۰ نفر

همه چیز درباره سفر به کشور گرجستان در نوروز

۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 689160
همه چیز درباره سفر به کشور گرجستان در نوروز

گرجستان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای گردشگران محسوب می‌شود که همه ساله در بیشتر فصول به این کشور زیبا سفر می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گرجستان با کوه‌های سرسبز زیبا و طبیعت بکری که دارد منظره‌ای شگفت‌انگیز در فصل بهار خلق می‌کند. تماشای بهار هزار رنگ در گرجستان و قدم زدن در خیابان‌های شهرهای مختلف آن خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است اغلب تورهای گرجستان در فصل بهار قیمت ارزان‌تری دارند، پس فرصت را از دست ندهید و خود را برای یک سفر شاعرانه آماده کنید. در ادامه به معرفی جاذبه‌های بهاری گرجستان می‌پردازیم تا شما برای سفر یک برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید.

سفر به گرجستان

لذت قدم زدن در خیابان‌های تفلیس

طبیعت بکر و منحصربه‌فرد تفلیس در فصل بهار جلوه خاص و فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. فصل بهار این شهر هوای مطبوعی دارد، تقریباً دمای هوا از 5 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغییر است و اکتراً شب‌ها هوا سرد می‌شود. در طول روز خیابان‌های تفلیس به قدری زیبا است که ترجیح می‌دهید مسیرتان را پیاده طی نمایید. شهر تفلیس در دامنه کوه قرار گرفته و کوچه‌های آن بیشتر شبیه یک روستا است. قدم زدن در این کوچه‌ها در این فصل حال‌ و هوای کوچه‌های شمیران را تداعی می‌کند. 

در هنگام شروع سفر لباس گرم و چتر فراموش نشود. دمای هوای تفلیس از عصر کمی سرد می‌شود و بهتر است با لباس مناسب به گشت‌وگذار خود ادامه دهید. اگر از علاقمندان به فصل بهار هستید، سفر به تفلیس در فصل بهار یک سفر ایده‌آل و فراموش‌ نشدنی برای شما محسوب می‌شود. در این فصل می‌توانید از تورهای خیابان‌گردی نیز استفاده نمایید و حین قدم ‌زدن در خیابان‌های این شهر اطلاعات خوبی نیز به دست آورید. تورهای بهار تفلیس قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌ای دارند. در این فصل علاوه‌بر بلیط هواپیما، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی با قیمت پایین‌تری خدمات خود را ارائه می‌دهند.

در بهار حمام سولفور بگیرید

یکی از تفریحات خاصی که مسافران در فصل بهار می‌توانند در تفلیس از آن لذت ببرند استفاده از حمام سولفور این شهر است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آید. حمام‌های سولفور در منطقه قدیمی و تاریخی «آبانوتوبانی» تفلیس واقع شده‌ است. در این منطقه چندین حمام سولفور با قیمت‌ها و امکانات متفاوتی وجود دارد.

این حمام‌ها، سنگی و با سقف گنبدی هستند و آب آن‌ها از چشمه‌های آب گرم تفلیس تأمین می‌شود. این آب‌ها به دلیل داشتن گوگرد و املاح معدنی دیگر، خواص درمانی بسیاری دارند. به همین علت مسافران زیادی در فصل بهار به منظور استفاده از این حمام‌ها به تفلیس سفر می‌کنند. دمای آب گرم سولفور 40 درجه سانتی‌گراد بوده و آب‌تنی در آن در فصل بهار بسیار لذت‌بخش است.

دریاچه باتتی؛ منظره تماشایی در تفلیس

دریاچه باتتی، در منطقه کارلی و در نزدیکی کودمانی قرار گرفته است و یکی از زیباترین چشم‌اندازهای بهاری در طبیعت گرجستان محسوب می‌شود. این دریاچه که چندان بزرگ و عمیق نیست، مساحتی حدود 2 هکتار دارد و برای افرادی که اهل کمپ زدن هستند بهترین گزینه به شمار می‌آید. این منطقه آرام و رویایی در فصل بهار از برگ‌های طلایی و نارنجی احاطه می‌شود و منظره‌ای فوق‌العاده‌ای پدید می‌آورد. این دریاچه کمی با تفلیس فاصله دارد اما با ماشین به راحتی می‌توانید به آن برسید. اگر تا اواسط فصل بهار به این دریاچه بروید برگ درختان هنوز نریخته‌اند و چشم‌اندازی عاشقانه در پیش رو خواهید داشت.

کوه پیمایی کنار دریاچه بلک راک

دریاچه بلک راک در پارک ملی «لاگودخی» واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر شیب‌دار کوهستانی نه چندان مشکل عبور نمایید. این مسیر کوهستانی در تابستان و بهار امکان پیاده‌روی دارد. منطقه گودلاخی از مناطق قدیمی و طبیعی گرجستان بوده که به همان صورت بکر محافظت شده است. در فصل بهار این مسیر که از جنگل‌های بسیار زیبا عبور می‌کند تصویری فوق‌العاده زیبا در مقابلتان نمایش می‌دهد. گاهی نیز ممکن است در حین پیاده‌روی در این منطقه حفاظت شده حیواناتی نظیر گوزن، بزکوهی یا شوکا را مشاهده کنید. دریاچه بلک راک در دل این طبیعت کوهستانی 3000 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. برای رسیدن به آن یک مسیر رفت و برگشت وجود دارد و یک استراحتگاه در فاصله 3 کیلومتری جهت استراحت مسافران در نظر گرفته شده است.

گرجستان

فستیوال جاز تفلیس

یکی از جاذبه‌های سفر به تفلیس در فصل بهار فستیوال جاز در این شهر است که با حضور هنرمندان بزرگ در این سبک موسیقی برگزار می‌شود. این فستیوال از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سالن کنسرت تفلیس برگزار می‌شود. خوانندگان و موزیسین‌های مشهور مانند جو کاکر، ارث، ناتالی کول، مارکوس میلر و... از همه جای دنیا برای برگزاری این فستیوال به تفلیس می‌آیند. افرادی که به این سبک موسیقی علاقه‌مند هستند، در فصل بهار خود را به این فستیوال می‌رسانند تا بهترین خوانندگان این سبک موسیقی را از نزدیک مشاهده کنند. 

فستیوال جاز تفلیس

کلام آخر

گرجستان در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. این کشور زیبا طبیعتی فوق‌العاده دارد و برای دوست‌داران طبیعت، سفر در هر فصلی لطف خودش را دارد. جنگل‌های انبوه و بکر تفلیس در فصل بهار فضایی روح‌نواز پدید می‌آورد. تا پایان فصل بهار چیزی نمانده است. چشم‌انداز فوق‌العاده و بی‌نظیر درختان و کوهستان در این فصل را از دست ندهید و همین حالا برای خرید بلیت تورهای تفلیس اقدام نمایید.