۰ نفر

اصطلاح پیشنهاد به چه معناست؟

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبر: 712957
اصطلاح پیشنهاد به چه معناست؟

پیشنهاد به یک پیشنهاد مشروط توسط خریدار یا فروشنده برای خرید یا فروش یک دارایی اشاره دارد که در صورت پذیرش از نظر قانونی لازم الاجرا می شود.

پیشنهاد همچنین به عنوان ارائه پیشنهادی برای فروش یا خرید چیزی تعریف می شود.

نکات کلیدی

انواع مختلفی از پیشنهادات وجود دارد که هر کدام دارای ترکیبی متمایز از ویژگی‌های مختلف مانند الزامات قیمت‌گذاری، قوانین و مقررات، نوع دارایی و انگیزه‌های خریدار و فروشنده هستند.

وقتی صحبت از عرضه سهام و بدهی به میان می آید، قیمت عرضه به قیمتی اشاره دارد که اوراق بهادار منتشر شده برای عموم توسط بانک سرمایه گذاری پذیره نویس برای خرید عرضه می‌شوند.

نحوه عملکرد پیشنهاد

پیشنهاد به معنای ارائه پیشنهاد واضح برای فروش یا خرید یک محصول یا خدمات خاص تحت شرایط خاص است. پیشنهاد به گونه ای ارائه می شود که پذیرش آن برای هر فرد معقولی قابل درک باشد و منجر به یک قرارداد الزام آور شود. انواع مختلفی از پیشنهادات وجود دارد که هر کدام دارای ترکیبی متمایز از ویژگی‌های مختلف مانند الزامات قیمت‌گذاری، قوانین و مقررات، نوع دارایی و انگیزه‌های خریدار و فروشنده هستند.

نمونه هایی از پیشنهادات

به عنوان مثال، وقتی صحبت از خرید و مذاکره املاک و مستغلات می‌شود، خریداران احتمالی خانه پیشنهاد خریدی را به صورت مکتوب به فروشنده ارائه و در آن اغلب بالاترین قیمتی که برای خرید املاک حاضر به پرداخت آن هستند ذکر می‌کنند. هنگامی که پیشنهادی رسمی برای یک ملک ارائه می شود، در صورتی پذیرش پیشنهاد از سوی فروشنده، این پیشنهاد الزام آور تلقی می شود.

وقتی صحبت از عرضه سهام و بدهی به میان می آید، قیمت عرضه به قیمتی اشاره دارد که اوراق بهادار منتشر شده برای عموم توسط بانک سرمایه گذاری پذیره نویس برای خرید عرضه می‌شود. زمانی که شرکت‌های نوپا تصمیم به عرضه اولیه عمومی سهام خود می‌گیرند، این قیمت عرضه در نقطه ای مطلوبی تعیین می‌شود که هم تقاضا از سوی خریدارانی که علاقه مند و مایل به خرید سهام شرکت هستند وجود داشته باشد و هم ملاحظاتی عرضه سهام موجود برآورده شود.

به طور مشابه، پیشنهاد مزایده پیشنهادی است که برای بازخرید سهام یا بدهی یک شرکت از سهامداران و دارندگان فعلی اوراق قرضه آن به قیمت مشخص و در یک دوره معین ارائه می‌شود. اصطلاح «پیشنهاد» همچنین برای اشاره به بسته‌ای که کارفرمایان یا شرکت‌ها به یک کارمندان بالقوه خود ارائه می‌دهد و شامل حقوق کامل، بسته مراقبت‌های بهداشتی و مزایا و هر مشوق دیگری مانند پاداش ثبت نام یا واحدهای سهام محدود (RSUs) می‌شود به کار می‌رود.

انواع دیگر پیشنهادات

اصطلاح «پیشنهاد» یک اصطلاح کلی است که مطابق توضیحاتی که در بالا ارائه شد برای توصیف هر نوع پیشنهاد خرید رسمی یا قیمت فهرست شده در معاملات مالی استفاده می شود. انواع دیگر پیشنهادات شامل پیشنهادات مناقصه، پیشنهادات مشروط، پیشنهادات باز، پیشنهادات موضوعی، و پیشنهادات استحقاقی می‌شوند.