۰ نفر

مسیر دسترسی به کردان از تهران

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 681117
مسیر دسترسی به کردان از تهران

روستای کردان یکی از جاهای خوش آب و هوا و معروف در مسیر یکی از کلیدی‌ترین شاهراه‌های کشور است که تهران را به تبریز و سپس به ترکیه وصل می‌کند و در مسیر خود از از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان و زنجان عبور می‌کند. این روستا یکی از مناطق گردشگری و بهشتی برای ساکنان شهرهای همسایه به ویژه تهران است.

بسیاری از تهرانی‌ها که به دلایل مختلفی نظیر آپارتمان‌نشینی، هوای آلوده، شلوغی شهر و ترافیک سعی می‌کنند در هر شرایطی از این کلانشهر بیرون بروند، کردان را برای تفریحات کوتاه مدت و به ویژه تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌کنند. هر چند که کردان یک روستا است اما امکانات اقامتی آن بسیار عالی است و مسیر دسترسی به کردان از تهران نیز بسیار سرراست و امن بوده و چون بیشترین مقدار رانندگی شما در اتوبان است، با رعایت قواعد رانندگی به راحتی می‌توانید خود را به کردان برسانید.

چرا ساکنین تهران کردان را انتخاب می‎کنند؟

کردان یک منطقه ویلایی و ییلاقی است که دارای ویلاهای فراوانی است. اگر گمان می‌کنید که کردان روستایی با تعداد محدودی ویلا است، در اشتباهید. تعداد ویلاهای این روستا به اندازه تعداد خانوارهای یک روستای معمولی است و در این روستا چیزی بیش از 350 ویلا در سایت جاباما برای اجاره به مسافران معرفی شده است. ویلاهای این روستا که به شکل متنوعی همه سلایق را پوشش می‌دهند و خوش آب و هوا بودن کردن باعث شده که

بسیاری از ساکنین تهران اینجا را برای سفرهای کوتاه مدت خود انتخاب کنند.

اگر قصد رفتن به کردان را دارید، پیش از هر چیز، برای ویلا کردان اقدام کنید. به این ترتیب با خیال آسوده در یک مکان لوکس که از پیش آن را اجاره کرده‌اید، اقامت می‌کنید و اوقات خوشی را می‌گذرانید. بسیاری از ویلاهای لاکچری کردان دارای استخر آب گرم و استخرهای سرپوشیده هستند و در نتیجه در تمامی زمان‌ها و فصل‌های سرد می‌توان از آنها استفاده کرد.

از تهران تا کردان چقدر فاصله است؟ 

فاصله کلی تهران تا کردان کمتر از 70 کیلومتر است. اگر از تهران قصد رفتن به کردان را دارید، برای رسیدن به کردان باید ابتدا به کرج بروید. برای رسیدن به کرج از تهران چند مسیر وجود دارد. شما می‌توانید از آزادراه یا اتوبان تهران کرج یا همان بزرگراه شهید فهمیده به سمت کرج رفته و پس از طی کردن پل فردیس و پل مهرشهر، وارد اتوبان کرج قزوین شده و به سمت کردان برانید.

مسیرهای دیگری که از تهران به سمت کرج می‌روند عبارتند از بزرگراه خرازی که ادامه اتوبان همت تهران است و شما را تا مسیری که به جاده چالوس منتهی می‌شود، هدایت می‌کند. البته شما می‌توانید در میانه راه نیز به سمت اتوبان تهران کرج بپیچید و یا اینکه برای اجاره ویلاهای اطراف تهران در همان حوالی نیز اقدام کنید.

یک مسیر دیگر بزرگراه همدانی است که به اتوبان تهران کرج می‌رسد و مسیر چهارم رسیدن به کرج، جاده مخصوص یا بزرگراه شهید لشکری است که شما را به پل فردیس کرج می‌رساند و باقی راه را باید در اتوبان تهران کرج و سپس کرج قزوین طی نمود.

مسیر دسترسی به کردان از تهران

مسیر کرج تا کردان

کردان که از توابع ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های استان البرز است، در اتوبان کرج قزوین و در مسیر هشتگرد قرار دارد. اگر از تهران به سمت کردان می‌روید، پس از رسیدن به کرج باید مسیر اتوبان را ادامه داده و برای رسیدن به کردان از کیلومتر 17 آزادراه کرج قزوین، از بلوار شهدای کردان، که یک جاده فرعی در سمت راست است، پیچید و با طی مسافتی چند کیلومتری به کردان برسید.

مسیری که پس از ورود به جاده شهدای کردان طی می‌کنید، کمی کوهستانی است بنابراین به یاد داشته باشید که خودروی خود را زیاد سنگین نکنید تا به راحتی در این مسیر برانید. در طول مسیر فروشگاه‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید برای خرید مایحتاج خود یا نوش جان کردن یک چلوکباب عالی در آنها توقف کنید.

 امکانات مسیر دسترسی به کردان از تهران

زمانی که شما از شرقی‌ترین نقطه آزادراه تهران کرج که مقابل شهرک آپادانا و اکباتان است به راه می‌افتید، در یک مسیر اتوبانی می‌رانید. این مسیر اتوبانی در نزدیکی پارک چیتگر یک پمپ گاز و در پل وردآورد یک پمپ بنزین دارد که در صورت لزوم می‌توانید از آنها استفاده نمایید. پس از عبور از پل فردیس شما به ترمینال شهید کلانتری کرج می‎رسید که در صورت لزوم می‌توانید از سرویس‌های ترمینال استفاده کرده و از دکه‌های آن خرید نمایید.

پس از عبور از خروجی 45 متری گلشهر و پل مهرشهر، امامزاده طاهر در سمت چپ اتوبان قرار دارد. در صورتی که علاقه به زیارت و یا دیدن مقبره شاعران و هنرمندان داشته باشید، می‌توانید از پل مهرشهر به سمت چپ رفته و به این امامزاده و گورستان اطرافش بروید که افراد مشهور بسیاری در آنجا آرمیده‌اند. با ادامه مسیر و عبور از شهرستان ساوجبلاغ می‌توانید از کمک‌های پزشکی مرکز خدمات درمانی استفاده کنید. پس از این که به بلوار شهدای کردان وارد شدید، در اطراف خود چندین و چند رستوران می‌بینید. همچنین در این مسیر یک مرکز خدمات درمانی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از خدمات آنها کمک گرفت.

مسیر دسترسی به جاهای دیدنی در کردان کجاست؟

پس از این که به کردان رسیدید، می‌توانید از جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کنید. کردان دارای دو مکان است که دارای آثار باستانی و تاریخی هستند. یکی از این مناطق پل بانو صحرا است که ثبت ملی شده است. این پل متعلق به عصر صفوی است و در فاصله دو کیلومتری روستای کردان قرار دارد و شما با طی یک مسیر کوتاه به آن می‌رسید. برای رسیدن به این پل باید به سمت شمال غربی کردان در خیابان رضا فرد برانید. انتهای این خیابان شما را به حمام تاریخی بانو صحرا و باشگاه سوارکاری مهرگان می‎رساند که همگی فاصله کمی از یکدیگر دارند.

برج مقبره کردان که به امامزاده حسین و بی بی سکینه نیز معروف است، یک برج قدیمی متعلق به دوران سلجوقیان است که به آن امامزاده نیز می‌گویند. این برج که مقبره نوادگان امام سجاد، است، به همراه آرامگاه بی بی نساء یا بی بی سکینه در 800 متری روستای کردان و نرسیده به روستا، در بلوار شهدای کردان قرار دارد. از آنجا که این برج در مسیر رسیدن به کردان است، می‌توانید پیش از رسیدن به مقصدتان، از آن بازدید کنید.

مسیر دسترسی به کردان از تهران

مسیر دهکده آرامش

دهکده آرامش یا مجموعه ورزشی تفریحی در کردان است که  دارای یک استخر بزرگ و حرفه‌ای است و زمین‌های والیبال، فوتبال، بسکتبال و سوارکاری است. شما باید برای رسیدن به این مجموعه ورزشی از کردان وارد بلوار امام خمینی شده و یک مسیر 4.5 کیلومتری را برانید تا به این مکان برسید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.