی‌شود، سهمیه خوزستان نیز در مجوز استخدام کمتر است، بنابراین خوزستان با ایجاد نشدن تخت‌های بیمارستانی و پایگاه و تخصیص نیافتن نیرو، گرفتار شده است.

وی افزود: دزفول با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان خوزستان است اما به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خدمات درمانی ارائه می‌دهد. هم‌اکنون تفاهم‌نامه‌ای با دهلران و شهرهای دیگری از ایلام داریم تا درمان بیماران این شهرها را بر عهده بگیریم.

خسروپناه عنوان کرد: این مساله موجب شده است که بیش از ۹۰ درصد تخت‌های فعال اشغال باشند و اشغال تخت‌های آی‌سی‌یو نیز بیش از ۱۲۰ درصد است. امروز صبح به بیمارستان گنجویان دزفول رفتم و دیدم دو روز است که حداقل پنج بیمار نیازمند آی‌سی‌یو در اورژانس هستند و تخت ندارند. در این شرایط باید از مادران باردار پرخطر نیز مراقبت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کمبود جدی پرستار در این منطقه، گفت: سرانه شاخص پرستار به تخت در دزفول، ۰.۷۷ اما متوسط کشوری ۱.۸ نفر است. در دزفول در هر بخش یک پرستار از ۹ بیمار مراقبت می‌کند که این دیگر مراقبت نیست و تنها تزریق داروها انجام می‌شود.

وی افزود: سرانه تخت ویژه به جمعیت نیز در دزفول به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱.۸ است که این رقم در کشور ۲۰ است.

خسروپناه عنوان کرد: بعد از سال‌ها بیمارستان یا زهرا در دزفول در حال احداث است که شاید گشایشی در منطقه ایجاد کند، زیرا هم‌اکنون بیمارستان دزفول ظرفیت ندارد و تنها می‌توان مشکل را به صورت مقطعی حل کرد. در حال حاضر ۱۶۸ تخت در بیمارستان گنجویان دزفول داریم اما به دلیل نبود پرستار، غیر فعالند و اگر مجوز استخدام داده شود اشغال ۹۰ درصدی تخت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به بلاتصدی بودن ۳۵ درصد پست‌های این دانشگاه گفت: در سال‌های اخیر ورود نیروهای شرکتی بار مضاعفی به دانشگاه‌ها تحمیل کرده است و ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به این نیروها حقوق داده می‌شود. امیدوارم مجوز تبدیل وضعیت این نیروها داده شود.

وی با بیان اینکه دزفول ۲۳ پایگاه مصوب اورژانس دارد که ۱۴ پایگاه از این تعداد فعال هستند، افزود: ۱۱۸ نیروی فوریت‌های پزشکی و ۲۲۷ نیرو در مراکز بهداشتی کمبود داریم. پیشنهاد می‌شود در مجوزهای استخدامی، امتیازات بومی افزایش یابد تا از دیگر مناطق در استان خوزستان جذب نشوند و بلافاصله درخواست انتقالی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha