۰ نفر

با پیروزی نفسگیر مقابل ژاپن؛

کاراته ایران قهرمان جهان شد

۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹
کد خبر: 155078
کاراته ایران قهرمان جهان شد

تیم کومیته مردان ایران موفق شد با پیروزی مقابل ژاپن همانند دو سال قبل به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، فینال بیست و سومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در بخش کومیته مردان امروز در شهر «لنیز» اتریش برگزار شد و تیم‌های ایران و ژاپن مقابل هم قرار گرفتند.

تیم ملی کومیته ایران با استراحت در دور نخست و پیروزی 2 بر صفر برابر سوئیس، 3 بر صفر مقابل آذربایجان قدرتمند، غلبه بر هلند با نتیجه 3 بر صفر و شکست فرانسه با همین نتیجه حریف ژاپن در فینال بازی‌های جهانی شده بود.

شاگردان شهرام هروی ظهر امروز برابر ژاپن که یکی از بهترین تیم‌های کومیته دنیا را در اختیار دارد، در جدال نفسگیر و نزدیک موفق شدند ژاپن را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهند و برای دومین دوره متوالی به مقام قهرمانی جهان برسد.

ترکیب تیم طلایی کومیته تیم ایران در رقابت‌های جهانی اتریش را ذبیح‌الله پورشیب، سعید احمدی، بهمن عسگری، علی فداکار، سجاد گنج‌زاده، مهدی خدابخشی و ایمان سنچولی تشکیل می‌دادند که با پیروزی برابر ژاپن دوباره افتخارآفرین شدند.

در سال 2014 تیم کومیته ایران توانسته بود در رقابت‌های قهرمانی جهان که در شهر برمن آلمان برگزار می‌شد برای نخستین بار به مدال طلا دست پیدا کند.

در کومیته انفرادی مسابقات قهرمانی جهان(2016) اتریش نیز تیم ایران توسط امیر مهدی‌زاده در وزن منفی 60 کیلوگرم و سجاد گنج‌زاده در وزن مثبت 84 کیلوگرم به مدال طلا و همچنین علی اصغر آسیابری در وزن منفی 72 کیلوگرم و ذبیح‌الله پور در وزن منفی 84 کیلوگرم به مدال برنز رسیده بود؛ ضمن اینکه حمیده عباسعلی نیز با قرار گرفتن در جایگاه سوم تنها مدال بخش بانوان را در وزن مثبت 68 کیلو گرم رقابت‌های جهانی به دست آورد.

تیم ملی کاراته ایران با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان 2016 اتریش عنوان سوم را در مجموع دو بخش آقایان و بانوان کسب کرد و تاریخ‌ساز شد چراکه این اتفاق برای نخستین بار در کشور رخ داده است.

در سال 1977 و مسابقات قهرمانی توکیو ژاپن کاروان کاراته ایران به مقام چهارم رسیده بود.

گفتنی است، بیست و سومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان به میزبانی شهر «لینز» اتریش که از روز پنجم آبان ماه با حضور یک هزار و 24 کاراته‌کا از 118 کشور آغاز شده بود امروز خاتمه یافت.