۰ نفر

ایراد شیرینی دانمارکی هات اینه که سفت میشن

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 637877
ایراد شیرینی دانمارکی هات اینه که سفت میشن

همه ما با شیرینی دانمارکی آشنا هستیم و این شیرینی خوشمزه را به ویژه در مراسمات رسمی و دورهمی‌های دوستانه می‌بینیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، شیرینی دانمارکی به دلیل نرم بودن، طعم عالی، تنوع گسترده و ظاهر مجلسی که دارد، انتخاب اول افراد برای پذیرایی از مهمانان است. اما چیزی که همه ما را عاشق این شیرینی خوشمزه کرده است، می‌تواند کرم داخل آن باشد. این کرم نرم و خوشمزه با یک روکش شکلاتی از بیرون شیرینی، ترکیبی جادویی ایجاد کرده است. در این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت ما به طرز تهیه شیرینی دانمارکی می‌پردازیم تا بگوییم که چطور می‌توانید به راحتی این شیرینی لذیذ را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

وقتی صحبت از خمیر شیرینی دانمارکی می‌شود، نباید از هر آردی استفاده کنید. محتوای گلوتن آرد مهم است زیرا خمیر را از نظر کششی به تعادل می‌رساند تا نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. ما در این دستور از آردی استفاده می‌کنیم که محتوای پروتئین ۱۰.۵ تا ۱۲ درصد باشد. یک آرد قوی باعث می‌شود که خمیر بخار ایجاد شده در طول پخت را حفظ کند. به این ترتیب قبل از تبخیر این رطوبت، لایه‌های شیرینی دانمارکی پف می‌کنند و ظاهری زیبا به این شیرینی می‌دهند.

آرد سفید ساده یا آرد کیک پزی پروتئین کمتری دارند اما به دلیل آنکه در ایران آرد با درصد گلوتن مناسب وجود ندارد، از همان آرد سفید استفاده می‌کنیم. همچنین مراقب باشید خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید زیرا گلوتن باعث سفت شدن خمیر شیرینی می‌شود. خمیر تهیه شده را فقط تا زمانی که یک دست شود مخلوط کنید و سپس آن را در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

استفاده از کرم خوب در شیرینی‌های دانمارکی، کلید دستیابی به طعم خوشمزه و لذیذ است. رطوبت حاصل از آب موجود در کرم داغ، کمی بخار ایجاد می‌کند که موجب می‌شود تا لایه‌های شیرینی از هم جدا شوند. کرم باید سرد و منعطف باشد تا شیرینی انسجام خود را حفظ کند. اگر کرم خیلی سفت باشد، به خوبی با شیرینی ترکیب نمی‌شود و این طور به نظر می‌رسد که از شیرینی جداست.

همچنین کرم باید در وسط شیرینی قرار بگیرد تا با اولین گاز طعمش در دهان احساس شود. البته گاهی اوقات کرم در داخل شیرینی پنهان نیست و ممکن است در بیرون از شیرینی نیز دیده شود. در این حالت کرم باید با انوع مربا و مواد شیرین کننده تزئین شود. حالا به سراغ طرز تهیه شیرینی دانمارکی مجلسی می‌رویم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دانمارکی

  • ۵۵۰ گرم آرد سفید
  • شکر ۵۰ گرم
  • ۳۲۵ گرم کره
  • ۱۲ گرم مخمر خشک
  • ۲۵۰ میلی لیتر (۱ فنجان) شیر ولرم
  • ۱ تخم مرغ بزرگ

مواد لازم برای تهیه کرم شیرینی دانمارکی

  • ۲۵۰ میلی لیتر (۱ فنجان) شیر
  • ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • ۵۵ گرم (¼ فنجان) شکر
  • ۴۰ گرم زرده تخم مرغ
  • ۲۵ گرم آرد ذرت
  • ۱۰ گرم کره

طرز تهیه شیرینی دانمارکی مجلسی

  • مدت زمان آماده سازی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه
  • زمان کل: ۲ ساعت
  • مناسب برای ۴ نفر

این دستور تهیه، شیرینی دانمارکی کلاسیک و مجلسی است که می‌توانید بعد از آماده شدن، روی آن را با کنجد یا شکلات تزئین کنید.

آرد، شکر، ۲۵ گرم کره (باقی مانده را در یخچال بگذارید تا آب نشود) و ۱ قاشق چای خوری نمک را با یک همزن برقی یا به صورت دستی مخلوط کنید. مخمر را در ظرفی در شیر حل کرده و سپس به تخم مرغ را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط مایه را به مخلوط آرد اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر یک دستی به دست‌ آید. خمیر را به شکل یک بلوک درشت ۱۷ در ۱۲ سانتی ‌متری درآورید، در پلاستیک بپیچید و در یخچال بگذارید تا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

در همین حین، باقی مانده کره را روی یک تکه کاغذ پخت به شکل مستطیل ناصاف ۳۸ × ۱۸ سانتی ‌متری بمالید، یک کاغذ دیگر را روی آن قرار دهید، سپس با وردنه بغلطانید تا به شکل یک صفحه صافی درآید. اگر کره نرم شد، آن را در یخچال قرار دهید تا سفت شود. توجه داشته باشید که کره در این مرحله باید سفت اما قابل انعطاف باشد.

خمیر را روی سطح آردپاشی شده به شکل مستطیل به ابعاد ۶۰ ×۲۰ سانتی‌متر بغلتانید، سپس از یک طرف کره را روی خمیر قرار دهید تا دو سوم آن را بپوشاند. کاغذ باقی مانده را جدا کنید، خمیر بدون پوشش را روی کره تا کرده تا نیمی از کره را بپوشاند. سپس یک سوم مخالف را روی آن تا کنید. آن را در پلاستیک بپیچید و در یخچال بگذارید تا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

خمیر را به ابعاد ۶۰ × ۲۰ سانتی متر حلقه کرده و مانند قبل تا کنید. خمیر را بپیچید و ۲۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید، سپس دوباره چرخاندن و تا زدن را تکرار کنید. این کار در مجموع باعث سه بار پیچیدن خمیر می‌شود. بعد از نوبت سوم آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. در این مرحله می‌توانید خمیر را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار داد (اختیاری است).

برای تهیه کرم، شیر و وانیل را در قابلمه بریزید تا بجوشد، سپس از روی حرارت بردارید. شکر و زرده را ۳ دقیقه با همزن بزنید تا رنگ بگیرد. آرد ذرت را مخلوط کرده، سپس مقدار کمی شیر داغ را با همزن بزنید. شیر باقی مانده را در قابلمه بریزید. سپس آن را روی حرارت متوسطی ​​بگذارید تا بجوشد و مدام آن را هم بزنید. حرارت را کم کرده و به آرامی بجوشانید و برای دو دقیقه مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. آن را از روی حرارت بردارید، کره را هم بزنید، در ظرفی بریزید و مستقیماً با پلاستیک بپوشانید و تا زمانی که لازم باشد آن را در یخچال قرار دهید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به مربع‌های کوچک تقسیم کنید. سپس کرم را به اندازه لازم در داخل هر مربع قرار دهید و به شکل شیرینی دانمارکی در آورید. شیرینی‌ها را به آرامی و به طور یک نواخت به زرده تخم مرغ آغشته کنید و در فر بگذارید تا قهوه‌ای طلایی شوند و پف کنند.

بعد از ۳۰ دقیقه شیرینی‌ها را از فر خارج کنید و بگذارید کمی سرد شوند و سپس نوش جان کنید. [طرز تهیه شیرینی دانمارکی مجلسی]

کلام آخر

طرز تهیه شیرینی دانمارکی را در بالا توضیح دادیم. حالا می‌توانید آستین‌ها را بالا بزنید و مراحل تهیه این شیرینی خوشمزه را یکی پس از دیگری انجام دهید. در نهایت، شیرینی نرم و لذیذی خواهید داشت که می‌توانید به همراه چای یا شیر نوش جان کنید. نیازی نیست که فقط برای مراسم و مهمانی‌ها این شیرینی را تهیه کنید. بلکه این امکان را دارید تا در هر زمانی از سال و هر موقعی که دلتان هوس یک چیز خوشمزه کرد، شیرینی دانمارکی را درست کنید. همچنین می‌توانید این شیرینی را با شکلات، مربا، کنجد و سایر موارد تزئین کنید تا ظاهری زیباتر و وسوسه انگیزتر پیدا کند.