۷ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

پیش بینی بورس در هفته آینده؛ بازار نزولی نیست!

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 811060
پیش بینی بورس در هفته آینده؛ بازار نزولی نیست!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش ورود پول حقیقی به معاملات خرد و خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت را نمی‌توان از دلایل لازم و کافی رشد بازار تلقی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاهین احمدی کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص احضار هلدینگ‌ها برای تجدید ارزیابی عنوان کرد: در تمام کشورها توسعه یافته که با تورم روبرو می‌شوند، شرکت‌ها موظف به گزارشگری برمبنا تورم خواهند شد. تجدید ارزیابی اجباری که سازمان بورس و اوراق بهادار در دستور کار قرار داده، تا حد زیادی با گزارشگری بر مبنا تورم سازگاری دارد. طبیعتا تاثیر آن بر نمادهای دارایی محور بیشتر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در گذشته شرکت‌هایی که عموما سودآر نبودند از این محل اقدام به تجدید ارزیابی می‌کردند اما اکنون و با توجه به لیست منتشره، هلدینگ‌های بزرگ نیز تجدید ارزیابی از محل دارایی را در دستور کار قرار خواهند داد. این اتفاق دست سرمایه‌گذاران را نیز باز گذاشته است؛ چرا که علاوه بر تمرکز صرف بر روی دارایی‌های شرکت، سودآور بودن آن را نیز ملاک قرار خواهند داد و قاعدتا هم کسب بازدهیشان افزایش می‌یابد و هم ریسک منطقی تری را یدک خواهند کشید.

شاهین احمدی در خصوص تاثیر کوتاه مدت آن اضافه کرد: این اقدامات باعث ایجاد جریان پول در بازار خواهد شد؛ البته در کوتاه مدت! چرا که هرگونه تصمیم و یا تصویب در این خصوص قطعا هیجان منطقی خرید ایجاد می‌کند که تاثیر آن بر صنایع سرمایه بر و دارایی محور نظیر صنعت بانک بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

در آخر و در خصوص پیش‌بینی بازار در هفته آینده، احمدی گفت: ورود پول حقیقی به معاملات خرد که در ۳شنبه و ۴شنبه شاهد آن بودیم و خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت، به تنهایی نمی‌توانند عامل محرک بازار باشند. به طوری که در تیر و مرداد ۱۳۹۹ شاهد ورود پول بسیار زیادی به بازار بودیم اما ماحصل آن ریزش تاریخی بازار شد. اما انتظار می‌رود با توجه به موارد نامبرده، احضار هلدینگ‌ها برای تجدید ارزیابی و حتی گزارش‌های خوب ماهانه شرکت‌های بورسی، برآیند بازار در هفته پیش‌رو نزولی نباشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha