۱ نفر

معمای چاقی حل شد

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱
کد خبر: 804834
معمای چاقی حل شد

در حالی که رژیم‌های غذایی غربی بدون شک با افزایش خطر چاقی مرتبط هستند، کارشناسان سلامت مدت‌هاست درباره اینکه دقیقا چه چیزی باعث افزایش مشکلات وزن می‌شود، تحقیق می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محققان بررسی کردند که آیا کالری، کربوهیدرات یا چربی بیش از حد در غذاها وجود دارد یا خیر و به این نتیجه رسیدند که مهمترین عامل فروکتوز است.

به نقل از ارث، محققان اظهار کردند که مسئله کلیدی که باعث چاقی می‌شود، فروکتوز است. این قند در شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا یافت همچنین در بدن ما از کربوهیدرات‌هایی مانند گلوکز تولید می‌شود.

همانطور که بدن فروکتوز را تجزیه می‌کند، انرژی فعال را که به آن آدنوزین تری فسفات (ATP) گفته می‌شود، کاهش می‌دهد. این کاهش سطح انرژی باعث گرسنگی و افزایش مصرف غذا می‌شود.

فروکتوز چیزی است که متابولیسم ما را تحریک می‌کند تا به حالت کم مصرف برود و کنترل اشتها را از دست بدهد اما غذاهای چرب منبع اصلی کالری هستند که باعث افزایش وزن می‌شوند.

محققان اظهار کردند: همانطور که خرس‌ها برای آماده شدن برای خواب زمستانی از میوه‌های با فروکتوز بالا استفاده می‌کنند، سطح انرژی انسان هنگام مصرف غذاهای غنی از فروکتوز کاهش می‌یابد.

اگرچه چربی، مخزن انرژی ذخیره شده است اما غذاهایی با فروکتوز بالا از مصرف این انرژی ذخیره شده جلوگیری می‌کنند که منجر به حالتی می‌شود که با خرس‌هایی که برای زمستان آماده می‌شوند قابل مقایسه است.

این مطالعه در مجله Obesity منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha