۰ نفر

منطقه آزاد قصرشیرین و سامانه گرمسیری کرمانشاه نیازمند توجه دولت

۳ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبر: 809752
منطقه آزاد قصرشیرین و سامانه گرمسیری کرمانشاه نیازمند توجه دولت

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد قصرشیرین و سامانه گرمسیری کرمانشاه نیازمند توجه بیشتر هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شهریار حیدری شامگاه پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه جزو استان‌های کمتر توسعه یافته‌ای است که از استان‌های دیگر چندین سال عقب افتاده اما برای رشد و پیشرفت بیشتر نیازمند توجه دولت است.

وی افزود: استان کرمانشاه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه تسهیلات عمرانی سهم ۳۴ هزار میلیارد تومانی داشت اما تخصیص و نقدینگی اعتبارات لحاظ شده به عنوان مسئله‌ای مهم در این استان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های سودمند کرمانشاه برای تمام کشور، تصریح کرد: راه آهن کرمانشاه به خسروی به‌عنوان یک پروژه کلان در استان و حتی کشور متصل کننده خط ریلی به کشور عراق و سپس سوریه خواهد بود و علاوه بر مسائل حمل مسافری در زمینه اقتصادی برای کشور نیز موضوعیت دارد.

حیدری ادامه داد: تکمیل سامانه گرمسیری به عنوان مسئله دیگری که در بحث امنیت پایدار و اشتغال پایدار به ویژه مرزنشینان اثر گذار است باید پس از سال‌ها به مرحله تکمیل برسد.

وی همچنین ساماندهی منطقه آزاد قصرشیرین را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از خدمات دولت ساماندهی این امر است اما باوجود اینکه طرح جامع منطقه آزاد تمام شده هنوز به نظر زیر ساختی کوچک‌ترین پیشرفتی مشاهده نشده است.

حیدری تاکید کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به کرمانشاه به دلیل موقعیت استراتژیک منطقه آزاد قصرشیرین خواستار پیگیری جدی ساماندهی این منطقه هستیم.

وی در پایان به ۲ پروژه مهم دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود تصویب قانون کولبری و مزیت‌های اجرای آن اما هنوز ابلاغ نشده و همچنین تکمیل سد «هواسان» در نقطه صفر مرزی دیگر پروژه با اهمیتی است که با راه اندازی کمبود سامانه گرمسیری را جبران می‌کند اما از سال ۹۶ تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیازمند توجه و پیگیری ویژه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha