۰ نفر

اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-Bond) چیست؟

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 803810
اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-Bond) چیست؟

اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-Bond) اوراق بدهی دولتی صادر شده از سوی دولت فدرال ایالات متحده است که سررسید آن‌ها بیش از 20 سال است.

 اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری تا زمان سررسید خود سود دوره‌ای دریافت می‌کنند و در زمان سررسید مالک آن‌ها نیز مبلغی معادل با اصل پول دریافت می‌کند.اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری بخشی از دسته‌ی بزرگ‌تری از بدهی‌های دولتی ایالات متحده است که در مجموع به عنوان اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری شناخته می‌شوند و معمولاً عملاً بدون ریسک در نظر گرفته می‌شوند زیرا توانایی دولت ایالات متحده در اخذ مالیات از شهروندان‌اش از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

نکات کلیدی
اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-bond) اوراق بدهی دولت ایالات متحده با یک نرخ ثابت و با بازه‌ی سررسید بین 10 تا 30 سال هستند.
اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری تا زمان سررسید خود سود شش‌ماهه می‌پردازند و پس از سررسید ارزش اسمی این اوراق به مالک پرداخت می‌شود.
اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری، همراه با اسناد خزانه‌داری، اسکناس‌های خزانه‌داری و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه‌داری (TIPS)، یکی از چهار اوراق بهادار عملاً بدون ریسکی است که از سوی دولت صادر می‌شوند.

آشنایی با اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-Bonds)


اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری (T-Bonds) یکی از چهار نوع بدهی‌هایی است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آن‌ها را برای تأمین مالی فعالیت‌های هزینه‌ای دولت ایالات متحده صادر می‌کند. این چهار نوع بدهی عبارت‌اند از: اسناد خزانه‌داری، اسکناس‌های خزانه‌داری، اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه‌داری (TIPS). سررسید و پرداخت‌های کوپنی این اوراق بهادار با یکدیگر متفاوت است.
تمام این اوراق بهادار معیارهایی برای دسته‌های قابل مقایسه‌ی از درآمدهای ثابت خود در نظر گرفته می‌شوند زیرا عملاً بدون ریسک هستند. اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری تحت حمایت دولت ایالات متحده هستند و دولت ایالات متحده برای اطمینان یافتن از پرداخت کامل آن‌ها، می‌تواند با افزایش مالیات‌ها درآمد را افزایش دهد. این سرمایه‌گذاری‌ها همچنین به‌عنوان معیارهایی در دسته‌های درآمد ثابت مربوطه‌ی خود نیز در نظر گرفته می‌شوند، زیرا یک نرخ پایه‌ی سرمایه‌گذاری بدون ریسک را با پایین‌ترین سود دسته‌ها ارائه می‌کنند. اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری دارای مدت‌هایی طولانی هستند و با سررسیدهایی بین 20 تا 30 سال صادر می‌شوند.
همان‌طور که برای سایر اوراق قرضه‌ی دولتی صادق است، اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری نیز به‌صورت شش‌ماهه سود پرداخت می‌کنند و درآمد دریافتی تنها در سطح فدرال مشمول مالیات می‌شود. اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری در مزایده‌های آنلاین ماهانه، که خزانه‌داری ایالات متحده به‌طور مستقیم آن‌ها را برگزار می‌کند، صادر می‌شوند. قیمت و سود اوراق قرضه‌ در طول این مزایده تعیین می‌شود. پس از آن، اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری به‌طور فعال در بازار ثانویه معامله می‌شوند و می‌توان آن را از طریق بانک یا کارگزار خریداری کرد.
سرمایه‌گذاران انفرادی اغلب برای حفظ بخشی از پس‌انداز بازنشستگی خود بدون ریسک، فراهم ساختن یک درآمد ثابت در دوران بازنشستگی، یا کنار گذاشتن پس‌اندازی برای تحصیلات فرزند خود یا دیگر هزینه‌های عمده، از اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاران باید قبل از فروش اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری خود در بازار ثانویه، آن‌ها را حداقل به مدت 45 روز نزد خود نگه دارند.

ملاحظات خاص

بازه‌ی سررسید اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری


اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری با سررسیدی بین 20 تا 30 سال صادر می‌شوند. آن‌ها با حداقل مبلغ 100 دلار صادر می‌شوند و پرداخت کوپن روی این اوراق قرضه به‌صورت شش‌ماهه پرداخت می‌شود. این اوراق قرضه ابتدا از طریق مزایده فروخته می‌شوند. اگر پیشنهاد خرید غیررقابتی باشد، حداکثر مبلغ خرید 5 میلیون دلار است (یا درصورت رقابتی بودن پیشنهاد، 35 درصد از میزان پیشنهادی). یک پیشنهاد رقابتی نرخی را بیان می‌کند که پیشنهاددهنده مایل به پذیرش آن می‌باشد؛ این نرخ بسته به میزان تفاوت آن با نرخ تعیین‌شده‌ی اوراق قرضه، پذیرفته می‌شود. یک پیشنهاد غیررقابتی تضمین می‌کند که پیشنهاددهنده اوراق قرضه را دریافت خواهد کرد، اما او باید نرخ تعیین‌شده را بپذیرند. پس از اتمام این مزایده، این اوراق قرضه را می‌توان در بازار ثانویه فروخت.

بازار ثانویه‌ی اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری

یک بازار ثانویه‌ی فعال برای اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری وجود دارد که سرمایه‌گذاری‌ها را به‌شدت نقدینه می‌سازد. این بازار ثانویه همچنین باعث می‌شود که قیمت اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری نوسانات قابل توجهی در بازار معاملات داشته باشد. بدین ترتیب، نرخ فعلی مزایده‌ای و بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری سطوح قیمت‌گذاری آن‌ها را در بازار ثانویه تعیین می‌کند. همانند سایر اوراق قرضه، زمانی که نرخ‌های مزایده بالا می‌روند، قیمت‌های این اوراق قرضه نیز در بازار ثانویه کاهش پیدا می‌کنند، زیرا با نرخ بالاتر، ارزش جریان‌های نقدی آتی اوراق قرضه نزول پیدا می‌کند. برعکس، زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابند، بازده نرخ مزایده کاهش پیدا می‌کند.

بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری


در بازاری با درآمد ثابت، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری به شکل‌گیری منحنی بازده کمک می‌کند، که شامل طیف کاملی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که دولت ایالات متحده آن‌ها را ارئه کرده است. نمودارهای منحنی بازده براساس سررسید تشکیل می‌شوند و اغلب شیب آن‌ها رو به بالا است (و سررسیدهای پایین‌تر نرخ‌های پایین‌تری نسبت به سررسیدهای طولانی‌تر ارائه می‌دهند). بااین‌حال، منحنی بازده زمانی که نرخ‌های بلندمدت کمتر از نرخ‌های کوتاه‌مدت باشند، می‌تواند معکوس شود. یک منحنی بازده معکوس می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک کسادی در آینده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha