۰ نفر

۵ دلیل برای اینکه به ارومیه سفر کنید؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳
کد خبر: 719436
۵ دلیل برای اینکه به ارومیه سفر کنید؟

چه اهل پیاده‌روی در کوهستان و تپه‌های سرسبز باشید و چه بازدید از مکان‌های تاریخی، در شهر ارومیه اوقات خوبی را سپری خواهید کرد.

دریاچه‌ی ارومیه، سد شهر چای و دریاچه‌ی مارمیشو از جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز در ارومیه هستند. اگر می‌خواهید از سکوت و آرامش بیشتری بهره‌مند شوید باید وسط هفته را برای بازدید از این مناطق اختصاص دهید. بعد از خرید بلیط تهران ارومیه و پرواز به سمت این شهر، تنها در یک ساعت به فرودگاه شهید باکری می‌رسید. در ادامه با جاذبه‌های مختلف ارومیه آشنا خواهید شد.

تجربه‌ی تاریخ درکلیسای شرق آشور و خانه‌ی انصاری

از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی ارومیه کلیسای شرق آشور بوده که نام دیگر آن کلیسای ننه‌مریم است. بازدید از دومین کلیسای قدیمی جهان با آن قدمت طولانی، تجربه‌ای متمایز و خاص خواهد بود. در بسیاری از کلیساهای جهان نقاشی‌های دیواری، زندگی عیسی مسیح را به تصویر می‌کشند؛ اما در این کلیسا از نقاشی و تزئینات پیچیده خبری نیست. این کلیسا در ابتدا آتشکده‌ی زرتشتیان بوده و موبدان این آتشکده، بعد از مشاهده‌ی نشانه‌ی ظهور مسیح، آن را به کلیسا تبدیل می‌کنند. سقف دیوارها کوتاه و نما آجری است. در واقع شما از ساختمانی بازدید می‌کنید که هم آتشکده و هم کلیسا بوده که همین ویژگی برای تمایز این مکان تاریخی کافی است. در انتهای کوچه‌ای باریک در محله‌ی گول اوستی، خانه‌ای قدیمی به نام خانه‌ی انصاری وجود دارد که در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. این خانه اتاق‌های تودرتو با پنجره‌هایی به رنگ آبی فیروزه‌ای را به نمایش می‌گذارد و اگر در حیاط آن قدم بزنید و غرق در نقش و نگارهای زیبای آن خواهید شد.

گردش در طبیعت ارومیه، از روستای بند تا رودخانه‌ی مارمیشو

بسیاری از ساکنین ارومیه آخر هفته‌ها به روستاهای اطراف می‌روند تا گردشی دلپذیر در طبیعت داشته باشند. یکی از بهترین گردشگاه‌های ارومیه روستای بند است. برای رسیدن به این روستا از مسیری سرسبز گذر خواهید کرد و علاوه‌بر وزیدن باد در لابه‌لای موهای خود می‌توانید از صدای پرندگان و منظره‌ی تپه‌های سرسبز پر از گل لذت ببرید. اگر به گندم زاری رسیدید حتما در کنار آن توقف کنید تا شاهد رقص زیبای باد در مزارع طلایی گندم باشید. با رسیدن به سد با منظره‌ی زیبای رودخانه روبه‌رو می‌شوید. اگر به بالای تپه‌ای بروید دید بهتری از مناظر اطراف خود خواهید داشت. برای خوردن غذا به رستوران باغ‌های مختلف این گردشگاه بروید و از غذاهای محلی و کباب لذیذ لذت ببرید. منطقه‌ی دیگری که باید از آن دیدن کنید رودخانه‌ی مارمیشو است. صدای وزوز زنبورها و صدای پرندگان در هیاهوی شهر کمتر شنیده می‌شود؛ اما در این مکان در کنار گردش در طبیعت سرسبز می‌توانید به موسیقی طبیعت هم گوش بدهید. بهتر است وسط هفته را برای بازدید انتخاب کنید تا از آرامش طبیعت بیشتر بهره‌مند شوید.

5 دلیل برای اینکه به ارومیه سفر کنید؟1

غذاهای معروف ارومیه فرصتی برای چشیدن مزه‌های جدید

غذاهای ارومیه رنگ و مزه‌ای دل‌پذیر دارند و تنوع آن‌ها بسیار زیاد است. گوزلمه با موادی مانند ماست و تخم‌مرغ درست می‌شود که غذایی نسبتا سریع است. اگر کارمند هستید علاوه‌بر خوردن آن، طرز تهیه‌ی این غذای خوشمزه را هم یاد بگیرید. اگر تابه‌حال خورش کنگر نخورده‌اید حتما در ارومیه، آن را امتحان کنید. علاوه‌بر مزه‌ی خوب، این غذا خاصیت پاک‌زدایی معده را دارد. در تهیه‌ی گیزاتما و یتیمچه از بادمجان استفاده می‌شود که غذایی خوش‌خوراک برای گیاه‌خواران است. البته در تهیه‌ی یتیمچه ممکن است گوشت هم برای قوت بیشتر اضافه شود. گشنیز کباب یکی دیگر از غذاهای محلی بوده که شبیه کوفته‌های کوچک است. آش دوغ با سیر فراوان و ترشی دلچسبش، انتخابی مناسب برای یک میان‌وعده‌ی سبک خواهد بود.

خرید ارزان‌تر در بازارهای ارومیه

بازارهای مرزی فرصت مناسب برای خرید پوشاک خارجی با قیمتی مناسب را فراهم می‌کنند. جاده‌ی ارومیه به بازار سرو در فصل تابستان و بهار پر از شقایق‌های سرخ‌گون است، فکر کندن آن‌ها را از ذهنتان دور کنید تا دیگران هم بتوانند شاهد این دشت‌های سرخ شاداب باشند! تنوع اجناس به‌ویژه کیف و کفش و لوازم آرایشی در بازار مرزی سرو زیاد است و احتمالا شما با دستانی پر از کیسه‌های خرید از آن‌جا باز می‌گردید. اگر قصد خرید لوازم‌ خانگی دارید، می‌توانید در خیابان آهن دوست آن‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید. پاساژ تاناکورای ارومیه یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش لباس دست ‌دوم خارجی است. شما همچنین می‌توانید استوک با قیمت مناسب هم پیدا و لوازم ورزشی مارک‌دار خریداری کنید. برای خرید لباس‌های خاص‌تر به خیابان استادان که از خیابان‌های معروف ارومیه است بروید و در بوتیک‌های فراوان آن گشتی بزنید. در این منطقه تعداد مجتمع‌های تجاری زیاد و پوشاک آن مخصوص تک‌پوشان است. در نهایت برای تفریح و بازی به سمت گردشگاه چی چست بروید و ورزش‌ها و تفریحات مختلفی مانند کارتینگ، بیلیارد، ایرهاکی و سایر ورزش‌ها را امتحان کنید.

حلوای هویج و نقل ارومیه در طعم‌های مختلف

در تهیه‌ی حلوای هویج که یکی از سوغاتی‌های اصلی ارومیه است از هل، گردو، هویج و شیره‌ی انگور استفاده می‌شود. این حلوا را می‌توان با نان، چای یا به‌صورت تنها میل کرد و از طعم خوب و بوی مطبوع آن لذت برد. حلوا اوماج و حلوا نثار از دیگر حلواهای خوشمزه در ارومیه هستند. اگر به مغازه‌ای بزرگ بروید ممکن است بتوانید مقداری از انواع این حلواها را امتحان کنید. سوغاتی دیگری که به‌وفور در ارومیه یافت می‌شود نقل ارومیه است که در طعم‌های متنوع به فروش می‌رسد، از نقل بیدمشک خوش‌بو گرفته تا نقل پسته‌ای خوش‌مزه. علاوه‌بر شیرینی‌های محلی، عرقیات این شهر هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید عرق‌های خوشبو مانند هل، گلاب و بیدمشک را با قیمت و کیفیتی مناسب خریداری کنید.

5 دلیل برای اینکه به ارومیه سفر کنید؟3

با فلای تودی به ارومیه سفر کنید

از طبیعت‌گردی در هوایی خنک گرفته تا بازدید از جاذبه‌های تاریخی، شهر ارومیه دارای دیدنی‌های بسیار است. با خرید بلیط تهران ارومیه از فلای تودی در هزینه‌ی سفر خود صرفه‌جویی کرده و در زمانی کوتاه پروازتان را رزرو کنید. خرید از بازار مرزی و گردش در طبیعت کوهستانی ارومیه این سفر را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد. علاوه‌بر خرید ارزان‌ترین بلیط‌ها، امکان رزرو هتل ارومیه در سایت فلای تودی برای شما فراهم است. خدمات چندین هتل را با یکدیگر مقایسه و بهترین آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.