۰ نفر

روش درست شستشوی لباس لینن

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۳۹
کد خبر: 661920
روش درست شستشوی لباس لینن

لینن یک پارچه طبیعی و فوق العاده راحت است که در طول ماه های گرم و معتدل پوشیدن آن برای همه خوشایند است.

راهنمای شست و شو و نگهداری لباس های لینن

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ الیاف پارچه رطوبت را سریع تر از پارچه های دیگر جذب می کند و خیلی زود هم خشک می شود ، همین مورد یکی از اصلی ترین دلایلی است که مردم علاقه زیادی به استفاده از  لباس های لینن در فصل های گرم سال دارند.

لینن در میان افراد با سنین مختلف، ملیت ها و وضعیت اجتماعی متفاوت محبوب می باشد.

حتماً شما هم از طرفداران لباسهای لینن هستید اما نحوه ی شست و شوی اینگونه لباس ها را نمی دانید، پس با ما همراه باشید.

پارچه لینن


در این زمینه بخوانید؛

سفید کردن لباس‌ های چرک با این قرص

هر جنس پارچه رو چطوری بشوریم؟

اشتباهاتی که به ماشین لباسشویی آسیب می زند


چرا لباسهای لینن را انتخاب می کنیم؟

مردم هزاران سال از لباس های لینن استفاده و آن را تحسین می کنند.

لینن از الیاف طبیعی پارچه کتان در کارخانه ساخته شده است، این پارچه ویژگی های مثبت زیادی دارد که باعث می شود گزینه مناسبی برا همه افراد باشد.

لباس های لینن در میان افراد با سنین مختلف، ملیت ها و وضعیت اجتماعی متفاوت محبوب می باشد، به دلیل اینکه این نوع پارچه بافت محکم بدون پرز اما نرمی داشته ، بعلاوه گردش هوا به خوبی در آن برقرار است و برای پوشیدن در هوای گرم بسیار مناسب است.

این پارچه بهتر و محکم تر از پارچه های پنبه ای است، به علاوه پارچه لینن به علت قیمت مناسبی که دارد برای تمام مصارف از جمله پوشاک، پرده، سفره و حوله قابل استفاده می باشد.

رنگ های لینن با رنگ های مختلف ترکیب شده و می توانند با مواد دیگر ترکیب شوند، که ممکن است برای مراقبت از لباس مورد نیاز لباس ها تاثیر بگذارد.

نحوه شستشوی لباس های لینن

نحوه شستشوی لباس های لینن به عوامل زیادی بستگی دارد اما همیشه می گوییم ابتدا دستورالعمل های شستشو بر روی برچسب را قبل از اینکه لباس خود را بشویید، بررسی کنید.

اگرچه تمام لباس های لینن مثل بلوز، تی شرت، شلوار، پیراهن و غیره را باید جداگانه با ماشین لباسشویی یا با دست شست، ولی  توصیه می شود برچسب ها را همیشه بخوانید، زیرا در بعضی از انواع لباسهای لینن، از پنبه نیز استفاده شده و نخواندن آن سبب از بین رفتن و خراب شدن لباس می شود.

شستن لباس ها و پارچه های لینن باید چگونه باشد؟

هنگام شستشوی لباس ها یا ملحفه های لینن دستگاه خود را بر روی دور ملایم تنظیم و آنها را بشویید.

اگر ممکن است سطح بالای میزان آب در ماشین لباسشویی را انتخاب کنید، زیرا لباسهای لینن بافت محکمی داشته و پس از خیس شدن، تاب خوردن آنها در دستگاه بسیار سخت بوده و باید آزادانه در دستگاه حرکت کرده تا از بین نرود.

برای خشک کردن پوشاک لینن آنها را با دور ملایم دستگاه خشک کنید.

شستشوی جداگانه لباس های لینن

لباس ها یا به طور کلی پارچه های لینن را با انواع دیگر پوشاک در ماشین لباسشویی نشویید، این کار باعث می شود که پارچه لینن از بین رفته و خراب شود.

هنگام شست و شو، لباسها یا پارچه ها را بر حسب دستورالعمل و جنس آن از دیگری جدا و هرکدام را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که لباس های یک رنگ، هم وزن و دارای دستورالعمل های شستشوی شبیه به هم در ماشین لباسشویی قرار دارند.

اگر برای شستشوی لباس ها از دست خود استفاده می کنید، آنها را آرام حرکت دهید، هرگز پارچه، پیچ و تاب نخورد یا آنها را با خشونت پاک نکنید.

آیا لباس های لینن به اتو نیاز دارند؟

اتو کردن

اگر لباس های لینن را پس از شستشو، سریعاً خارج و آویزان کنید نیازی به اتو کردن ندارند اما در صورت لزوم آنها را زمانی که کمی مرطوب هستند، اتو کنید.

چند ترفند ضروری برای شستشوی لباس های لینن

برچسب لباس را بررسی کنید

در حالی که بسیاری از پارچه ها قابل شستشو با ماشین می باشند، پارچه های لینن که با پارچه های دیگر مخلوط می شوند و یا درمان های خاصی دارند یا رنگ ممکن است نیاز به شستشو با دست یا تمیز کردن خشک داشته باشند.

اگر مطمئن نیستید که دستورالعمل مراقبت لباسهای لینن و نمادهای شستشو بر روی برچسب را درست انجام می دهید، این راهنما می تواند یک منبع عالی برای چگونگی شست و شوی پارچه های ریز بافت مانند لینن باشد:

علائم-روی-برچسب لباس-چیست

محدودیت های شست و شو را فراموش نکنید

هنگامی که شما طبق دستورالعمل برچسب لباس آن مراقبت می کنید، مشکلی ندارید.

شست و شوی پارچه لینن با ماشین لباسشویی اما با دور ملایم

هنگام شستشوی ماشین، ضروری است همیشه از دور ملایم استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستگاه بیش از حد پر نشده باشد و لباس ها می توانند در حین شستشو آزادانه حرکت کنند.

همیشه برای شستشوی لباس، آنها را برحسب جنس جدا کرده و بشویید.

اگر به لکه ای برخورد کردید، قبل از شستشو، کمی نوشابه گازدار روی ناحیه بریزید آن را بمالید و سپس با چند قطره سرکه سفید لباس را بشویید.

شست و شو با دست

شستشو با دست

شستن لباس هایی مانند کت و شلوار می تواند به طور قابل توجهی با توجه به بافت و وزن متفاوت باشد، اما برای بافت های با وزن سبک و نازک، شست و شو با دست ممکن است بهترین انتخاب باشد.

یک ظرف کوچک یا سینک را با آب سرد پر کنید و سپس یک پاک کننده ملایم را برای شستن لباسها اضافه کنید، ترکیب آب و صابون ملایم برای شستن لینن مناسب است اما نباید بیش از حد متراکم یا چسبنده باشد.

لباس را به آرامی در آب بشویید، مراقب باشید پارچه پیچ و تاب نخورد، باید چند بار وان تخلیه شده و آن را با آب سرد و تمیز پر کنید.

آب و صابون را اضافه و دوباره شستشو را انجام دهید، (این مرحله ممکن است چند بار تکرار شود) مطمئن شوید که تمام مواد شوینده قبل از خشک شدن لباس، پاک شده اند.

اجازه دهید لباس لینن در هوای آزاد خشک شود

پس از شستن لینن، بهترین روش، خشک کردن آن در هوای آزاد است.

هر کدام از لباسهای لینن را در هوای آزاد خشک کنید، بهتر است از خشک کن اجتناب کنید زیرا گرما می تواند به شکل و کیفیت لینن آسیب برساند، با این حال یک ترفند خوب برای کم کردن چین و چروک، اتو کردن لباس های شسته شده با حرارت کم در حدود پنج دقیقه است، پس از آن توصیه می کنیم این کار را نکنید زیرا لباس به طور کامل خشک شده است.