۰ نفر

چطور برای گرفتن ویزای چین اقدام کنیم؟ / مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷
کد خبر: 680356
چطور برای گرفتن ویزای چین اقدام کنیم؟ / مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

ویزای چین شامل ۳ نوع عادی، فوری و خیلی فوری می‌شود که هزینه آن‌ها به ترتیب ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۵۰ دلار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، فکر کنم روش‌های زیادی برای اخذ ویزای چین خوانده‌اید، ولی از کجا باید بفهمیم که کدام‌یک از این روش‌ها مطمئن‌تر هستند؟ شاید یک روش را در چند وب‌سایت خوانده باشید و تصمیمتان را برای انجام آن گرفته باشید. حتی ممکن است اقدامات لازم برای آن را انجام داده باشید و در لحظه آخر متوجه شوید که این روش چند وقتی است که کاربردی ندارد.

طبق خبرهای مشاهده شده از منابع معتبر، تنها روشی که برای گرفتن ویزای چین وجود دارد، تمکن مالی است. شخصی که متقاضی دریافت ویزای این کشور است باید حداقل مبلغی را در حساب بانکی خود داشته باشد. البته این موضوع را درنظر داشته باشید که هرچه این مبلغ بیشتر باشد، شانس پذیرشتان افزایش می‌یابد.

مسئولان سفارت چین، حساب افراد متقاضی دریافت ویزا را بررسی می‌کنند تا بتوانند لایق‌ترین شخص را بپذیرند. درحال‌حاضر این روش تنها روش برای دریافت ویزای چین محسوب می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای چین چه هستند؟

درصورتی که تمکن مالی لازم را داشته باشید، به مرحله بعدی خواهید رسید. در این مرحله مهم شما باید مدارکتان را تکمیل کرده و به آژانس مربوطه تحویل دهید. همه این را می‌دانند که برای سفرهای خارجی باید پاسپورت داشته باشید. پاسپورتی که به آژانس ارائه می‌دهید باید ۶ ماه از اعتبار آن باقی‌ مانده باشد.

مدارک لازم برای ویزای چین چه هستند؟در کنار گذرنامه باید مدرک تمکن مالی و ۲ قطعه عکس ۴*۶ را به مسئولان آژانس تحویل دهید. این موارد گفته شده تنها مدارک لازم برای اخذ ویزای چین هستند و نیازی به ارائه چیز دیگری نیست.

ویزای چین

هزینه ویزای چین چقدر است؟

چند نوع ویزای چین وجود دارد که می‌توانید نسبت به شرایطتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شاید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و چند ماه قبل از سفر مدارکتان را به سفارت ارسال کرده‌اید، در این‌صورت نیاز به ویزای عادی دارید که هزینه آن ۱۱۰ دلار آمریکا است.

دو نوع ویزای دیگر هم وجود دارد که آن‌ها عبارتند از ویزای فوری و ویزای خیلی فوری که باید برای این ویزاها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۵۰ دلار بپردازید. اگر می‌خواهید خیلی سریع ویزایتان آماده شود، درخواست ویزای فوری یا خیلی فوری را به سفارت چین ارسال کنید تا در مدت کمتری به درخواست شما رسیدگی شود.

مدت زمانی که سفارت برای بررسی درخواست‌های عادی اعلام کرده ۱۰ روز کاری است، پس اگر بعداز این مدت جوابی دریافت نکردید، حتما از سفارت پیگیری کنید. مسئولان سفارت چین اعلام کرده‌اند که در مدت زمان ۶ روز کاری به ویزاهای فوری و ۳ روز کاری به ویزاهای خیلی فوری رسیدگی می‌کنند.

شرایط فعلی کشور طوری است که قیمت دلار در هرلحظه تغییر می‌کند، پس قبل از رفتن به بانک برای پرداخت قیمت دلار را بررسی کنید. فقط حواستان باشد که برای پرداخت هزینه ویزای چین باید از به یکی از شعب بانک شهر بروید.

چطور برای گرفتن ویزای چین اقدام کنیم؟

همه پیش‌نیازها برای گرفتن این ویزا را انجام داده‌اید و حالا وقت آن رسیده راهنمایتان کنم که چطور باید برای اخذ این مدرک اقدام کنید. همان‌طور که گفتم، برای این کار باید یک آژانس مسافرتی را انتخاب کرده و مدارک لازم برای اخذ ویزای چین را به آن ارائه دهید.

چطور برای گرفتن ویزای چین اقدام کنیم؟البته این را هم بگویم که می‌توانید درخواستتان را به‌صورت شخصی به سفارت چین در تهران ارسال کنید. فرقی نمی‌کند که مدارکتان را خودتان بفرستید یا آژانس مسافرتی، در نهایت یک نتیجه را دریافت می‌کنید.

ویزای چین چند روز اعتبار دارد؟

می‌رسیم به مهم‌ترین سوال؛ ویزای چین تا چند روز معتبر است؟ ویزای هر کشوری یک مدت محدودی اعتبار دارد و باید قبل از اتمام آن به کشور بازگردید. چینی‌ها برای ویزای کشورشان ۹۰ روز اعتبار مشخص کرده‌اند، پس حتما حواستان به این مورد باشد. اگر بخواهید چند ماه بیشتر در این کشور بمانید، باید ویزا را تمدید کنید. البته این را هم بگویم که ویزاها با شرایط خاصی تمدید می‌شوند.

سفارت چین در ایران

سفارت چین در ایران کجاست؟

سفارت این کشور در نشانی تهران، اقدسیه، موحد دانش، روبروی آتش‌نشانی واقع شده است. برای پیگیری یا مراجعه به این سفارت‌خانه می‌توانید از روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ به این مرکز بروید.

اگر در شهر دیگری زندگی می‌کنید، نیازی نیست که مسیر طولانی را طی کنید که به تهران برسانید، بهترین راه تماس با شماره ۰۲۱ ۲۲۲۹ ۱۲۴۰ است.