۰ نفر

حواشی رونالدینیو ادامه دارد؛

احتمال دستگیری رونالدینیو به‌علت کلاهبرداری با رمزارز در برزیل

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 732323
احتمال دستگیری رونالدینیو به‌علت کلاهبرداری با رمزارز در برزیل

رونالدینیو گائوچو، ستاره فوتبال برزیل، ممکن است توسط مقامات بازداشت شود تا در مورد تحقیقات کلاهبرداری رمزنگاری در برزیل شهادت دهد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، رونالدینیو به دلیل یک تحقیق هرمی که ادعا می‌شود با یکی از شرکت‌های او مرتبط است، در کنگره این کشور حاضر نشد. 

 به گفته اورئو ریبیرو، عضو کنگره، ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی برزیل فرصت دیگری برای شهادت در ۳۱ آگوست خواهد داشت. در صورت عدم حضور رونالدینیو، مقامات مجری قانون ممکن است او را به کمیته ببرند.

 طبق قانون برزیل، شاهدانی که برای حضور در کنگره احضار می‌شوند، وظیفه دارند این کار را انجام دهند. شاهدانی که از احضاریه پیروی نمی‌کنند ممکن است جریمه شوند و توسط پلیس به زور در مقابل کنگره برده شوند.

تحقیقات حول محور سرمایه‌گذاری روی شرکتی با نام ۱۸kRonaldinho است. ظاهراً این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری در رمزارز به مشتریان وعده داده است که روزانه بیش از ۲ درصد بازدهی داشته باشد.

شکایتی برای درخواست بیش از ۶۱ میلیون دلار خسارت علیه این شرکت به دلیل عدم بازگشت چنین سودهایی مطرح شد. این دعوا در حال حاضر بخشی از تحقیقات گسترده‌تر در مورد کلاهبرداری های رمزنگاری در کشور برزیل است.

 تیم حقوقی رونالدینیو استدلال می‌کند که او صرفا سفیر شرکت و در نتیجه یکی دیگر از قربانیان کلاهبرداری ادعایی بوده است.

به گفته آنها، تصویر و نام او به طور غیرقانونی برای فریب مشتریان احتمالی بدون مجوز مناسب مورد استفاده قرار گرفته است.

تجارت رمزنگاری رونالدینیو همچنین شامل یک مجموعه توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که با همکاری INFLUXO در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد.

 در سال ۲۰۲۰، رونالدینیو و برادرش روبرتو دی آسیس به دلیل ورود به کشور با پاسپورت‌های جعلی در پاراگوئه دستگیر شدند و بیش از ۱۷۰ روز را پشت میله‌های زندان گذراندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha