۰ نفر

فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خدمت گردشگری

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۹
کد خبر: 808509
فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خدمت گردشگری

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل فرودگاه های استان در راستای تقویت گردشگری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدهادی طهرانی مقدم  گفت: در راستای تعامل بین دستگاهی با هدف ایجاد زمینه مشارکت و همکاری دو سوی و به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین المللی و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اراضی متعلق به فرودگاه استان سیستان و بلوچستان به جهت تقویت صنعت گردشگری و معرفی استان این تفاهم نامه به امضا رسید.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: فرودگاه ها همواره پیشرو و دروازه ورود و خروج گردشگران هستند و ضرورت دارد تا این درگاه ها به تصاویر و نمادهای بومی، آثار و صنایع دستی استان به جهت معرفی ظرفیت های استان زینت داده شوند.

طهرانی مقدم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش هتل های فرودگاهی، جانمایی برای خدمات cip، برگزاری دوره های آموزش خلبانی و فعالسازی پروازهای تفریحی متناسب با زیرساخت های موجود در سطح استان می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی و بکر منطقه خاش و تفتان و ضرورت فعال سازی فرودگاه آن منطقه در توسعه گردشگری عنوان کرد: با معرفی بستر سرمایه گذاری در پرواز های تفریحی در این فرودگاه می توان به فعالسازی آن کمک کرد و رونق گردشگری در این منطقه را افزایش داد؛ از این رو این اداره کل آمادگی دارد به جهت تسهیل صدور مجوزها و رونق این صنعت با همکاری اداره کل فرودگاه های استان اقدام مشترک انجام دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان نیز اظهار کرد: ارتباط میراث فرهنگی و فرودگاه ها یک ظرفیت مغفول اما لازم می باشد که باید تقویت شود و انعقاد تفاهم نامه های علمی و عملی در پیشبرد این هدف بسیار تاثیر گذار است.

خسروی افزود: سیستان وبلوچستان به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و برخورداری از جاذبه های توریستی و گردشگری در دنیا کم نظیر است که پیشرفت و تقویت آنها باید به طور مستدام و ثابت جزو راهبردهای کلان پژوهشی و عملی دولت ها باشد تا این صنعت درآمد زا به بلوغ کامل برسد.

به گفته خسروی، فرودگاه‌های استان نیز با تمام توان و ظرفیت در جهت معرفی و پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در کنار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

معرفی اراضی مستعد به منظور ایجاد تاسیسات گردشگری در قالب فرصت و بسته های سرمایه گذاری، فراهم نمودن امکان ساخت و بهره‌برداری از هتل های فرودگاهی، مشارکت طرفینی برای فضاسازی و معرفی آثار و جاذبه های گردشگری استان به منظور ترغیب سرمایه گذاران و ارایه فرصت ها و ظرفیت های بالقوه دو طرف جهت حضور در نمایشگاه های تخصصی گردشگری و فرودگاهی برخی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha