۰ نفر

۳ مکان تفریحی اطراف تهران + آدرس

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبر: 685337
۳ مکان تفریحی اطراف تهران + آدرس

در اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه و گردش در دل دامان طبیعت به شمار می‌روند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید بسیاری تهران را فقط با آلودگی‌‌ها و سروصداهایش می‌شناسند و اطلاع نداشته باشند که این پایتخت بزرگ در کنار همه شلوغی‌هایش، زیبایی‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی که می‌توانند اوقات فراغت شما را پر کنند؛ چهره دیگری از این کلان‌شهر هستند؛ اما همه دیدنیهای تهران در داخل شهر قرار ندارند و در حومه و اطراف آن، مناطق بکر و تماشایی فراوانی وجود دارد که برا گذران روزهای تعطیل و آخر هفته بسیار عالی هستند. در این مقاله قصد داریم به اتفاق نیز به اطراف پایتخت سفر کنیم و سری به جاهای دیدنی تهران بزنیم.

جاهای تفریحی اطراف تهران را بیشتر بشناسید:

دشت لار

    آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان

دشت لار، یکی از جاهای دیدنی تهران و از مقاصد تماشایی برای طبیعت‌گردی است که در دامنه‌ قله دماوند جای گرفته است. این دشت به‌عنوان پارک ملی، منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع شناخته می‌شود. لار همچنین به‌دلیل رویش شقایق‌های زیبا در اواخر فصل بهار، به دشت شقایق‌های وحشی نیز معروف است.

دشت لار دارای طبیعت زیبا و بکر است. این دشت آب‌وهوای باصفا و دلپذیری دارد و به این سبب، از دیرباز مورد توجه پادشاهان بوده و محلی برای ییلاق تابستانی به شمار می‌رفته است. وجود کوه‌ها و قلل مرتفع، رودها و چشمه‌سارهای فراوان، پوشش گیاهی و جانوری متنوع چشم‌انداز بی‌نظیری به این مکان بخشیده است. وجود سد خاکی لار نیز فرصت مناسبی برای ماهیگیری طبیعت‌گردان فراهم کرده است.

افجه

    آدرس: پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان

روستای افجه یکی از بهترین مقاصد برای داشتن روستاگردی و طبیعت‌گردی به‌یادماندنی و تکرارنشدنی در فصل بهار است. این روستا یکی از دیدنیهای اطراف تهران است و تنها روستای هدف گردشگری شمیران محسوب می‌شود که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این روستا، دشت زیبا و تماشایی هویچ است. وجود قله‌های چون آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال در اطراف افجه موجب شده است این روستا یکی از پاتوق‌های کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوهنوردی باشد.

دشت‌ها و آبشارهای تماشایی، باغ‌های گیلاس، حمام تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌های و خانه‌های قدیمی، سقاخانه، درخت چنار ۴۰۰ ساله و قلعه ساکا از جمله دیدنی‌های افجه هستند.

سد لتیان

    آدرس: پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان

سد لتیان از دیدنیهای حومه تهران و از تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی محسوب می‌شود. این سد به‌دلیل نزدیکی به تهران برای گردش یک‌ روزه مقصدی مناسب به شمار می‌رود. سد لتیان در سال ۱۳۴۶ به‌منظور تأمین آب شیرین پایتخت به بهره‌برداری رسید و پیش از انقلاب اسلامی سد فرحناز نام داشت.

پیک‌نیک، ماهیگیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب از جمله تفریح‌هایی است که در سد لتیان می‌توانید انجام دهید. غیر از سدگردی در لتیان می‌توانید گشت‌وگذاری در دیدنی‌های اطراف آن نیز داشته باشید و از جنگل‌نوردی در جنگل‌های لتیان و تلو لذت ببرید.