۰ نفر

مایکروسافت اصلی‌ترین بازیگر صنعت بازی؛

مایکروسافت با پرداخت ۶۹ میلیارد دلار شرکت سازنده بازی کال‌آف‌دیوتی را خرید

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 803515
مایکروسافت با پرداخت ۶۹ میلیارد دلار شرکت سازنده بازی کال‌آف‌دیوتی را خرید

مایکروسافت قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد، سازنده بازی‌هایی از جمله کال آف دیوتی (Call of Duty) و وارکرافت (World of Warcraft)، پس از اینکه سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا این خرید را تایید کرد، تکمیل کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در ماه آوریل اقدام به مسدود کردن این معامله به دلیل نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه مایکروسافت سازنده کنسول بازی ایکس‌باکس بر بازار نوپای بازی‌های ابری تسلط پیدا خواهد کرد مسدود کرد.

با این حال، ماه گذشته، مایکروسافت نگرانی‌ها را به طور قابل توجهی برطرف کرد و نشان داد که این قرارداد تایید می‌شود، سپس سازمان رقابت و بازارها روز جمعه این معامله را تایید کرد و مایکروسافت اعلام کرد که این تراکنش را ساعاتی بعد در یک پرونده نظارتی تکمیل کرده است.

بر اساس گفته‌ی CMA، تغییراتی که مایکروسافت در ساختار قرارداد اعمال کرد، نگرانی‌های مربوط‌به انحصارگرایی را از بین می‌برند.

به‌موجب تغییرات اعمال‌شده در قرارداد، حق استریم ابری بازی‌های فعلی و آینده‌ی اکتیویژن بلیزارد در اختیار شرکت یوبی‌سافت قرار می‌گیرد.

سارا کاردل، مدیر اجرایی سازمان رقابت و بازارها، گفت که رگولاتور تضمین کرده است که مایکروسافت نمی‌تواند بر روی بازی‌های ابری که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های ویدئویی ذخیره‌شده در سرورهای راه دور را روی دستگاه‌های خود داشته باشند، کنترل کند.

کاردل گفت: با رشد بازی‌های ابری، این مداخله تضمین می‌کند که مردم قیمت‌های رقابتی تر، خدمات بهتر و انتخاب بیشتری دریافت کنند.

کاردل در این بیانیه از مایکروسافت انتقاد کرد و گفت که این شرکت در ابتدا به ساختار معامله‌ای ادامه می‌داد که قبل از اصلاح پیشنهاد خود کارساز نبود.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، که تصمیم اولیه CMA برای جلوگیری از معامله را به‌عنوان (تاریک ترین روز) در تاریخ این شرکت در بریتانیا توصیف کرده بود، روز جمعه گفت که از این تصمیم سپاسگزار است و این به نفع بازیکنان و صنعت بازی در سراسر جهان خواهد بود.

فیل اسپنسر، مدیر اجرایی بخش بازی مایکروسافت، در پستی در ایکس گفت: امروز روز خوبی برای بازی است.

اسپنسر این خرید را راهی برای مایکروسافت برای نفوذ به بازار بیش از 90 میلیارد دلاری بازی های موبایلی معرفی کرده است. اکتیویژن عناوین موبایلی محبوبی از جمله Candy Crush Saga و Call of Duty: Mobile را در تصاحب دارد.

مایکروسافت با پرداخت ۶۹ میلیارد دلار شرکت سازنده بازی کال‌آف‌دیوتی را خرید

بازی Candy Crush Saga و Call of Duty: Mobile

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) همچنان مخالفت خود را با این قرارداد حفظ می‌کند، اما نتوانسته از تکمیل آن توسط مایکروسافت و اکتیویژن جلوگیری کند.

ربکا آلنزورث، استاد حقوق در دانشگاه وندربیلت، گفت که FTC بعید است که موفق شود حتی اگر یک محاکمه داخلی مانع از آن شود، این معامله را از بین ببرد، زیرا دادگاه فدرال احتمالا دیدگاه متفاوتی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha