۰ نفر

تذکرات پی‌درپی علیه نماینده تهران/ماجرا با احسنت گفتن ختم شد

محمود صادقی باز هم صحن مجلس را شلوغ کرد

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 164106
 محمود صادقی باز هم صحن مجلس را شلوغ کرد

نماینده اصلاح طلب مجلس بعد از آنکه صحبت‌هایش در مورد میزان حقوق دریافتی نمایندگان با انتقاد تند همکارانش مواجه شد، گفت: حقوق نمایندگان بین 4 تا 5 و نیم میلیون تومان است و دریافتی‌های دیگری هم برای مخارجی است که نماینده‌ها به طور طبیعی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمود صادقی عضو فراکسیون امید پس از آنکه در جلسه علنی سه شنبه-23 آذر- با انتقاد متعدد نمایندگان مجلس به دلیل اظهاراتش در مورد حقوق نمایندگان مواجه شد، در تذکری به این انتقادها پاسخ داد.

محسن کوهکن اولین نماینده ای بود که تذکر خودش را با انتقاد از گفته‌های محمود صادقی  همراه کرد. او در تذکری با تکیه به ماده 79 آیین نامه داخلی، به انتقاد از سخنان شب گذشته محمود صادقی که گفته بود حقوق نمایندگان مجلس بدون رانت 17 تا 21 میلیون است، پرداخت و گفت: شما در مجلس از دوره اول برای نمایندگان یک میزانی حقوق و هزینه های نمایندگی داشتید.‌ مردم بدانند که مجلس مثل دولت یا قوه قضائیه در استان ها و شهرستان ها دفتر ندارد و کارکنانی استخدام نکرده است.

سالک نیز در پایان جلسه علنی مجلس در این رابطه گفت که «نکته اولم به همکارمان در مجلس آقای صادقی است، مصاحبه ای که ایشان در مورد حقوق نمایندگان کردند باید حتما اصلاح شود. چون برای مجلس و نمایندگان حاشیه زیادی ایجاد می‌کند و این خلاف است.»

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه دیگر نماینده ای بود که تذکر خودش را به انتقاد از محمود صادقی اختصاص داد: «من می‌خواهم تذکری به آقای صادقی بدهم، شأنیت مجلس را باید خودمان حفظ کنیم. حرمت امامزاده را باید متولی نگاه دارد.»

اما محمود صادقی هم در برابر این حجم تذکرها سکوت نکرد و در آخرین دقایق جلسه علنی امروز از هیئت رئیسه خواست تا براساس آیین نامه مجلس، با توجه به اینکه نامی از او برده شده است،‌ به این انتقادها پاسخ دهد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در این رابطه گفت: در مورد اظهاراتی که دیروز داشتم، گویا رسانه ها درست مطلب را منعکس نکردند. در پرسش و پاسخ دانشجوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از من سئوال کردند که حقوق نمایندگان چقدر است، با توجه اینکه من قبلا صحبتی در مورد دیگر قوا داشتم انتظار داشتند که پاسخ شفافی به این موضوع بدهم.

صادقی با اشاره به مطالبی که در آن جلسه دانشجوی بیان کرده بود، تصریح کرد: من اینگونه توضیح دادم که نمایندگان بابت حقوق مبلغی را دریافت می‌کنند که بین 4 تا 5 و نیم میلیون تومان است و دریافتی های دیگری دارند که برای مخارجی است که نماینده ها به طور طبیعی دارند.

این نماینده مجلس دهم، ادامه داد: من گفتم که بعضی از نماینده هادر حوزه انتخابیه شان چون چند شهرستان است ، مجبورند دفتر داشته باشند.من ردیف ها را باز نکردم اما الان میتوانم باز کنم. یکی از ردیف ها خود حقوق بین 5 تا 6 میلیون تومان است ،‌هزینه های رفت و آمد،‌ هزینه مسکن هم هست. که مجموعا توضیح من این بود که این پرداختی که صورت می‌گیرد بخش کمی از آن برای حقوق بود و باقیش برای دفاتر است.

این توضیحات صادقی با احسنت نمایندگان همراه شد.