۰ نفر

در ۴ ماه نخست سال؛

۲.۴ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شد

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 465517
۲.۴ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش داد که در 4 ماه نخست سال جاری 2.4 میلیارد دلار برای طرح‌های سرمایه گذاری خارجی مصوب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش داد، در سال 98 بالغ بر 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است.

جزئیات این گزارش نشان می‌دهد، در 4 ماه نخست سال جاری نیز میزان سرمایه‌گذاری مصوب در کشور به حدود 2.4 میلیارد دلار رسیده است.

تعداد 590 فرصت سرمایه‌گذاری در سطح کشور شناسایی شده که از این تعداد 192 فرصت سرمایه‌گذاری پالایش شدند و دارای استانداردهای لازم و انجام بازاریابی بین المللی است.

این گزارش نشان می‌دهد، در بازه زمانی شهریورماه 98 تا 15 مرداد ماه 99 به میزان 63.28 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی جذب شده است.

از دیگر اقدامات در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از 45 روز به 22 روز کاری کاهش یافت.

 یکی از شاخص‌های مهم، رقم جذب شده سرمایه‌های خارجی است که صندوق بین المللی پول نیز گزارش آن را منتشر می‌کند و این وزارتخانه در این زمینه اطلاعاتی منتشر نکرده است.

مصوب شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری لزوما به معنای جذب این منابع نیست و شرایط و ثبات اقتصادی به ویژه در حوزه ارز و فرایندهای اداری بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند.

همچنین در 10 سال اخیر در مقاطعی بیش از 15 میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده بود که در بالاترین رقم عملکردی، جذب سرمایه حدود 5 میلیارد دلار ثبت شده است.

علاوه بر این نیز سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و فاینانس (وام خارجی) در این گزارش مشخص نشده است.