۰ نفر

10 ویژگی کلیدی بهترین نرم افزارهای حسابداری

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 493143
10 ویژگی کلیدی بهترین نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری قلب تپنده یک کسب کار است.

شما برای ردیابی صحت و سوددهی کسب و کارتان و همچنین جلوگیری از ورشکستگی، لازم است نرم افزار حسابداری انتخاب کنید که متناسب با کسب و کارتان بوده و گزارش‌های مختلفی را در مورد عملکردهای شما در کسب و کارتان از زوایای مختلف به شما ارائه کند.

امروزه انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری و مالی در بازار عرضه شده اند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و این موضوع سبب پیچیده شدن انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب برای صاحبان کسب و کار شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا 10 ویژگی کلیدی به شما معرفی کنیم تا برای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کارتان سردرگم نباشید.

در نگاه اول شما باید به نیازهای خودتان توجه کنید پس در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری سه مورد زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. قیمت: آیا نرم افزار حسابداری پایه و ارزان مناسب کسب و کار شماست یا نرم افزار حسابداری با امکانات بیشتر و قیمت بیشتر؟
  2. قابلیت استفاده: آیا کسب و کار شما به گونه ای است که کاربران شما همواره نیاز به استفاده از نرم افزار حسابداری دارند؟ آیا ترجیح می دهید یک سیستم مبتنی بر ابر داشته باشید که هر کجا و از طریق هر پلت فرمی قابل دسترسی باشد؟ آیا نیاز به نرم افزار حسابداری دارید که از طریق تلفن همراهتان قابل دسترسی باشد؟
  3. ویژگی ها: به چه ویژگی هایی از یک برنامه حسابداری نیاز دارید؟ کدام گزارش‌ها را نیاز دارید؟ کدام ویژگی ها به درد کسب و کار شما خواهد خورد؟

با پاسخ به سوال های بالا سعی کنید در قدم اول تمامی نیازمندی‌های خود را شناسایی و اولویت بندی کنید و سپس باتوجه به 10 ویژگی کلیدی که در ادامه مقاله به شما معرفی می‌کنیم امکانات نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار را بررسی کرده و پس از تطبیق با اولویت‌های خود از نسخه‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید.

"اگر هم اکنون میدانید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم نرم افزار حسابداری پارمیس را بررسی کنید و برای مشاوره رایگان با شماره 87758-021 تماس حاصل نمایید."

10 ویژگی کلیدی بهترین نرم افزارهای حسابداری :

1.خدمات پس از فروش :

حتما به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که در حین کار با نرم افزارهای مالی و حسابداری، به دلیل گستردگی امکانات نرم افزار و موارد فنی‌ای که به وجود آمدنشان اجتناب ناپذیر است، بی‌شک نیاز به دریافت راهنمایی و پشتیبانی خواهید داشت.

شرکت‌های تولیدکننده نرم افزار حسابداری به روش‌های مختلفی مانند تلفن، تیکت و... امکان پشتیبانی از نرم افزارهای حسابداری خود را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. پس در هنگام خرید نرم افزار حسابداری، به خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن توجه داشته باشید.

2.بانک اطلاعاتی :

پپ

تمامی داده‌ها و اطلاعات وارد شده در نرم افزار حسابداری، در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌شوند. بنابراین پایداری و امنیت بانک‌ اطلاعاتی، از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری است. در حال حاضر بانک‌های اطلاعاتی بسیار زیادی برای ذخیره‌سازی داده‌ها وجود دارند؛ اما بانک اطلاعاتی مطمئن و امن در این روزها،Microsoft SQL Server  است و بسیاری از شرکت‌های معتبر از این بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

3.محیط کاربری :

در کنار تمامی امکانات و کارایی که یک نرم افزار حسابداری می‌تواند داشته باشد، محیط کاربری می‌تواند یک معیار بسیار مهم برای انتخاب آن نرم افزار حسابداری باشد. محیط کاربری نرم افزار حسابداری را می‌توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

اولین مورد زیبایی گرافیکی یا UI نرم افزار است که می‌تواند به چشم نوازی نرم افزار کمک نماید و با ارائه گرافیک مناسب، کار با نرم افزار را لذت بخش نماید. مورد بعدی تجربه کاربری و یا همان UX است. نرم افزاری که دارایUX  مناسبی است، قطعا دارای کاربری ساده و روان است که طراحی بهینه شده‌ی آن باعث می‌شود تا با کمترین کلیک، به منو و گزینه‌ی مورد نظر خود برسید.

4.قابلیت ارتقا و بروزرسانی :

از آنجا که وجود مشکلات در کارکرد نرم افزارها یا همان باگ (BUG) اتفاقی اجتناب ناپذیر است، و همچنین با توجه به درخواست‌های جدید کاربران و تغییراتی مانند تغییرات قوانین مالیاتی و...، بروزرسانی‌ها عضوی جدانشدنی از نرم افزارها هستند.

به بیانی دیگر، استفاده از نرم افزار حسابداری با نسخه‌ی قدیمی به همان اندازه می‌تواند خطرناک باشد که خوردن غذای فاسد خطرناک است. بنابراین بروزرسانی نرم افزار حسابداری و ارائه نسخه‌های جدید برای رفع باگ‌های احتمالی و علاوه بر آن، اضافه شدن امکانات جدید، امری بسیار حیاتی برای کارکرد درست نرم افزار حسابداری است.

5.سرعت :

سرعت نرم افزارهای حسابداری معیاری است که اگر نرم افزاری فاقد آن باشد، باعث خستگی و بی حوصلگی کاربران خود خواهد شد و نه تنها باعث صرفه جویی در زمان نمی‌شود بلکه باعث اتلاف زمان حسابداری خواهد شد.

6.امنیت :

در یک سیستم حسابداری بسیار مهم است که امنیت اطلاعات حفظ شود چه در برابر عوامل انسانی مانند افرادی که می‌خواهند از اطلاعات شخصی و بانکی شرکت ها استفاده کنند یا در آن‌ها تغییراتی به وجود آورند، یا عوامل طبیعی مانند آتش سوزی و شوک الکترونیکی که باعث از دست رفتن اطلاعات و داده‌ها خواهند شد و چه عوامل فنی مانند افراد غیرمتخصصی که با تعویض ویندوز و یا نصب غیرتخصصی نرم افزار، باعث از دست رفتن اطلاعات افراد خواهند شد. بنابراین نگهداری از آن‌ها در یک فضای امن از مهم ترین و ضروری ترین ویژگی‌ها خواهد بود. اگر داده‌های مالی شما از دست بروند و یا دستکاری شوند منجر به از دست دادن زمان، پول، اسرار کسب و کار (از قبیل فروش یا داده سود) خواهد شد.

7.قابلت سازگاری با قوانین مالیاتی :

یکی از نیازهای مهم هر کسب و کار، اجرای قوانین مالیاتی و تهیه گزارشات مورد نیاز برای مراجع مالیاتی است. بدیهی است که یک نرم افزار حسابداری، باید امکانات مورد نیاز برای محاسبه ارزش افزوده و تهیه گزارش TTMS دارایی و همچنین گزاراشات مالی مورد نیاز مراجع مالیاتی را دارا باشد.

8.قابلیت گزارش دهی :

پپپ

در دنیای کسب و کار رقابتی امروزی، اطلاعات به عنوان یک منبع پر قدرت محسوب می‌شود به همین دلیل برای ارزیابی یک برنامه حسابداری مناسب باید به قدرت تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل آنها توجه کرد. گزارش های کاربردی و متناسب با نیاز علاوه بر کمک به کاربران نرم افزارهای مالی و انجام روندهای کاری مورد نظر به بینش آنها نسبت به فعالیت های مالی بسیار مهم نیز کمک می کند چراکه یکی از نیاز های مهم و کاربردی مدیران مالی برای اداره امور مالی سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و کوچک اطمینان از دقت و به هنگام بودن اطلاعات مالی تهیه شده از نرم افزار مالی است.

9.ارائه‌ی API :

نیازهای کاربران امروزی، ممکن است آنقدر گسترده و متنوع باشد که مجموع این نیازها نتواند در قالب یک نرم افزار بگنجد. بطور مثال کسب و کاری نیاز دارد در هنگام ثبت فاکتور‌های فروش در نرم افزار حسابداری، برای مشتریان خود امتیازاتی را اختصاص دهد. این امکان در قالب نرم افزارهای باشگاه مشتریان عرضه می‌گردد و ممکن است آن شرکت این نرم افزار را نداشته باشد و شما مجبور خواهید بود از شرکت های مختلف، نرم افزارهای مختلفی را تهیه نمایید.

اما زمانی که برای برآورده شدن نیازهای سازمان خود مجبور هستید از نرم افزارهای شرکت های مختلف استفاده نمایید، یکی از مهمترین مواردی که مورد نیازتان خواهد بود، یکپارچگی در اطلاعات است. پس بهتر است نرم افزارها در قالب APIهایی، امکان دسترسی نرم افزارهای دیگر به اطلاعات خود را فراهم کنند. بنابراین اگر به فکر گسترش کسب و کار خود در آینده هستید، تهیه نرم افزار حسابداری که دارای API است، می تواند کمک قابل توجهی به شما در آینده نماید.

10.قیمت :

یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب، قیمت آن است. باید پذیرفت که هر کسب و کاری بودجه‌ی خاص خود را به تهیه‌ی نرم افزار حسابداری تخصیص می‌دهد؛ پس لازم است تعادلی میان امکانات مورد نظر خود و همچنین قیمت نرم افزار حسابداری در نظر بگیرد و نسبت به انتخاب نرم افزار مناسب اقدام نماید.

آیا پارمیس بهترین نرم افزار حسابداری را عرضه می نماید؟

نرم افزار حسابداری پارمیس با توجه به نیازهای اصناف و صنایع مختلف، نسخه های متعدد نرم افزاری را با قابلیت ها و همچنین قیمت های متنوعی عرضه نموده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم.

  • نرم افزار حسابداری پارمیس پرو، شامل چندین نسخه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • نرم افزار یکپارچه پارمیس استار شامل ده ها زیر سیستم مناسب برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ
  • نرم افزار حسابداری ابری 360، امکان دسترسی و مدیریت کسب و کار از هر مکان، بدون نیاز به حضور در محل کسب و کار و در زمان دلخواه را فراهم می‌کند.
  • حسابداری شخصی رایگان پارمیس همراه برای نیازهای مالی شخصی و خانوادگی

پس هر کسب و کاری با هر بودجه‌ای داشته باشید، قطعا یکی از نسخه‌های نرم افزاری پارمیس برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و دموی رایگان با واحد فروش شرکت پارمیس 87758-021 تماس حاصل فرمایید.