۰ نفر

این کارها را در هتل نباید انجام بدهید

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵
کد خبر: 682698
این کارها را در هتل نباید انجام بدهید

خانه شما جایی است که شما احساس کاملا امن و راحتی دارید اما در اتاق هتل نباید خیلی احساس راحتی کنید و می‌بایست یکسری توصیه‌های ضروری را رعایت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، هدف این مقاله این نیست که شما از رفتن به هتل احساس ترس کنید بلکه هدف این است که توجه به یکسری اتفاقات در اطراف خود داشته باشید که باعث خواهد شد از اتفاقات کوچک و بزرگی که ممکن است برای شما پیش بیاید جلوگیری کنید. در این مقاله ما کارهایی که در هتل نباید انجام داد را برای شما شرح داده ایم. پس با ما همراه باشید

به پنجره هتل تکیه ندهید

داستان های متنوعی از پنجره‌های هتل‌ها و اقامتگاه‌های ناایمن در اخبار منتشر شده است. در ژوئن سال 2011 ، یک دختر 2 ساله از پنجره هتلی در هینکلی، مینه سوتا، دو طبقه سقوط کرد. دختربچه زنده مانده بود، اما در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل شد. در همان هفته، هتل دابلیو در آستین تگزاس برای چند روز تعطیل بود. این اتفاق پس از سقوط و خرد شدن چندین پنل  شیشه‌ای بالکن هتل افتاد که باعث زخمی شدن چهار نفر شد. اخیراً نیز، یک جوان 18 ساله از یک پنجره طبقه ششم در املاک سفارت سوئیت در نبراسکا سقوط کرده و دچار مصدومیت‌های جدی شده است.یک جست‌وجو در میان اخبار تعداد زیادی اتفاقات مشابه را تایید می‌کند که می‌گوید، نباید خیلی به پنجره‌های اقامتگاهتان اعتماد کنید.

پنجره هتل

از مینی‌بار استفاده نکنید

من یک مسافر اقتصادی هستم که سعی می‌کنم اصلاً از مینی‌بار اتاق استفاده نکنم. اما گاهی اوقات وسوسه می‌شوم که نگاهی بیاندازم و ببینم که چه چیزهایی در اختیارم گذاشته‌اند. این وسوسه من ممکن است منجر به ایجاد هزینه اضافی برای استفاده از مینی‌بار شود. در برخی هتل‌ها سنسورهایی برای مینی‌بار تعبیه شده که با برداشتن هر محصول به شکل کامپیوتری قیمت آن به هزینه‌های شما افزوده می‌شود پس بهتر است به آنها دست نزنید و اگر قصد استفاده از مینی‌بار ندارید بطور کلی از آن دوری کنید. این را هم در نظر بگیرید که اگر به هتل بگوید مینی‌بار را برای شما خالی کند، هزینه این را نیز از شما می‌گیرد. پس بهترین کار دوری از مینی‌بار است.در کتاب «هزینه‌های مخفی هتل»، سارا شلیتر می نویسد: "انتخاب یک مورد و قرار دادن مجدد آن می‌تواند حسگرهای مینی‌بار را فعال  کند‌ و بلافاصله قیمت کالا را به صورتحساب شما اضافه کند. در برخی دستگاه‌های حساس گذاشتن چیزی در مینی‌بار هم باعث ایجاد هزینه می‌شود. حتی اگر بگویید که می‌خواهید مینی‌بار را خالی کنند آنها هزینه‌ای به عنوان هزینه پرکردن دوباره مینی‌بار را به صورت‌حساب شما اضافه می‌کنند.

 

مینی‌بار

از ظروف شیشه‌ای نوش جان نکنید

به عنوان میهمان ترسو از جرم‌ها، هتل پر از میکرو ارگانیسم‌هایی است که توسط "میزبان" (یعنی سایر مسافران) به جای مانده‌اند. ریموت تلویزیون، روتختی و سوییچ چراغ‌ها، اینها در زیر نور مخصوص مشخص کننده باکتری تعداد زیادی از میکرو ارگانیسم‌هایی را نشان می‌دهند که از تماس با آنها بجای مانده‌اند. بسیاری از مهمانان شجاع بدون دستکش این نقاط را لمس می‌کنند. اما یک قسمت خیلی مهم است که باید حتماً از آن دوری کنید، ظروف شیشه‌ای، چون آنها مستقیم با دهان شما در ارتباط هستند.من در مورد ظروف شیشه‌ای هتل در مقاله «چگونگی پیدا کردن یک اتاق هتل تمیز» نوشتم: "هیچ تضمینی وجود ندارد که لیوان موجود در اتاق شما به درستی تمیز شده باشد. روش آسان برای مقابله با این مشکل شستن لیوان خود با آب داغ و صابون است.

شماره اتاق خود را فاش نکنید

ما در راهنمای ایمنی هتل، توصیه های عملی زیادی را ارائه می دهیم، و یک نکته ساده وجود دارد، همه مهمانان، به ویژه زنان و کسانی که تنها سفر می‌کنند باید رعایت کنند. سارا شلیتر می‌نویسد: "اجازه ندهید که کانتر شماره اتاق شما را جلوی کسی بگوید. اگر کانتر هنگام ارائه کلید با صدای بلند آنرا اعلام کرد، از او اتاق دیگری بخواهید. " هرکسی که در نزدیکی میز لابی ایستاده باشد، می‌تواند شماره اتاق شما را متوجه شود و درصورتی که فردی مجرم باشد می‌تواند منجر به آزار شما شود.

 

مهم ترین اقدامات امنیتی در هتل

نظرات را نادیده نگیرید

برخی از نظرهای ترسناک هتل که از افراد می شنویم موهایمان را سیخ می‌کند، مانند فرش کثیف، لکه روی ملحفه، وجود حشرات و ...

مطمئناً گاهی اوقات این نوع اتفاقات فقط بدشانسی هستند. اما با چک کردن بررسی‌های مربوط به هتل پیش از انتخاب، از وقوع بسیاری از این مشکلات می توان جلوگیری کرد. چند نقد را که بخوانید متوجه خواهید شد که اگر اشکالی اساسی در هتل وجود دارد مسافران به آن اشاره می‌کنند. یکی از بدترین اتفاقات می‌تواند این باشد که حشرات را از هتل به خانه ببرید و خانه خود را نیز آلوده کنید پس حتماً قبل از رفتن تحقیق کنید.از سایت‌های مختلف خارجی مثل تریپ ادوایسر می‌توانید برای چک کردن نظرات در مورد هتل استفاده کنید. در آنجا مسافران عکس و نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌توانید با خیال راحت به هتل مورد نظر خود سفر کنید.تورهای لحظه آخری استانبول را اینجا دنبال کنید.