۰ نفر

دانستنی های سفر هوایی؛

این غذاها را در فرودگاه هرگز نباید بخورید

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبر: 688656
این غذاها را در فرودگاه هرگز نباید بخورید

در این مقاله به شما ۹ خوراکی که در فرودگاه‌های بین‌المللی یافت می‌شود، اما نباید سفارش دهید را معرفی می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، سفر هوایی این‌روزها به یکی از اصلی‌ترین روش‌های سفر در میان گردشگران و حتی شاغلان تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که سالانه بیش از ۵۰ میلیون سفر هوایی انجام می‌شود. به این معنی که امروزه مهم‌ترین سفرهای کاری، سفرهای گردشگری و … همگی توسط هواپیماها صورت می‌گیرد. افرادی که به هردلیلی با هوایپما سفر می‌کنند، زمان بسیاری را در فرودگاه‌ها می‌گذرانند. فرودگاه‌ها نیز بیش از گذشته در تلاش هستند تا امکانات و خدمات مناسب‌تری را به مسافران ارائه دهند. یکی از مرسوم‌ترین خدمات هر فرودگاهی بدون شک رستوران و کافی‌شاپ آن است، جایی ‌که خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و انواغ غذاهای متنوع سرو می‌شود. هرچند این رستوران‌ها دارای منوی غذایی هستند اما این منوها عموما محدود هستند و شما انتخاب بالایی نخواهید داشت. به همین دلیل بهتر است تا با شناخت غذاها بدانید که چه چیزی را باید سفارش دهید و چه غذاهایی را هرگز نباید از فرودگاه‌ها بخرید.

در این مقاله همراه باشید تا به شما ۹ خوراکی که در فرودگاه‌های بین‌المللی یافت می‌شود، اما نباید سفارش دهید را معرفی کنیم.

۱. پرتزل‌ های نرم

پرتزل نوعی بیسکوییت است که به شکل گره‌های درهم‌رفته همراه با نمک پخته می‌شود. باید بدانید که یک پرتزل بزرگ نرم نمی‌تواند جای یک وعده غذایی کامل را برای شما پر کند. این شیرینی خوشمزه بوی دل‌انگیزی دارد و ممکن است شما را وسوسه کند. اما فراموش نکنید که خوردن یک پرتزل قبل از یک سفر طولانی هوایی مناسب نخواهد بود چراکه در حین پرواز مجددا گشنه خواهید شد.

پرتزل‌های نرم که دارای کربوهیدارت بالایی هستند تنها می‌توانند در لحظه برای شما احساس سیری ایجاد کند. سعی کنید یک وعده غذای خانگی با خود به فرودگاه بیاورید یا غذایی را سفارش دهید که پروتئین و فیبر داشته باشد.

اگر سفر داخلی در پیش دارید، شماره تماس و آدرس فرودگاه های ایران شاید به دردتان بخورد.

۱. پرتزل‌ های نرم

۲. قهوه

زمان انتظار شما در فرودگاه همانند زمان استراحت شما در خانه یا تعطیلات نیست. پس فکر نکنید که می‌توانید یک قهوه سنگین و مخصوص را سفارش دهید و از زمان انتظار خود لذت ببرید. چراکه نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند پیش از یک سفر هوایی طولانی حال شما را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است تا به مقدار کمی قهوه در فرودگاه بسنده کنید و پس از رسیدن به مقصد دوباره نوشیدن قهوه‌ را از سر بگیرید.

اگر نیاز به کافئین دارید، ما به شما نوشیدن یک فنجان قهوه معمولی و کوچک با کالری اندک را پیشنهاد می‌کنیم. کوکی‌ها و بستنی‌ها نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای پاسخ‌گویی به نیاز کافئین شما باشند. البته فراموش نکنید که کافئین می‌تواند اعصاب شما را تحت تاثیر قرار دهد و آرامش شما را در طول پرواز بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم تا چای گیاهی را جایگزین نوشیدن قهوه کنید.

قهوه

۳. پارافیتس

پارافیتس نوعی دسر است که از لایه‌های ماست همراه با میوه درست می‌شود. ماست یکی از وعده‌های غذایی کامل و سالم به شمار می‌رود اما نه ماستی که در پارافیتس استفاده می‌شود. ماست درون پارافیتس احتمالا تازه نخواهد بود و به موادی همچون شکر و افزودنی‌های خوراکی آغشته می‌شود که می‌تواند آن را به یک خوراکی غیر سالم تبدیل کند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم از خریدن این پارافیتس دل‌ربا دست بکشید و یک ماست معمولی از سوپرمارکت بخرید. مطمئنا این ماست سالم‌تر و مغذی‌تر خواهد بود.

پارافیتس

۴. ماست‌های قندی

ماست‌های قندی که به انواع افزودنی‌های خوراکی آغشته هستند، نمی‌توانند یک میان‌وعده سالم باشند. این ماست‌ها در طعم‌های مختلفی از انواع شکلات تا میوه عرضه می‌شوند در حقیقت دارای موادی به جز میوه واقعی و… هستند. شیرینی بیش از حد این ماست‌ها نیز مناسب نخواهد بود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شیرین کردن ماست خود از افزودنی‌های طبیعی خوراکی همچون پودر وانیل استفاده کنید تا میان‌وعده سالم‌تری داشته باشید.

ماست‌های قندی

۵. گرانولا

گرانولا یک وعده غذایی صبحانه به شمار می‌رود که مخلوطی از جو دوسر، شکر قهوه‌ای، عسل،‌ آجیل و میوه‌های خشک‌شده است. مواد موجود در این مخلوط باعث می‌شود که فکر کنیم یه وعده غذایی کاملا سالم و مغذی است اما فراموش نکنید که گرانولاهایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند، کاملا سالم نیستند.

این گرانولاهای آماده دارای مقدار بسیاری شکر، مواد افزودنی و نگهدارنده، فروکتوزهای مصنوعی و … هستند. همین مواد به‌کار ر فته در تولید آن، می‌تواند این وعده غذایی را به یک وعده ناسالم تبدیل کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این گرانولا را به عنوان یک میان‌وعده در مسیر مصرف کنید؛ آن هم نه همیشه.

گرانولا

۶. ساندویچ‌های دوبل

ممکن است که در منوی غذایی فرودگاه شما انتخاب‌های بسیار و متنوعی نداشته باشید. اما به‌ طور قطع از سفارش ساندویچ‌های دوبل که دارای چندین لایه گوشت، پنیر، نان و… هستند خودداری کنید.

اجازه ندهید تا معده‌تان در طول پرواز بیش از حد سنگین شود. به یک وعده غذایی کوچک بسنده کنید.

ساندویچ‌های دوبل

۷. بطری‌های آب معدنی

اگر پیش از پرواز تشنه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خریدن بطری‌های آب معدنی که عموما هزینه بالایی نیز دارند، اجتناب کنید. این بطری‌ها می‌تواند حس تشنگی شما را بیشتر کند و شما را وادار به نوشیدن تمام آب موجود در بطری کند. فراموش نکنید که اگر پروازتان طولانی باشد، پر کردن مثانه‌تان با آب می‌تواند برایتان دردسر ساز شود.

وجود سرویس‌های بهداشتی خشک در برخی هواپیماها،‌ شلوغ بودن هواپیما و … ممکن است این فرصت را برای شما ایجاد نکند که بتوانید ‌به‌راحتی از سرویس بهداشتی استفاده کنید. پس سعی کنید تا عطش خود را کنترل کنید و مقدار کمی آب بنوشید. سرویس بهداشتی خشک نوعی از سرویس‌های بهداشتی در برخی از کشورهای دنیا هستند که در آن‌ها از آب استفاده نمی‌شود. مثلا در کشور سوئیس از این نوع سرویس‌های بهداشتی وجود دارد.

بطری‌های آب معدنی

۸. هرچیزی که معده‌تان به آن عادت ندارد

اگر قرار است مدت زمانی را فقط در هواپیما بنشینید و پروازتان طولانی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از امتحان‌کردن غذاهایی که معده‌تان به آن عادت ندارد بپرهیزید. امتحان‌کردن غذاهای جدید را در هنگام رسیدن به مقصد انجام دهید. در فرودگاه از خوردن غذاهایی با فیبر و کربوهیدرات بالا بپرهیزید.

از هرآنچه که ممکن است معده شما را اذیت کند، دوری کنید. سیب‌زمینی سرخ‌کرده، همبرگر و… پیش از پرواز می‌تواند مشکلات گوارشی برای شما ایجاد کند و سنگینی معده در طول پرواز آزارتان دهد. پس لطفا غذاهایی سبک پیش از سفر هوایی میل کنید.

۸. هرچیزی که معده‌تان به آن عادت ندارد

۹. سالاد میوه

هرچند سالاد به طورکلی به نظر می‌رسد که یک غذای سالم باشد اما همین غذای سالم نیز در برخی مواقع می‌تواند ناسالم شود. سالاد میوه نیز به ظاهر مغذی، سالم و بهداشتی به نظر می‌رسد اما فراموش نکنید که ممکن است از میوه‌ها به مقدار زیادی در آن استفاده شود یا با کمک مواد افزودنی همچون شکر سعی کنند طعم جذاب‌تری به آن دهند.

در چنین حالتی خوردن این سالاد را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. شاید بد نباشد تا از منزل با خودتان سالاد بیاورید و در صورت گشنگی آن را میل کنید.

سالاد میوه

اگر زیاد با هوایپما سفر می‌کنید بهتر است تا به‌ جای خرید از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های فرودگاه‌ها، همراه خود از خانه غذا ببرید تا یک وعده غذایی سالم را نوش جان کنید. از خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا،‌ دارای افزودنی‌های فراوان، خیلی چرب و … خودداری کنید. اجازه ندهید تا عطش و گرسنگی شما را به خوردن غذاهایی که مناسب نیستند، وسوسه کند. مراقب خورد و خوراک‌تان باشید تا پرواز خود را در آرامش سپری کنید.