۰ نفر

هاشمی:

ماجرای پخش الکل‌های تقلبی از سوی شهرداری/ به شهرداری برای انجام کارها فشار می‌آوریم

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 470065
ماجرای پخش الکل‌های تقلبی از سوی شهرداری/ به شهرداری برای انجام کارها فشار می‌آوریم

رییس شورای شهر تهران گفت: ما تذکرات و سوالاتمان را جدی می‌کنیم و فشار می‌آوریم که تحقق درآمد جدی از سوی شهرداری دنبال شود.

اقتصاد آنلاین فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در حاشیه دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه هم اندیشی صبح امروز که با حضور شهردار تهران برگزار شد درباره سراهای محله بود. 

او با بیان اینکه مجموع ارزش سراهای محله بیش از ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است گفت: بین ۳هزار تا ۵هزار نفر در این محلات مشغول هستند و خدمات می‌دهند اما مقداری ناهماهنگی در نوع برخورد با این سراها پیش آمده است و در این جلسه به هماهنگی نسبتا مناسبی نسبت به سراهای محله رسیدم. 

هاشمی با اشاره به گزارش وضعیت مالی ۵ ماهه نخست سال جاری توسط خزانه‌دار شورای شهر گفت: اگر یادتان باشد دو سه هفته پیش گزارش هزینه و درآمد تیرماه شهرداری ارائه شد و از این وضعیت به ویژه در بخش غیرنقد ناراضی بودیم. در مرداد ماه نیز این وضعیت تکرار شد و وضع بدتر از تیرماه بود. لذا اعضا تذکرات ویژه‌ای درمورد درآمدهای شهرداری دادند و اظهار نارضایتی کردند و خواستند مسئولین مربوطه توجه بیشتری داشته باشند و از من درخواست کردند دخالت کنم و جلسه‌ای با شهردار تهران داشته باشیم و قرار شد یکشنبه هفته آینده در جلسه هم اندیشی نظرات خود را به شهردار تهران اعلام کنیم. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران یکشنبه هفته آینده به جلسه هم اندیشی دعوت می‌شوند تا برای رسیدن به درآمد پایدار و تحقق بودجه صحبت کنیم. 

هاشمی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای سالاری در تذکر مربوط به درامد طرح استیضاح شهردار را مطرح کردند گفت: در مورد استیضاح شهردار اصلا صحبت نکردند،‌ به نظرم جو استیضاحی نبود. موافق استیضاح نیستم و فکر نمی‌کنم منظور ایشان نیز استیضاح نبود. 

او ادامه داد: ایشان گفتند شهرداری نباید فکر کند که چون سال آخر است دلش قرص باشد و تلاش نکند و ما دست روی دست می‌گذاریم. ما تذکرات و سوالاتمان را جدی می‌کنیم و فشار می‌آوریم که این کار تحقق یابد چرا که فرض بر این است با این حجم از نقدینگی موجود در کشور، شهرداری تهران می‌تواند نقدینگی را به سمت خود بکشد و توسعه شهر را در پیش بگیرد. 

هاشمی با اشاره به نگرانی اعضای شورای شهر در تحقق درآمدها گفت: اعضای شورای شهر تهران نگران هستند که چرا در شهرداری مدیریتی در جهت جذب نقدینگی سرگردان در کشور وجود ندارد  و شهرداری باید طرح‌هایی را اجرا کند. باید اینگونه بگوئیم که پیاده‌روهای تهران همه از طلاست چرا که جمعیت بالایی دارد و حجم نقدینگی در اختیار مردم می‌تواند مسیری باشد و در جهت جذب نقدینگی محقق شود. 

رئیس شورای شهر تهران درباره موثر نبودن لایحه محرک اقتصادی گفت: آن لایحه محرک اقتصادی به دلیل رکود ناشی از کرونا بود و اثر خود را گذاشت. توقعی بیش از این نمی‌شود از آن لایحه داشت. البته ما مصوبات خوبی در زمینه خط آسمان، ‌TOD   و تراکم در کنار ایستگاه‌های مترو داشتیم که می‌تواند درآمدهای خوبی ایجاد کند اما متاسفانه شهرداری در این زمینه‌ها برای پرهیز از خروج از طرح تفصیلی خودداری می‌کند و  محافظه‌کاری می‌کند. یک زمانی از آنطرف بام افتاده بودیم و تراکم غیرقانونی داده می‌شد و اکنون نیز آنقدری بر قانون پافشاری داریم که همان‌هایی هم که می‌توانیم بدهیم را نمی‌دهیم و مردم سرگردان هستند. 

هاشمی گفت: باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچه قیمت زمین در شهر تهران بیشتر می‌شود ساخت و ساز در طبقات محدود غیراقتصادی می‌شود و این باعث می شود سرمایه‌ها به سمت ساخت و ساز در تهران نیاید. 

او ادامه داد: در ۵ ماهه امسال تنها دو هزار و پانصد پروانه اقتصادی صادر کردیم و یعنی دچار رکود در ساخت وساز به این دلیل که صرفه اقتصادی ندارد هستیم. با گران شدن تهران مردم امکان خرید ندارند و مردم به سمت و ساخت و ساز نمی‌‌آیند و انشالله در هفته آینده درباره آن بحث می‌کنیم. 

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم مدیریت شهری با توجه به بحرانی شدن وضعیت تهران در مساله کرونا گفت:‌ هرکاری ستاد کرونا می‌گوید را باید درست انجام دهیم. ستاد کرونا اکنون می‌گوید پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود. متاسفانه موضوع کرونا کلا برای مردم عادی شده است. مانند همین شورای شهر. در اینجا فضا انقدری بزرگ نیست که این جمعیت در آن  حضور دارند و به نظر می‌رسد همه جا رکودی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده و شاهد صعود کرونا هستیم.

او در پاسخ به سوالی درباره توزیع الکل‌هایی با حجم ۹۰ درصد آب بین افراد بی‌خانمان از سوی شهرداری یکی از مناطق گفت‌: این مساله خیلی جدی در شورای شهر در حال پیگیری است و  خانم نوری در حال پیگیری است و  هر زمان گزارش آن برسد حتما با خاطیان برخورد می شود. هنوز برای من اطمینان حاصل نشده است که این اتفاق افتاده و منتظر پاسخ آقای حناچی در این مورد هستم.