۰ نفر

درختان پایتخت شناسنامه دار شوند

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 659386
درختان پایتخت شناسنامه دار شوند

یک عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که درختان در تهران شناسنامه دار شوند تا مشخص شود درختان در چه مکانی کاشته می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اقراریان در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به موضوع خشک شدن درختان در تهران گفت: قرار بر این است که پس از خشک شدن درختان یا قطع آنها درختانی جایگزین آنها شود اما این اتفاق رخ نمی دهد. لذا پیشنهاد من این است که این درختان در تهران شناسنامه دار شوند تا مشخص شود که درختان در چه مکانی کاشته می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نامگذاری معابر به نام شهدا گفت: امیدوارم دوستان در شهرداری گوش شنوایی برای شنیدن پیشنهادها داشته باشند. وظیفه ما تکریم شهداست و همه وظیفه داریم نام های نورانی شهدا را تکریم کنیم. البته طبق فرموده مقام معظم رهبری این تکریم تنها نامگذاری معابر به نام شهدا نیست و باید اقدامات موثری انجام دهیم.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی باید همانند سابق وارد عمل شود و با همکاری بنیاد شهید تصاویر و تابلوهای جدیدی که همراه با اطلاعات مختصری از شهداست را برای کوچه ها انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم این اتفاق به درستی انجام شود. من از امروز یک ماه به شهرداری تهران مهلت می دهم که برای نامگذاری معابر به نام شهدا و نصب تابلوهای جدید حاوی اطلاعات شهدا اقدام کنند و پس از این مهلت از شهرداری خواهم پرسید که برای شهدا چه کاری انجام داده است.

چقدر از تعهداتمان به مردم در شورای شهر ششم را عمل کردیم؟

جعفر شربیانی نیز در تذکری ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک روز خبرنگار گفت: یکسال از دوره ششم شهر تهران ری و تجریش گذشت و وارد سال دوم خدمت شده ایم.

وی افزود: در ابتدای این دوره تعهدات وعده و قول هایی به مردم تهران داشتیم و براساس آن نیز سوگند نامه ای را در ابتدای دوره با هم قرائت کردیم.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: تذکری به خودم و همکارانم دارم که چقدر در این یک سال در مسیر تعهداتی که داشتیم بودیم.

وی تاکید کرد:  همچنین یادآوری کنم که تمام تلاش خود را در زمان باقیمانده این دوره به کار بگیریم که از منظر تصمیم گیری و تصمیم سازی بهترین اتفاقات برای شهر  و مردم تهران روی دهد.

شربیانی با قرائت متن سوگند نامه اعضای شورای شهر گفت: "در ابتدای این دوره سوگند یاد کردیم: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش  تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر  وظایف و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و  سایر قوانین و مقررات کشورم را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه موارد زمینه های عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم و مادام که در  شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی کشور و حوزه انتخابی خود احترام نمایم."

وی تاکید کرد: امیدوارم توفیق خدمت صادقانه ای را به مردم شهر تهران ری تجریش و شمیرانات داشته باشیم.