۰ نفر

نکات مثبت و منفی لیپوساکشن نواحی مختلف بدن

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 618034
نکات مثبت و منفی لیپوساکشن نواحی مختلف بدن

هم مردان و هم زنان برای از بین بردن چربی های اضافی بدن که با رژیم غذایی از بین نمی روند تصمیم به عمل لیپوساکشن می گیرند. حتی برخی افراد هم که وزن مناسبی دارند گاهی دچار پوسته یا چربی اضافه در شکم، باسن، بازو ها و پاهایشان میشوند. خوشبختانه از لیپوساکشن میتوان برای درمان زیبایی قسمت های زیادی از بدن استفاده کرد.

نواحی مناسب لیپوساکشن

نواحی مناسب لیپوساکشن قسمت های هستند که چربی آنها به راحتی با لیپوساکشن از بین می رود.

باسن و ران

باوجود اینکه اکثر افراد ترجیح می‌دهند باسنشان کمی چربی داشته باشد اما برداشتن چربی های اضافی  میتواند باعث کاهش فرورفتگی ها ناخوشایند شود و درنتیجه افرد می‌توانند اندامی متناسب تر داشته باشند.

چربی سه بخش از ران پا را میتوان با استفاده از لیپوساکشن برداشت که معمولا همه ی این سه بخش باهم درمان می‌شوند. در مرحله اول می شود لیپوساکشن را برای قسمت بیرونی ران انجام داد تا شکل کلی آن بهبود یابد. قسمت های داخلی را هم میتوان کانتور کرد (برای زیباتر شدن شکاف ران هنگام ایستادن) و همچنین قسمت های عقبی ران را هم میتوان شکل داد تا ظاهری محکم تر و مشخص تر به باسن بدهد. لیپوساکشن باسن و ران پا می‌تواند به این نواحی ظاهری تراشید بدهد.

بازوهای بالایی

بازو

 Batwingچیزی است که برای همه ی افراد جالب است مخصوصا برای زنانی که سنشان افزایش پیدا کرده. حتی افرادی که اضافه وزن ندارند ممکن است با افزایش سن و کاهش تراکم عضلانی بازوهای افتاده ای داشته باشند. لیپوساکشن میتواند باعث صاف و سفت شدن بازوها شود و ظاهری محکم تر و جوانتر به آنها بدهد.

شکم و پهلو

شکم و  پهلو

معمولا جراحان پلاستیک شکم را به دوقسمت بالایی و پایینی تقسیم میکنند و ممکن است به طور جداگانه درمان کنند. قسمت پایینی معمولا برای لیپوساکشن محبوب تر است. قسمت بالایی که بین ناف و دنده ها را تشکیل میدهد و میتواند یک لایه چربی را روی خود نگه دارد.

لیپوساکشن شکم و پهلو معمولا بسیار رایج است. از یبن بردن چربی های شکم و پهلو با وجود رژیم غذایی و ورزش برای بسیاری از افراد بسیار سخت است. در این موراد لیپوساکشن میتواند به بیمار کمک کند تا ظاهر بسیار خوبی به دست آورد. مخصوصا اگر پوست بیمار خاصیت ارتجاعی متوسط تا عالی داشته باشد.

لیپوساکشن شکم و پهلو به افراد کمک می کند تا اندامی بسیار متناسب داشته باشند.

باسن

برای بسیاری از زنان داشتن باسن صاف و خوش فرم برای حفظ ظاهری زنانه مهم است. بنابراین آنها با لیپوساکشن، چربی های اضافی باسن را از بین می‌برند. انجام لیپوساکشن باسن، باعث ایجاد ظاهری مشخص تر و بهتر برای ناحیه باسن می‌شود.

پشت

معمولا کسی به لیپوساکشن پشت فکر نمیکند اما در واقع میتوان از این روش برای کاهش انحرافات و کجی های پشت استفاده کرد. در این مورد لیپوساکشن میتواند به پشت ظاهری محکم تر و صاف تر بدهد.

صورت و گردن

لیپوساکشن برای کاهش چربی های گونه و گردن هم مناسب است که بیمار می تواند آن را همراه با لیپوساکشن چانه انجام دهد تا صورتش ظاهری باریک تر و مشخص تر داشته باشد. لیپوساکشن صورت و گردن مزایای زیادی دارد که میتوانید این مزایا را به صورت کامل در مقاله لیپوساکشن صورت و گردن: مزایا و نحوه انجام آن بخوانید.

قفسه سینه

شاید جالب باشد که بدانید لیپوساکشن سینه در مردان شایع تر از زنان است. مردانی که دچار ژنیکو ماستی یا بزرگی سینه هستند یا مردان مسن تر که دچار کاهش حجم عضلانی میشوند می‌توانند برای از بین بردن چربی اضافه لیپوساکشن انجام دهند.

پایین پاها

لیپوساکشن پایین ساق پا کمتر انجام می‌شود اما تغییر شکل پا می‌تواند به برخی افراد کمک کند تا نیمرخ پای آنها ظاهری متناسب تر داشته باشد.

غبغب

در نتیجه لیپوساکشن غبغب، شما به صورتی جوان تر دست پیدا خواهید کرد. لیپوساکشن غبغب فرآیندی است که به صورت روندی جزئی به سوی بهبود، طی چند ماه و همراه با سفت شدن پوست، پیش می رود. برشی که برای انجام لیپوساکشن غبغب زده می شو، تقریبا قابل مشاهده نیست.

مزایای لیپوساکشن

چه چیزی باعث می‌شود که لیپوساکشن برای برخی افراد مناسب باشد؟ در ادامه به چند مورد از بهترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

لیپوساکشن می‌تواند چربی های سرسخت را از بین ببرد.

گاهی برخی از قسمت های بدن (در اکثر موراد باسن، ران، سینه مردان، پشت و بازو ها) مستعد ذخیره چربی است که تنها با ورزش و رژیم غذایی از بین نمیرود. لیپوساکشن میتواند این چربی ها را کاهش دهد.

لیپوساکشن ظاهر عضلانی ماهیچه های شما را معلوم می کند.

گاهی تمرینات قدرتی باعث قوی تر شدن عضلات می‌شوند اما لایه ای از چربی آنها را پوشانده است. لیپوساکشن با از بین بردن این چربی ها ظاهر عضلانی آنها را معلوم میکند.

این روش بسیار متنوع و انعطاف پذیر است.

برای رسیدن به نتایج بسیار خوب می‌توان لیپوساکشن را به تنهایی یا همراه با دیگر روش های کانتور بدن و یا روش های افزایش حجم پستان استفاده کرد. بسیاری از افراد، لیپوساکشن را به عنوان بخشی از یک فرآیند زیبایی انتخاب می‌کنند.

لیپوساکشن دوران نقاهت کوتاهی دارد.

لیپوساکشن دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد به طوری که اکثر افراد فقط نیاز به یک هفته استراحت خواهند داشت و بعد از آن می‌توانند کار و فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

معایب لیپوساکشن

با وجود اینکه لیپوساکشن یک روش درمانی موثر است اما برای همه ی افراد مناسب نیست. برخی مشکلات عبارتند از:

خطرات جراحی

هر گونه عمل جراحی خطر عوارض احتمالی دارد. این خطرات شامل: عفونت، کبودی و مشکلات مربوط به بیهوشی است. برای به حداقل رساندن این خطرات بهتر است به یک جراح باتجربه و ماهر مراجعه کنید.

لیپوساکشن باعث سفت شدن پوست های شل نمی شود.

لیپوساکشن پوست شل را درمان نمیکند بنابراین برای گرفتن نتیجه ی بهتر از این عمل پوست باید خاصیت الاستیسیته بالایی داشته باشد. بسیاری از بیماران ترجیح میدهند لیپوساکشن را همراه با عمل تامی تاک انجام دهند تا شکمی صاف تر و زیبا تر داشته باشند.

تورم بعد از جراحی چند ماه طول می‌کشد.

با وجود اینکه شما می‌توانید بعداز این عمل بلافاصله تفاوت در ظاهر را مشاهده کنید اما ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا تورم بدن برطرف شود و نتایج نهایی قابل مشاهده باشد.

لیپوساکشن روشی برای درمان اضافه وزن نیست.

شما باید سبک زندگی سالمی داشته باشید تا بتوانید از زندیگتان در دراز مدت لذت ببرید. خوشبختانه بسیاری از افراد با لیپوساکشن به نتیجه دلخواهشان می‌رسند و البته باید از بدنشان مراقب کنند تا زیبایی آن حفظ شود.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است