۰ نفر

امروز در تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بورس‌کالا انجام شد؛

افزایش رقابت محصولات شیمیایی / وکیوم باتوم (شبندر) با 30 میلیارد تومان صدرنشین شد

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 326371
افزایش  رقابت محصولات شیمیایی /  وکیوم باتوم (شبندر) با  30 میلیارد تومان صدرنشین شد

امروز نیز محصولات شیمیایی مانند محصولات پلیمری در روز گذشته با رشد رقابت (نسبت به هفته گذشته) همراه بوند. پرارزشترین معاملات در تالار فرآورده‌های پتروشیمی نیز به « وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی 30 میلیارد تومان اختصاص داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ۷۹ هزار و ۴۰۱ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، گوگرد، وکیوم باتوم، روغن پایه و قیر بود. از این میزان حدود 15825 تن محصول به ارزش حدود 129میلیارد تومان معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود 214 میلیارد تومان ارزش داشت. 

امروز نیز محصولات شیمیایی مانند محصولات پلیمری در روز گذشته با رشد رقابت (نسبت به هفته گذشته) همراه بوند؛ به اعتقاد کارشناسان افزایش رقابت در بورس کالا می‌تواند مرتبط با نوسانات قیمت ارز باشد؛ این موضوع سبب بالا رفتن قیمت ها در بازار آزاد می شود که به موجب آن، رقابت ها نیز در بورس کالا شدت می گیرند.

در این میان، پرارزشترین معاملات تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به « وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدودی 30 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه، کیلویی 2146 تومان در حجم 14000 تن به طور نقدی معامله شد. این محصول به طور خصوصی عرضه و معامله شد و در روز گذشته کشف نرخ شده بود.  

شایان ذکر است، امروز کالای «پلی اتیلن سبک خطی 0209» پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) نیز با 7.8 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی 9044 تومان در حجم 2200 تن معامله شد. این محصول جزو چرارزشترین معاملات این تلار بود و حدود 20 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در چهارم دی حدود 2.5 درصد افزایش قیمت داشت. 

 کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «قیر250» پالایش نفت شیراز به میزان حدود 85 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 3434 تومان بدون رقابت و در حجم 25 تن فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در 26 آبان، 2.4 درصد رقابت داشت.