۰ نفر

ریزش قیمت دینار در بازار آزاد / دینار دولتی برای اربعین چند؟

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 731782
ریزش قیمت دینار در بازار آزاد / دینار دولتی برای اربعین چند؟

معاون بین الملل بانک مرکزی با بیان اینکه امسال برای اولین بار شاهد کاهش نرخ ارز دینار در بازار غیررسمی در ایام اربعین حسینی بودیم گفت: تاکنون قریب به ۶۷۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده اند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کریمی با تأکید بر این موضوع، گفت: خوشبختانه امسال استقبال خوبی از خدمات ارائه شده توسط بانک مرکزی در زمینه توزیع ارز اربعین از سوی زائرین انجام شد و می توان  گفت کلیه زائرانی که در این ایام از مرز خارج شدند ارز اربعین خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تمهیدات بانک مرکزی برای توزیع ارز اربعین در سال جاری افزود: بانک مرکزی امسال در حوزه ارز اربعین مداخله خوبی انجام داد و با تجهیز به موقع منابع و سازماندهی و هماهنگی مناسب با سایر دستگاه‌های ذیربط برای اولین بار در ایام اربعین نرخ ارزدینار کاهش پیدا کرد، بطوریکه قبل از شروع توزیع ارز اربعین هزار دینار عراق معادل ۳۶ هزار تومان بود و در حال حاضر صرافی هایی هستند که حاضرند با نرخ ۳۲ هزار تومان به بانک مرکزی بفروشند و البته نرخ بانک مرکزی ۳۱۵۰۰ تومان است.

کریمی تاکید کرد: بنابراین یک مداخله مفید توسط بانک مرکزی در زمینه پایین آوردن نرخ غیررسمی رخ داد و در حالیکه نرخ بازار غیررسمی همیشه در زمان اوج تقاضای اربعین بالا می‌رفت امسال کاهش نرخ رقم خورد.

وی ادامه داد:علت این امر هم  ورود به موقع و تاکید رئیس کل بانک مرکزی در زمینه توزیع ارز اربعین بود که حدود یک ماه قبل دستورالعمل ۱۱ بندی در این زمینه را به حوزه‌های ذی‌ربط در بانک مرکزی و شبکه بانکی ابلاغ کرد که همه پیش بینی‌ها اعم از اینکه توزیع ارز حتماً به صورت دینار باشد در آن قید شده بود.

کریمی تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشتند که دلار زدایی از همین توزیع ارز اربعین باید کلید بخورد چرا که توزیع عرض اربعین به شکل دلار با راهبرد بانک مرکزی در زمینه دلار زدایی تناقض داشت و خوشبختانه منابع دیناری در کشور به خوبی و به موقع تجهیز شد و  از آنجا که زائرین و گردشگران عراقی زیادی در طول سال به ایران مراجعه می‌کنند و ارز خود را عرضه می‌کنند و خوشبختانه از این منابع استفاده خوبی انجام گرفت.

معاون بین الملل بانک مرکزی افزود: این اتفاق گام خوبی برای شروع دلار زدایی واقعی بود که مردم به عینه آن را مشاهده و لمس کردند چراکه اگر دلار توزیع میشد زائران باید آنرا در عراق تبدیل می‌کردند که مشکلاتی در این زمینه برای هموطنان ایجاد می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha