۰ نفر

دانستنی های سفر هوایی؛ گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶
کد خبر: 678960
دانستنی های سفر هوایی؛ گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

برای این که سفر راحتی داشته باشید و برای مسافرت با هواپیما بتوانید از گیت رد شوید، بهتر است در ابتدا به وسایلی که نباید با خود به همراه ببرید توجه نمایید. قطعا هر مسافری که با هواپیما سفر می‌کند، دوست ندارد که به خاطر وسایلی که در گیت تشخیص داده می‌شود، مجبور شود تمام وسایل داخل کیفش را تخلیه کرده و وسایل ممنوعه‌ای راکه با خود همراه دارد، تحویل دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سفرهای هوایی برعکس سفر با اتوبوس و سایر وسایل سواری، از زمان ورود به فرودگاه تا زمان سوار شدن به هواپیما دارای پروسه‌‌ی پیچیده‌ای می‌باشد و این موضوع کمی برای بعضی از افراد استرس آور و کسل کننده است. ممکن است به دلایل متعددی مثل حمل وسایل ممنوع، مجبور شوید کیف خود را تخلیه کرده و وسایلی که بردن آن‌ها به هواپیما ممنوع می‌باشد را از داخل کیف خارج کنید و این باعث شود که کمی با تاخیر به هواپیما برسید. بنابراین در این قسمت از مقاله به بررسی وسایل ممنوعه در هواپیما و توضیح هر یک می‌پردازیم.

ابزار تیز و برنده

از آنجایی که وسایل تیز و برنده مثل چاقو، کاتر و … که با آن‌ها بتوان برشی را ایجاد کرد، حکم اسلحه سرد را دارند، بنابراین حمل آن‌ها به داخل هواپیما ممنوع می‌باشد. داشتن این وسایل به همراه مسافران و حتی مهمانداران هواپیما می‌تواند مشکلات بزرگی را به همراه داشته باشد، بنابراین اجازه ورود آن‌ها به داخل هواپیما داده نمی‌شود.

حتی ممکن است وسیله‌ای را به همراه داشته باشید که از نظر شما ش بسیار با ارزش است ولی جز ممنوعیات ورود به هواپیما باشد. البته اگر وسایل ممنوعه شما در سایز و اندازه کوچکی هستند مثل سوزن، ناخنگیر، موچین، میل قلاب بافی، تیغ، قیچی و … می‌توانید آن‌ها را در چمدان خود جا دهید. با این کار دیگری مشکلی برای وسایل شما ایجاد نخواهد و به راحتی می‌توانید از گیت عبور کنید.

سفر هوایی

وسایل الکترونیکی بزرگ

اگر قصد دارید وسایل الکترونیکی بزرگ مثل لپ تاپ، تب لت و … را با خود به داخل هواپیما حمل کنید و یا اگر خواستید چندین تلفن همراه با خود به همراه داشته باشید، مجاز به انجام چنین کاری هستید. زندگی در دنیای امروز، به خصوص با مجازی و آنلاین شدن بسیاری از کارها، نیاز به وسایل الکترونیکی بزرگی چون لپ تاپ حتی در مسافرت هم احساس می‌شود.

عبور این وسایل از گیت بازرسی فرودگاه با مشکلی رو به رو نشده و هیچ گونه ممنوعیتی به همراه ندارد ولی توجه کنید که همه این وسایل در قسمت بازرسی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین در زمان جمع کردن وسایل و ابزارهای لازم برای سفر، باید به این نکته توجه کنید که این لوازم را به صورت جداگانه از سایر لوازم سفر خود قرار دهید تا در زمان بازرسی بتوانید سریع و راحت آن را خارج کرده و وقت زیادی برای آن صرف نکنید.

حیوانات خانگی

امکان حمل حیوانات خانگی به داخل برخی فرودگاه‌ها تحت هیچ شرایطی داده نمی‌شود، در صورتی که برخی دیگر از فرودگاه‌ها با بررسی‌های شدید این امکان را برای مسافران فراهم می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که قبل از پرواز و ورود به فرودگاه نسبت به این مسئله مطمئن شده و ایرلاین انتخابی و هواپیمای مورد نظر را بررسی نمایید.

گیت پرواز

مدارک شناسایی

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان عبور از گیت بازرسی باید به آن توجه داشته باشید، همراه داشتن مدرک شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و … می‌باشد. شاید در تمامی گیت‌ها این مدارک از شما خواسته نشوند ولی به هر حال با به همراه داشتن کارت شناسایی مراحل تایید هویت شما زودتر انجام شده و نیازی نیست که شما به قسمت شناسایی مسافران مراجه کنید. پیشنهاد می‌شود که مدارک خود را در جایی نزدیک خود نگه‌داری نموده که احتمال دزدیده شدن آن کمتر باشد.

مواد غذایی

از روش‌های مختلفی مثل دستگاه ایکس ری تا بعضی سگ‌های آموزش دیده و نگهبانان تیزبین و حواس جمع، برای بررسی بار و وسایل مسافران استفاده می‌شود. اگر در بار خود مواد غذایی خاصی به همراه داشته باشید، بویایی سگ‌ها را مختل کرده و کیف شما مورد شناسایی قرار می‌گیرد. هم چنین شک کردن به این که شما در بار خود دارای مواد مخدر هستید، می‌تواند کل سفر شما را کنسل نماید.علاوه بر این وجود بعضی از مواد غذایی در زمان بازرسی مانند بمب‌های دست ساز عمل کرده و باعث می‌شوند پروسه چک کردن شما به مختل شود. بنابراین کلا پیشنهاد می‌شود که در سفرهای هوایی با خود هیچ گونه مواد غذایی حل نکنید، یا این که آن‌ها را در بسته بندی‌های جدایی قرار دهید.

گیت

داروهای خاص

داروها از ترکیبات شیمیایی مختلفی ساخته شده و از آنجایی که بعضی از افراد به اسم دارویی خاص، مواد غیردارویی با خود حمل می‌کنند، بنابراین اکثر فرودگاه‌ها در مورد داروهایی که قابل حمل هستند، حساس می‌باشند و همراه داشتن نسخه پزشک برای آن‌ها در چنین شرایطی ضروری است. در صورتی که از این داروها گاز خاصی خارج شود و همراه داشتن آن‌ها برای شما الزامی باشد، (مثل اسپری‌های تنفسی) مقدار کمی از آن را به همراه داشته باشید و به داخل کابین هواپیما ببرید.

مایعات

به همراه داشتن مایعات بیشتر از 100 میلی لیتر، به هر صورتی، یعنی به صورت عطر، ادکلن، آب، الکل، آب میوه، نوشابه و لوازم آرایشی باعث ایجاد وقفه در روند بازرسی می‌شود، ماموران تمام بار شما را گشته و هر چیزی که به صورت مایع به همراه دارید از شما گرفته خواهد شد.

سخن پایانی

احتمالا با مطالعه موارد فوق، شما به این نتیجه می‌رسید که روال بازرسی در فرودگاه کار وقت‌گیر و سخت گیرانه‌ای است و حتی ممکن است برای شما استرس آور باشد. این بازرسی‌ها برای بسیاری از مسافران خسته کننده بوده و بنابراین پیشنهاد می‌شود برای سفرهای پروازی خود، کمی زودتر از تایم پرواز به فوردگاه بروید. در این مقاله آموختید گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است بنابراین بهتر است قبل از رفتن به فرودگاه وسایل خود را با دقت بیشتری انتخاب نموده و نسبت به جایگذاری آن‌ها در کیف وسایل خود دقت کنید.