۰ نفر

حسین سلاح ورزی در خصوص جلسه شورای نظارت؛

وقتی گفتم نمی‌گذاریم اتاق پایگاه سیاسیون شود، یعنی اینجا پایگاه هیچ گروه سیاسی نیست

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 808898
وقتی گفتم نمی‌گذاریم اتاق پایگاه سیاسیون شود، یعنی اینجا پایگاه هیچ گروه سیاسی نیست

سلاح ورزی با اشاره به حواشی ایجاد شده برای اتاق بازرگانی در ۵ماه اخیر گفت: ۲۸خرداد انتخابات برگزار و انجمن نظارت صحت انتخابات را تایید کرد: اما بعد اراده دیگری آمد، اول تخریب کردند، بعد تهدید و بعد اجبار به استعفا.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین سلاح ورزی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت:  وقتی گفتم نمیگذاریم اتاق پایگاه سیاسیون شود، یعنی اینجا پایگاه هیچ گروه سیاسی نیست و برای نگهداری ان وظیفه داریم. در این مسیر هیچ تخلفی صورت نگرفته و باور دارم تمکین به قانون وظیفه ماست. 

وی افزود: ادامه سیاست‌های کنونی، بدون مهار هزینه‌های دولت به محیط کسب و کار اسیب میزند؛ شاهد امر هم نامناسب شدن محیط کسب و کار نسبت به سه ماه قبلش است. 

سلاح ورزی گفت: به دولت پیشنهاد میدهیم در قیمتگذاری دخالت نکند و برای سرمایه در گردش بنگاه‌ها منابع کافی را تامین کند. 

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالین اقتصادی بخش خصوصی با ثبات نرخ واقعی ارز مخالفتی ندارند؛ اما باتوجه به وضعیت اقتصادی، ثبات نرخ اسمی، به معنی نوسانات نرخ در اینده خواهد بود. در شرایط فعلی پیمان سپاری و تعیین سقف قیمتی سبب کاهش انگیزه صادرات میشود؛ کاهش صادرات هم زمینه ساز بحران ارزی است. پیشنهاد میدهیم در فرصت باقی مانده برای اصلاح مصوبات، سیاست روشنی برای پنج سال اینده خصوصا در حوزه محصولات صنعتی، کشاورزی و… با تفاهم دولت و مجلس اتخاذ شود. 

وی افزود: بررسی مرکز پژوهش‌های اتاق نشان میدهد در منطقه برای تسهیل تجارت مسابقاتی اغاز شده است. پرسش اصلی در مورد جایگاه ایران در این زنجیره ها در اینده است. تلاش برای رفع تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha