۰ نفر

کاهش ۱۴ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 726935
کاهش ۱۴ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۰ مردادماه در حالی به ۲۰۸.۴ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد را نشان می‌دهد، اما همچنان نسبت به دوره بلندمدت افت ۱۴ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا یک ماه گذشته نسبت به سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱) رشد ۱۰ درصدی داشته بود که تداوم کاهش شدید بارش‌ها، چند هفته اخیر از این میزان رشد کاسته شده است.

مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو هفته گذشته از کاهش بارش‌ها در کشور خبر داده بود که جدیدترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۰ مرداد امسال به ۲۰۸.۴ میلیمتر بارش رسیده است.

این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته آبی با بارش ۲۰۱.۹ میلیمتری سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

میزان بارش ثبت شده در کشور در هفته منتهی به ۱۳ مرداد ماه امسال ۲۰۸.۲ میلیمتر بود که در مقایسه با ۲۰۱ میلیمتر سال گذشته ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد، اما در ادامه با تداوم کاهش بارش‌ها در هفته منتهی به ۲۰ مرداد ماه میزان بارندگی‌ها یک درصد دیگر نیز کاهش یافت.

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ مرداد نسبت به دوره بلندمدت با کاهش ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

وضعیت بارشی در استان‌های مختلف کشور نیز نشان از آن دارد که استان هرمزگان با ۱۱۶.۹ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ مرداد بالاترین کاهش بارش را نسبت به سال گذشته (بارش ۲۳۳.۷ میلیمتر) به میزان ۵۰ درصد داشته و استان ایلام نیز در این مدت با بارش ۵۴۱.۴ میلیمتری در مقایسه با ۲۱۲.۵ میلیمتر سال گذشته بالاترین رشد را به میزان ۱۵۵ درصد را ثبت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha