۱ نفر

گمرک خطاب به وزارت جهاد کشاورزی؛

بخشنامه های ثبت نشده در پایگاه قوانین و مقررات لازم الاجرا نیست

۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 809432
بخشنامه های ثبت نشده در پایگاه قوانین و مقررات لازم الاجرا نیست

گمرک جمهوری اسلامی ایران، در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر کسب و کار، بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی که در پایگاه قوانین و مقررات ثبت نشده را برای اجرا ابلاغ نکرد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، بخشنامه وزارت جهادکشاورزی برای ممنوعیت ترخیص روغن افتابگردان و روغن خام سویا به دلیل ثبت نشدن در پایگاه قوانین و مقررات از سوی گمرک، ابلاغ نشد.

بر اساس ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار لازم الاجرا بودن مقررات، منوط به ثبت و انتشار آنها در پایگاه قوانین و مقررات کسب و کار است.

مطابق آئین نامه لزوم ثبت و اطلاع رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار مصوب ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ بخشنامه ها و مقرراتی که در پایگاه درج نشده باشد قابل ابلاغ نیست.

براساس این آئین نامه؛ مقررات موجد حق با تکلیف عمومی قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نیست و انتشار آنها در پایگاه الزامی است. همچنین مقرراتی که علاوه بر دستگاه های اجرایی و کارکنان آن برای سایر مردم حق یا تکلیف ایجاد می نماید ۱۵ روز پس از انتشار در پایگاه لازم الاجراست مگر اینکه در حوزه مقرره مهلت یا ترتیب خاص دیگری ذکر شده باشد.

براساس این گزارش، صدور بخشنامه های یک شبه که فعالان اقتصادی را غافلگیر و برنامه ریزی برای آنها را دشوار میکند، از سالهای دور یکی از انتقادهای کارآفرینان و تجار کشور از دولت بوده است. در پاسخ به این انتقاد به جا، دولت از سال جاری سیاست پیش بینی پذیری سیاستهای اقتصادی و منع صدور بخشنامه های ناگهانی را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha