۰ نفر

استاندار:

تأمین آب شرب پایدار، اولویت خراسان شمالی است

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 807621
تأمین آب شرب پایدار، اولویت خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی، تامین آب شرب پایدار را اولویت اصلی استان دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛محمدرضا حسین نژاد امروز ۲۰ آبان از پروژه در حال اجرای آبرسانی بجنورد از چاه‌های پلنگ دره و بخش عمده‌ای از مسیر طول لوله گذاری شبکه انتقال، محل در حال ساخت ایستگاه های پمپاژ، مخزن تعادلی دو هزار متر مکعبی در ارتفاع ۱۲۸۴ متری، چاه های آب پلنگ دره و شبکه لوله گذاری بازدید کرد.

وی در این بازدید، تامین آب پایدار برای بجنورد را از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان توصیف کرد و افزود: دولت همه تلاش خود را برای اجرای این پروژه به کار بسته و با تامین اعتبار لازم در سال جاری کار به خوبی در حال پیشرفت است.

استاندار خراسان شمالی به مردم استان توصیه کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب تلاش کنند و رسانه‌ها، علما و معتمدین و ائمه جماعات و همه افراد اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی نیز برای فرهنگ سازی در مصرف صحیح آب، کمک حال باشند.

حسین نژاد با یادآوری اینکه بهره‌برداری از پروژه بزرگ و مهم آبرسانی به بجنورد از چاه‌های آب پلنگ دره با هفت حلقه چاه فعلی می‌تواند ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب با کیفیت بالا برای مردم مرکز استان تامین کند، گفت: امکان اتصال یک حلقه چاه پتروشیمی به این شبکه نیز وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: طول شبکه در حال اجرا ۲۸ کیلومتر است و برنامه‌ریزی شده تا شبکه رینگ شمال شرق بجنورد نیز به این شبکه متصل شود.

وی درخصوص جاده دوراهی دشت به سمت جنگل گلستان که به علت سیل دچار خسارت شد، اظهار کرد:  ۳۰۰ متر از جاده بجنورد به گلستان که در دوراهی دشت بر اثر سیل تخریب شده، نیازمند ساخت و تعمیر اساسی است که زمانبر است اما ظرف یک هفته، تردد در این محور امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان نیز در حاشیه بازدید استاندار خراسان شمالی از پروژه آبرسانی پلنگ دره گفت: نیاز آبی شهر بجنورد در زمان اوج مصرف آب، ۹۵۰ لیتر بر ثانیه است که با اتصال روستاهای اطراف به این شهر، نیاز آبی به یک هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته که حدود ۴۵۰ لیتر آن از طریق سد شیرین دره تامین می شود.

نعیمی ادامه داد: در صورت بروز بحران پیش بینی نشده ای همانند سیلاب در سد شیرین دره، ممکن است آب آن از مدار بهره برداری خارج شود لذا نیاز بیش از پیش به اجرای این پروژه پررنگ تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم، بخشی از این پروژه مهم و شبکه انتقال آب پلنگ دره به بجنورد در اسفند ماه امسال و تمامی آن تا اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha