۰ نفر

دانستنی های سفر خارجی؛ همه چیز درباره «وقت سفارت»

۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 690824
دانستنی های سفر خارجی؛ همه چیز درباره «وقت سفارت»

همان طور که می‌دانید شهروندان هر کشور، باید برای سفر به کشورهای دیگر ویزا بگیرند، گرفتن ویزا مراحل مختلفی دارد که با انجام درست تمامی این مراحل، می‌توان ویزا را دریافت کرد. یکی از مراحل دریافت ویزا گرفتن وقت سفارت است، در این مقاله تصمیم داریم در مورد چگونگی گرفتن وقت سفارت، توضیحاتی ارائه دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، افراد بسیاری هستند که تمایل دارند به دلایل متعدد، ویزای کشورهای مختلف را بگیرند، این افراد باید برای ارائه‌‌ی مدارک، انجام مصاحبه و... به سفارت کشور مقصد مراجعه کنند. اگر هر فردِ متقاضی بخواهد بدون برنامه به سفارت کشور مورد نظر خود رفته و کارهای مربوط به ویزا را انجام دهد، قطعا در سفارت‌ها هرج و مرج ایجاد شده و در اثر شلوغی، هیچ کاری به درستی انجام نمی‌گیرد. برای جلوگیری از این شلوغی، سفارت‌ها مرحله‌ای با عنوان وقت سفارت در نظر گرفته‌اند، بر اساس این مرحله، افراد باید برای مراجعه به سفارت از قبل وقت گرفته و هر کس برای انجام امور مربوط به ویزا، در وقت مشخص شده‌ی خود به سفارت کشور مقصد برود، در این صورت دیگر خبری از معطلی و گرفتار شدن در صف‌های طولانی نخواهد بود.

ویزا

مراحل اخذ وقت سفارت

برای گرفتن وقت سفارت 3 مرحله باید انجام گیرد:

در مرحله‌ی اول فرد باید بداند که می‌خواهد به چه کشوری سفر کند، زیرا نوع گرفتن وقت سفارت برای کشورهای مختلف متفاوت است.

پس از مشخص شدن کشور مقصد باید در مورد نحوه‌ی گرفتن ویزای این کشور و شدت سخت گیری آن‌ها برای دادن ویزا تحقیق کرد.

در مرحله‌ی بعد به صورت آنلاین یا از طریق یک شرکت کارگزاری معتبر درخواست وقت سفارت می‌دهیم.

در مرحله‌ی آخر با دریافت تایید وقت سفارت، به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و امور مربوط به دریافت ویزا را انجام می‌دهیم.

وقت سفارت

انواع وقت سفارت

افراد باید با توجه به زمانی که برای اخذ ویزا در اختیار دارند، نسبت به دریافت وقت سفارت برای خود اقدام کنند:

وقت سفارت عادی: اگر برای سفر عجله ندارید و زمان کافی برای گرفتن ویزا و انجام تمامی کارهای مربوط به آن در اختیار دارید، می‌توانید وقت سفارت عادی بگیرید. در این روش وقت سفارت بین 2 تا 4 هفته پس از درخواست وقت سفارت، به فرد متقاضی داده می‌شود.

وقت سفارت فوری: اگر فرد متقاضی به هر دلیلی از جمله شرکت در یک سمینار خاص، ناچار است در یک زمان مشخص در کشور مقصد حضور یابد، باید وقت سفارت فوری بگیرد. بسته به حجم متقاضی برای ویزای کشور مقصد، وقت سفارت فوری ممکن است بین چند ساعت تا چند روز بعد از درخواست، در اختیار متقاضی قرار بگیرد.

اخذ ویزا

روش‌های اخذ وقت سفارت

افراد با توجه به شرایط خود 2 روش برای اخذ وقت سفارت پیش رو دارند:

اگر فرد بتواند کلیه‌ی مراحل اخذ ویزا را شخصا انجام دهد، در این صورت می‌تواند خودش اقدام به اخذ وقت سفارت و انجام دادن امور مربوط به آن نماید. برای این منظور فرد باید کشور مقصد را مشخص کرده و یکی از 2 راه زیر را برای گرفتن وقت سفارت انتخاب کند:

.اگر کشور مقصد در ایران سفارت داشته باشد، فرد باید پس از گرفتن وقت سفارت به صورت اینترنتی، در روز مشخص شده به سفارت آن کشور مراجعه کرده و کارهای مورد نظرش را انجام دهد.

.اگر فردی بخواهد به یکی از 3 کشور آمریکا، کانادا یا انگلستان سفر کند که در ایران سفارت ندارند، باید به صورت آنلاین وقت سفارت گرفته، به یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران سفر کرده و از طریق سفارت کشور مقصد در آن کشورِ همسایه، برای اخذ ویزا اقدام کند. (بدیهی است که در این روش اگر فرد بخواهد وقت سفارت را هم به صورت حضوری بگیرد قطعا باید زمان بیشتری گذاشته و هزینه‌ی بالاتری بپردازد). اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید مطالب وقت سفارت آمریکا در ترکیه، وقت سفارت آمریکا در ابوظبی و وقت سفارت کانادا در ارمنستان را در سایت ما مطالعه نمایید.

در روش دوم فرد می‌تواند فرآیند اخذ وقت سفارت و امور دریافت ویزا را به یک شرکت مسافرتی معتبر بسپارد تا آن شرکت به واسطه‌ی داشتن تجربه‌ی زیاد و تبحر کارشناسان، تمام کارهای مرتبط با اخذ وقت سفارت و دریافت ویزای فرد را در زمان کمتر و با احتمالِ پایین‌ترِ ریجکت شدن انجام دهد.

هزینه‌ی اخذ وقت سفارت

هزینه‌ی لازم برای اخذ وقت سفارت، به این بستگی دارد که فرد بخواهد به چه کشوری سفر کند، این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است، ضمن اینکه زمان سفر و نوع وقت سفارت (عادی یا فوری) بر هزینه‌ی وقت سفارت اثر می‌گذارد.