آمار ارائه شده نشان می‌دهد که معدن طلای نوادا در آمریکا، با تولید سالانه حدود 116 تن طلا، بزرگترین معدن این فلز گران‌بها در جهان شناخته شده است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 منجر به محافظت سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات مداوم شده و همین امر سبب نزدیک شدن قیمت طلا به رکورد جدید شده است.

در ماه آگوست، قیمت هر اونس طلا برای نخستین بار از 2هزار دلار فراتر رفت. عدم قطعیت سیاسی در ایالات متحده نیز افزایش تقاضا را به همراه داشته و شرکت خدمات مالی UBS اخیرا به مشتریان خود هشدار داده در صورتی که منازعات انتخابات ریاست‌جمهوری منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام شود، به خرید دارایی‌های امن مانند طلا رو بیاورند.

سطح تقاضا برای طلا در حال حاضر به سوالاتی در خصوص اینکه آیا ذخایر این کالا در حال اتمام است و آیا بشریت به "پیک طلا" رسیده، دامن زده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ما واقعا به آن نقطه رسیده‌ایم، دیدگاهی که با آمار سالانه تولید طلا پشتیبانی می‌شود.

استخراج از معادن در سال‌های اخیر تا حد زیادی متوقف شده و با توجه به اینکه 3هزار و 351تن طلا در سال 2019 استخراج شد، یک درصد کمتر از میزان آن در سال 2018 بود و در واقع ما در مسیر نزولی قرار گرفته‌ایم.

گفتنی است که این آمار بر اساس تجزیه و تحلیل بی بی سی از داده‌های شورای جهانی طلا است، همچنین بیان می‌کند در حالی که ذخایر جدید طلا کشف می‌شود، ذخایر بزرگ‌تر به طور فزاینده‌ای در حال کاهش است و اکثر تولیدات در معادن قدیمی که برای دهه‌ها استفاده شده‌اند، انجام می‌شود.

بنابراین کدام معادن سالانه بیشترین طلا را تولید می‌کنند؟ تجزیه و تحلیل بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که معادن نوادا سالانه حدود 116تن طلا تولید می‌کند که بالاترین میزان آن در جهان است.

معدن طلای مورونتا در کویر قزل‌قوم ازبکستان، بزرگترین معدن طلای روباز است و با تولید سالانه 66تن، در جایگاه دوم قرار دارد.

ذخیره طلای Olimpiada در منطقه Severo-Yeniseysky روسیه در سال 1975 کشف شد و معدن آن با تولید سالانه 43.2تن، سومین معدن بزرگ جهان لقب گرفت.

در نقشه ارائه شده، میزان طلای تولید شده سالانه توسط بزرگترین معادن جهان را مشاهده می‌کنید؛

معادن طلا