۰ نفر

افزایش ۲۳.۸ درصدی بارش در آذربایجان شرقی

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبر: 810619
افزایش ۲۳.۸ درصدی بارش در آذربایجان شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری از ابتدای مهر تا چهارم آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حبیب عبدلی افزود: در این مدت به طور میانگین ۲۶.۷ میلی متر بارش در استان روی داده است در حالی که میانگین بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱.۵ میلی متر بود.

وی با اشاره به کاهش بارش سال آبی جاری در مقایسه با بلندمدت در استان، اظهار کرد: متوسط بارش سال آبی جاری نسبت به میانگین بارش بلند مدت حدود ۴۸.۵ درصد معادل ۲۵.۲ میلی متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، میانگین بارش یک سال کامل آبی استان را حدود ۳۱۱ میلی متر اعلام کرد و گفت: در زمان کنونی حدود ۸.۶ درصد از بارش سال آبی استان تأمین شده است.

عبدلی، ادامه داد: در سال آبی جاری بیشترین میزان بارش در استان از شهرستان مراغه به میزان ۴۵.۹ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان میانه به میزان ۱۲ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: میزان بارش در مراغه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰.۵ میلی متر افزایش ولی نسبت به بلند مدت ۱۸.۹ میلی متر کاهش یافته است و در میانه نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۷.۶ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۴۲.۴ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha