۶ نفر

هشدار مدیریت بحران به ساکنان زنجان

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 809108
هشدار مدیریت بحران به ساکنان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از آماده‌باش مدیریت بحران برای مقابله با سیل، برف و کولاک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباس بابایی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و کشاورزی، در استان زنجان شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز، دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه خواهیم بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، امروز بارش‌ها در استان چشمگیر خواهد بود. بر این اساس، در برخی مناطق رگبار و رعد و برق پراکنده، بارش باران و برف در ارتفاعات و در محورهای کوهستانی شاهد کولاک خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بیان کرد: سه‌شنبه وزش باد شدید تا نسبتا شدید و در ارتفاعات کولاک برف را خواهیم داشت. این شرایط شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، ایجرود، ماهنشان و خرمدره را درگیر خواهد کرد.

بابایی گفت: آبگرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در مسیر تردد خودروها بخصوص در مناطق کوهستانی به دلیل بارش برف و یخبندان در جاده‌ها، کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان از آثار این سامانه خواهد بود.

وی اظهار کرد: توصیه‌ ما به مردم، خودداری از سفرهای غیرضروری بویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایشی در صورت سفر در محورهای کوهستانی، توقف و عبور نکردن در بستر رودخانه‌هاست. مسؤولان باید دهانه پل‌ها و آب‌روها را پاکسازی کنند و مردم از پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان پرهیز کنند.

او افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی همه‌جانبه درباره مخاطره‌های تغییرات جوی، از شهروندان می‌خواهیم نسبت به رعایت موارد ایمنی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان همچنین از آماده‌باش کامل مدیریت بحران خبر داد و افزود: هشدار نارنجی به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است و دستگاه‌ها در آماده‌باش کاملند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مدیر کل اشتباه میکنه مقابله میکنه