۰ نفر

گرین کارت چیست و شرایط لازم برای دریافت آن چگونه است؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 712163
گرین کارت چیست و شرایط لازم برای دریافت آن چگونه است؟

گرین کارت یک شناسه اقامت دائم است که برای مهاجران ایالات متحده صادر می شود.

قرعه کشی گرین کارت سالانه تا 55000 ویزای دائمی را به کشورهای دیگر می دهد.

ساکنان دائمی می توانند به دلیل همراه نداشتن گرین کارت خود جریمه یا زندانی شوند.

این کارت ها باید هر 10 سال یکبار تمدید شوند.

نحوه عملکرد گرین کارت

افراد می توانند از طریق خانواده، کار، پناهندگی، وضعیت پناهندگی سیاسی یا انواع برنامه های ویژه واجد شرایط دریافت گرین کارت شوند. این موارد شامل برنامه ویزای مهاجرت تنوع‌جمعیتی است، که هر ساله 50000 ویزا را از طریق یک نظام قرعه کشی در میان کشورهایی که نمایندگی کمتری در میان جامعه ایالات متحده دارند توزیع می‌کند. انجام سرمایه گذاری بالاتر از یک آستانه معین می تواند به سرمایه گذار اجازه اقامت دائم را بدهد. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی نیز می تواند گرین کارت اعطا کند.

شرایط لازم برای دریافت گرین کارت

ساکنان دائمی که 18 سال یا بیشتر دشاته باشند باید کارت سبز خود را همیشه همراه داشته باشند در غیر این صورت ممکن است با جریمه یا زندان مواجه شوند. جریمه همراه نداشتن گرین کارت می تواند تا 100 دلار یا 30 روز زندان باشد. کپی گرین کارت به عنوان مدرک پذیرفته نمی شود. کارت ها بعد از 10 سال منقضی می شوند و باید تمدید شوند، به جز کارت هایی که از سال 1977 تا 1989 صادر شده اند که هرگز منقضی نمی شوند. ساکنان دائم مشروط که از طریق ازدواج یا سرمایه گذاری اخیر وضعیت شهروند قانونی کسب می کنند باید پس از دو سال گرین کارت خود را تمدید کنند.

نظام قرعه کشی

نظام قرعه کشی گرین کارت به طور رسمی برنامه ویزای مهاجرتی تنوع‌جمعیتی یا برنامه تنوع‌جمعیتی (DV) نامیده می شود. اولین دور قرعه‌کشی این برنامه به طور رسمی در سال 1994 برگزار شد، اما این برنامه از سال 1986 توسط سازمان‌های مختلف و در ابعاد بسیار محدودتری اجرا می‌شده است. این نظام به این علت در ایالات متحده ایجاد شده است تا به کشورهایی نرخ مهاجرت پایینی به ایالات متحده دارند شانس برنده شدن گرین کارت را بدهد. همچنین هدف دیگر آن ادای احترام به میراث آمریکا به عنوان دیگ هم‌جوشی فرهنگی است.

مهم

درخواست‌های شرکت در قرعه‌کشی گرین‌کارت همچنان در حال افزایش است – در سال 2018 به 23 میلیون نفر رسید – اما شانس برنده شدن این گرین‌کارت‌ها برای هر فرد چیزی بین 0.20٪ و 0.25٪ است.

در حال حاضر، برنامه DV سالانه بیش از 55000 ویزا توزیع می‌کند. کشورهایی که بیش از 50000 نفر از آنها به طور قانونی در پنج سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده اند مجاز به شرکت در این قرعه‌کشی نیستند. اگر همسرتان برنده شد، شما هم به شرط آنکه ثبت‌نام کرده باشید برنده به حساب می‌آیید و به همه فرزندان مجرد زیر 21 سال شما نیز گرین کارت داده می شود. برای برنده شدن شما باید کل خانواده شما در برنامه ذکر شده ثبت‌نام کرده باشند.