۰ نفر

خبر مهم درباره تجاوز به حریم آتشکده ساسانی؛ دروغ بود؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۶
کد خبر: 704669
خبر مهم درباره تجاوز به حریم آتشکده ساسانی؛ دروغ بود؟

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی را تکذیب کرد. رییس اداره میراث شهرستان کازرون در ادامه ضمن اشاره به وجود گلخانه در این منطقه گفت: گلخانه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل میراث و فرهنگی استان در سال ۱۳۹۴ در این محل احداث گردید و به فعالیت خود ادامه می‌دهد که علت عبور و مرور ماشین‌ها همین گلخانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی را تکذیب کرد.

محمد‌‌‌‌‌‌جواد جوکاری گفت: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ رعایت حقوق و حد و حریم‌ آتشکده کازرون، نیروهای میراث فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

وی افزود: در بازدید میدانی از این آثار ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی اتشکده مشاهده گردید که به مقامات انتظامی گزارش داده شد و با آنها برخورد گردید.

رییس اداره میراث شهرستان کازرون در ادامه ضمن اشاره به وجود گلخانه در این منطقه گفت: گلخانه ای با مجوز رسمی از اداره کل میراث و فرهنگی استان در سال ۱۳۹۴ در این‌ محل احداث گردید و به فعالیت خود ادامه می دهد که علت عبور و مرور ماشین‌ها همین‌ گلخانه است.

وی افزود: در این محل زمین های زراعی وجود دارد و این منطقه مسیر ارتباطی است، اما حریم‌ کاملا رعایت می شود.

او با تاکید بر حفاظت و نگهداری آثار باستانی ملی توسط میراث فرهنگی و مردم‌ تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری برای تامین‌ بودجه جهت فنس‌کشی، انشاالله در آینده ای نزدیک‌ با این اقدام‌ تاحدودی مشکل رفع خواهد شد.

جوکاری در پایان، ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوستداران‌ میراث، دوستداران محیط زیست وهمچنین آثار ارزشمند تاریخی که هویت ماهستند، انتشار هرگونه مطلب و عکس مبنی بر تجاوز به حریم‌ آتشکده کازرون را تکذیب نمود و تصریح کرد: میراث فرهنگی در جهت حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث و فرهنگ‌ می باشد.