۱ نفر

۴۰۰ قلم داروی جدید بیمه شدند

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 809967
۴۰۰ قلم داروی جدید بیمه شدند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: در این دولت نه تنها هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌ خارج نشده، بلکه با اجرای طرح دارویار بالغ بر ۴۰۰ قلم داروی جدید نیز به فهرست تعهدات دارویی بیمه‌ها افزوده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی، شامگاه(جمعه، ۳ آذر) با حضور در جلسه بررسی مشکلات حوزه تأمین اجتماعی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: دولت سیزدهم در همه عرصه‌ها رویکردی که برای پاسخ به مشکلات مردم دارد بسیجی و جهادی است و شاهد هستیم این الگو در همه عرصه‌های مدیریتی جای خود را پیداکرده و بخش‌های مختلف تأمین اجتماعی هم اگر از این الگو تبعیت کرده باشند قطعاً موفقیت را به دنبال داشته است. 

وی ادامه داد: تأمین منابع تجهیزات آزمایشگاهی درمانگاه تأمین اجتماعی گلپایگان جز مصوبات این سفر است و به هر میزان که لازم است منابع آن را تأمین می‌کنیم و در اختیار شهرستان قرار می‌دهیم. همچنین انبار دارویی درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان را هم تأمین خواهیم کرد تا انبار این درمانگاه در گلپایگان از وضعیت موجود خارج شود. برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر مجوزی را که می‌خواهید اکنون به شهرستان تنفیذ می‌کنیم. فرانشیز بستری در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان برای افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی صفر شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: مأموریت و رسالت سازمان تأمین اجتماعی، تأمین آرامش و آسایش برای مخاطبان و ذی‌نفعان هم در دوران اشتغال و هم در آینده فراغت از اشتغال آنان است، در واقع آینده‌سازی در تأمین اجتماعی بسیار مهم است. اگر امروز دچار روزمرگی‌ها باشیم و با آن دل خودمان را شاد کنیم به وظیفه ذاتی خود در تأمین اجتماعی عمل نکرده‌ایم.

خروج تأمین اجتماعی از ریل آینده سوزی

موسوی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در دولت فعلی از ریل آینده سوزی و آینده‌خواری خارج شده و وارد ریل آینده‌سازی شده است. البته این راه پر فراز و فرودی خواهد بود و باید همچنان رویکرد تحولی را حفظ کنیم و با تلاش مضاعف به آن آرمانی که مد نظر داریم برسیم. زمانی که سازمان تأمین اجتماعی را تحویل گرفتیم ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کردیم و با ۴ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی مواجه بودیم و در اواخر سال که زمان پرداخت عیدی می‌شد ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان کسری پرداخت حقوق بازنشستگان را داشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان حقوق، مستمری، بیمه بیکاری و ... پرداخت می‌کنیم و در سال جاری برای پرداخت حقوق‌ها دستمان به سمت بانک دراز نبود. ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی که از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تاکنون ایجاد شده بود و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان ابر بدهکار بانکی شناخته شده بود را تسویه کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور یادآور شد: در این دولت نه تنها هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌ خارج نشده، بلکه با اجرای طرح دارویار بالغ بر ۴۰۰ قلم داروی جدید نیز به فهرست تعهدات دارویی بیمه‌ها افزوده شده است. همچنین صندوق بیماران صعب‌العلاج  تأسیس شد که در سال جاری دولت اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای این بیماران هزینه کرد. در تلاش هستیم خدمات، توسعه پیدا کند و این مسیر را ادامه می‌دهیم، اما ممکن است تخلفاتی هم رخ دهد که من مسئول هستم پیگیری کنم و برخورد قانونی مناسب هم صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha