۰ نفر

 امید به سودآوری«حپرتو» / دومین عرضه موفق کارگزاری بانک آینده

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 801970
 امید به سودآوری«حپرتو» / دومین عرضه موفق کارگزاری بانک آینده

فارطمه کوثری مدیر تامین مالی شرکت کارگزاری بانک آینده ضمن اشاره به روند عرضه و پذرش شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس گفت: آینده سودآوری شرکت را مثبت ارزیابی می‌کنیم و پیش بینی می شود شرکت در زمان حضور در بازار بتواند رشد و توسعه بهتری داشته باشد..

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی اظهار کرد: شرکت پرتوبار فرابر خلیج فارس در سال ۹۱ با نام پرتوانرژی خلیج فارس تاسیس و در سال ۹۷ به نام پرتوبارفرابر خلیج فارس تغییر نام پیدا کرد و در تاریخ ۱۴/0۱/۱۴01 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

کوثری با اشاره به حوزه فعالیت شرکت پرتوبارفرابر خلیج فارس ادامه داد: فعالیت شرکت در زمینه خدمات عمومی و تخصصی حمل و نقل ریلی بوده که شامل نظارت، تخلیه و بارگیری، مدیریت و بهره برداری از زیرساخت ها، خط و سازه‌های فنی، ابنیه و ناوگان‌ها است.  این شرکت در سال ۹۷ به شکل غیررسمی جهت پذیرش در بازار بورس شروع به فعالیت کرد و بنا به مصوبه 27/۷/1400 هیات پذیرش فرابورس ایران، در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شد و از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۸ به‌عنوان شرکت پذیرفته‌شده در گروه «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» و «زیرگروه حمل‌ونقل از طریق خطوط راه‌آهن» و نماد «حپرتو» در فهرست بازار دوم فرابورس ایران درج شده است.  همچنین عرضه اولیه سهام شرکت در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه انجام خواهد شد.

وی درباره تعداد سهام قابل عرضه این شرکت بیان کرد: براساس گزارش ارزش گذاری که مورد تایید سازمان بورس و فرابورس است، ارزش کلی شرکت ۶۹۱ میلیارد تومان ارزشیابی شده که قیمت هر سهم ۴۶۰۵ ریال خواهد بود. روش عرضه نیز به صورت حراج تعیین شده است.

کوثری همچنین خاطرنشان کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری سهام و مختلط می‌توانند در این عرضه شرکت کنند. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم است. به طور کلی ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت پرتوبار فرابر خلیج فارس در روز ۱۲ مهرماه قابلیت عرضه دارد.

مدیر تامین مالی شرکت کارگزاری بانک آینده درخصوص ارزندگی نماد معاملاتی "حپرتو" توضیح داد: توصیه به خرید و فروش هر سهمی باید از طریق نهادهای مالی دارای مجوز صورت بگیرد. باتوجه به اطلاعات مندرج در امیدنامه شرکت که به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران رسیده می‌توان مشاهده کرد که شرکت پرتوبار فرابر خلیج فراس یک شرکت توانمند و فعال بوده که زمینه رشد و پیشرفت را دارد. از این رو آینده سودآوری شرکت مثبت ارزیابی می‌شود.

وی درباره ارزشگذاری هر سهم "حپرتو" خاطرنشان کرد: ارزشگذاری سهام شرکت پرتوبار فرابر خلیج فارس توسط شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده که متعهد خرید است. روش های تنزیلی شامل جریان نقد شرکت ، صاحبان سهام و سود تقسیمی، محاسبه ارزش خالص دارایی‌ها  و ارزشگذاری  بر اساس نسبت P/E از مدل‌های ارزشگذاری شرکت بوده است در نهایت به هر یک از این مدل‌ها وزن داده شده و ارزش نهایی حاصل شده است. حال اینکه چقدر این ارزشگذاری به آنچه که ما فکر می‌کنیم نزدیکتر است، قابل گفتن نیست. زیرا ارزشگذاری توسط نهاد دارای صلاحیت انجام شده و به تایید شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رسیده که امیدواریم با اقبال سهامداران رو به رو شود.

کوثری در پایان اضافه کرد: کارگزاری بانک آینده مشاور عرضه و پذیرش و کارگزار عرضه کننده "حپرتو" است، این دومین تجربه موفق کارگزاری در زمینه عرضه و پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه می باشد و اولین موفقیت در این حوزه پذیرش فولاد سپید فراب کویر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha