۰ نفر

ماجرای جنجالی بالن‌های قرمز شهرداری هنوز ادامه دارد

۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 805443
ماجرای جنجالی بالن‌های قرمز شهرداری هنوز ادامه دارد

پس از ورود دادستان تهران و شورای شهر تهران به پرونده سقوط بالن تبلیغاتی در منطقه ۲۱ ، فرماندار تهران نیز به این پرونده ورود پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ۱۹ مهرماه امسال بود که بالن‌های قرمز رنگ در برخی از کارگاه‌های عمرانی شهرداری تهران به پرواز درآمدند. اتفاق جدید و خلاقانه‌ای که از سوی شهرداری تهران کلید خورد.

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران درباره این بالن‌های قرمزرنگ اظهار کرد: این بالن‌ها با طرح نشان جغرافیایی نقشه (پین لوکیشن) یا همان مکان‌نما طراحی شده و هر کدام از این بالن‌ها که در سطح شهر و در تمام مناطق گسترش پیدا کرده، نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت شهر، توسط شهرداری تهران است، در واقع شهروندان مناطق مختلف هر جا که این بالن‌ها را دیدند متوجه می‌شوند که یک خدمت و امکان جدیدی به شهر تهران و به منطقه آنها اضافه می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت استانداردهای اوج‌دهی بالن‌ها و توجه به ملاحظات دستگاه‌های مسئول تنها ۱۵۰ کارگاه را با بالن‌ها نشان‌گذاری کردیم تا شهروندان از حجم فعالیت‌های شهرداری تهران مطلع شوند همچنین از حیث مالی نیز در مقایسه با ابزارهای تبلیغاتی مشابه بسیار به‌صرفه و اقتصادی است.

اما پس از به پرواز درآمدن بالن‌های تبلیغاتی در سطح شهر تهران، یکی از این بالن‌ها در منطقه ۲۱ و در یک فضای بازی کودکان دردسرساز شد و روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه به‌علت ترکیدگی یکی از بالن‌های قرمز در شهرداری منطقه ۲۱،  ۶ کودک در یک زمین بازی دچار سوختگی شدند، خبری که توسط اورژانس تهران نیز تایید شد.

پس از این حادثه علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران  در تاریخ ۲۹ مهرماه در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با حادثه تلخ سوختگی ۶ کودک به‌واسطه بالن‌های تبلیغاتی شهرداری تهران اظهار کرد: این حادثه تلخی بود که متاسفانه این تعداد کودک صدمه دیدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به رسیدگی کامل به کودکان اشاره شده گفت: در شهرداری تهران در سطح معاونت این حادثه تلخ پیگیری شده است.

نادعلی ادامه داد: حتما در چنین کارهایی باید مباحث ایمنی مورد توجه قرار بگیرد البته که طرح، طرح خلاقانه‌ای بوده اما با توجه به اینکه تجربه‌ای پشت این طرح نبوده است این حادثه رخ داده است.

    بیشتر بخوانید

        تشکیل پرونده در دادستانی تهران برای سقوط بالن شهرداری

سخنگوی شورای شهر تهران از جمع‌آوری بالن‌های اشاره شده در سطح شهر تهران پس از این حادثه خبر داد.

علی صالحی؛ دادستان تهران (دوشنبه اول آبان) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از تشکیل پرونده‌ قضایی در خصوص سقوط بالن‌ متعلق به شهرداری تهران که منجر به مصدومیت ۶ نفر شده بود، خبر داد و گفت: در پی حادثه دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم در ارتباط با این موضوع پرونده قضایی تشکیل داد و پس از احضار افراد مرتبط، تحقیقات لازم انجام شد.

پرویز سروری؛ نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به ورود همزمان شورای شهر تهران و دادستانی به سقوط بالن  در محدوده شهرداری منطقه ۲۱ و مصدومیت ۶ کودک در پی این حادثه اعلام کرد: قطعا با متخلف یا متخلفان این حادثه برخورد خواهد شد.

احمد قیومی؛ فرماندار تهران نیز در ارتباط با حادثه اشاره شده گفت: در این زمینه مکاتبات انجام شده است و موضوع در حال بررسی کارشناسی و پیگیری قرار دارد.

وی تصریح کرد: پس از ارائه نظریه کارشناسی اقدام لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha