۰ نفر

چطور بلیط فرست کلاس را ارزان‌تر بخریم؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 666855
چطور بلیط فرست کلاس را ارزان‌تر بخریم؟

پروازهای فرست کلاس یا درجه‌یک امکانات رفاهی بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند.

صندلی‌هایشان راحت‌تر است و باعث می‌شوند که اوقات سفر در مسیرهای دور و نزدیک خوشایندتر شود. بدیهی است که هزینه بلیط پروازهای فرست کلاس بیشتر از انواع دیگر است اما راهی برای خرید ارزان‌تر بلیط‌های این‌چنینی وجود دارد؟ می‌توانید بلیط فرست کلاس را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید؟ 

بلیط فرست کلاس چیست؟

بلیط فرست کلاس

پروازهای فرست کلاس امکانات بهتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هر مسافر در این کلاس پروازی حریم خصوصی دارد، صندلی‌اش بزرگ و جادار است و از او به‌خوبی پذیرایی می‌شود. بنا به نوع و خدمات هواپیمای مسافربری و ایرلاینی که سفر را ترتیب می‌دهد، امکانات رفاهی مختلفی در پروازهای فرست کلاس عرضه می‌شوند. 

سطح و کلاس پروازی که بعد از فرست کلاس قرار می‌گیرد، کلاس بیزینس است. امکاناتی که در این سطح از پرواز ارائه می‌شود هم مطلوب است اما نه به اندازه فرست کلاس. 

چند ترفند برای خرید ارزان‌تر بلیط فرست کلاس

استفاده از کدهای تخفیف و امتیازات همراهی

نکاتی به‌طور کلی وجود دارد که باید برای خرید بلیط هواپیمای درجه‌یک ارزان بدانید. با نکات مذکور که آشنا شوید، اقدام سریع از راه اپلیکیشنی مانند اسنپ، شما را با صرف هزینه‌ای معقول به بلیطی مطلوب می‌رساند. به پیشنهادهای زیر برای رزرو بلیت پرواز از کلاسی خوب اما با قیمتی اقتصادی دقت کنید. 

۱. زمان مناسب را برای رزرو بلیت پرواز انتخاب کنید 

شاید برایتان جالب باشد که بیشتر مسافران پروازهای درجه یک تاجران و فعالان کسب‌وکارها هستند. این دسته از افراد در تعطیلات و آخرهفته‌ها کار نمی‌کنند. بنابراین، فرصت بی‌نظیری برای دیگران پیش می‌آید تا با قیمتی کمتر دست به خرید بلیط‌های فرست کلاس بزنند. 

۲. با مهمان‌دار صحبت کنید 

این توصیه کمی به شانس وابسته است. اگر بلیط اکونومی یا بیزینس خریده باشید، هنوز هم شانس صعود به جایگاه بهتر وجود دارد. چطور؟ با مهمان‌دار صحبت کنید و ببینید که صندلی‌های درجه‌یک پرواز خالی مانده‌اند یا خیر. 

۳. صندلی را در زمان چک‌این عوض کنید 

در زمان فرایند چک‌این (check-in) هم می‌توانید صندلی‌تان را عوض کنید. معمولا در صورت وجود صندلی‌های خالی در بخش ویژه و فرست کلاس در زمان چک‌این به شما پیشنهادهایی مطرح می‌شود. اگر بخواهید می‌توایند بلیط‌تان را تعویض کنید و از حالت بیزینس یا همان تجاری به حالت فرست کلاس دربیاورید. 

۴. به باشگاه مشتریان بپیوندید  

اگر عضو باشگاه مشتریان اپلیکیشنی مانند اسنپ باشید یا در شمار مشتریان ویژه و وفادار شرکت‌های هوایی قرار بگیرید، همیشه شما را در اولویت قرار می‌دهند. برای چه کاری؟ برای آگاه‌کردن از طرح‌های تخفیفاتی و کمپین‌های فروش ویژه. 

۵. خیلی زود برای خرید بلیط دست‌به‌کار شوید 

اگر روزها و حتی هفته‌ها پیش‌تر از روز پرواز اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، امکان اینکه بتوانید بلیط‌های فرست کلاس را با قیمتی ارزان‌تر بخرید هم بیشتر می‌شود. هرچقدر که دیرتر اقدام کنید، این شانس از شما دورتر خواهد شد. 

۶. مسیرهای پرواز کم‌ظرفیت و کم‌تردد را انتخاب نکنید 

بعضی از مسیرهای پرواز کم‌تردد هستند و قیمت بلیط‌شان به‌واسطه ظرفیت محدود و امکانات ویژه بالا است. به‌سراغ این مسیرها نروید. سعی کنید که قبل از اقدام برای خرید بلیط پروازهای فرست کلاس به این نکته دقت داشته باشید. هرچقدر که تعداد صندلی‌های درجه‌یک پرواز بیشتر باشد، امکان اینکه حتی بتوانید با مهمان‌دار مذاکره کنید تا جایتان را عوض کند هم بیشتر می‌شود. 

خرید بلیط از اسنپ: پیداکردن شانس‌های بهتر 

با تهیه بلیط هواپیمای داخلی یا خارجی از اسنپ می‌توانید شانس خود را برای بهره‌مندی از تخفیف‌ها و بلیط‌های ارزان بالا ببرید. در خرید آنلاین امکان رصد انتخاب‌های متنوع وجود دارد. هم می‌توانید پروازهایی از ایرلاین‌های مختلف را ببینید و هم کلاس پروازی‌تان را انتخاب کنید. 

با مقایسه است که می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ضمن اینکه اسنپ شانس پیداکردن شرایط عالی و خاص برای پرواز را هم مهیا می‌کند. با کمک‌گرفتن از فیلترهای مختلف آن در هنگام پیداکردن بلیط مطلوب می‌توانید از پروازهای با تخفیف آگاه شوید. 

کافی است که فیلتر بیشترین تخفیف را انتخاب کنید و ببینید که آیا درمیان پروازهای فرست کلاس، موردی با تخفیف خوب وجود دارد یا خیر. این کار در هر ساعت از شبانه‌روز و هرجا برایتان مقدور است.

در حالی که اگر قرار به خرید حضوری بلیط باشد، امکان مقایسه پروازها و بررسی وجود تخفیف‌ها چندان شدنی و ممکن نیست. پس یادتان باشد که اسنپ سوپراپلیکیشنی است که در خرید بلیط فرست کلاس هم به شما امکاناتی درجه‌یک پیشکش می‌کند. اسنپ روش‌های دیگری هم برای خرید بلیط پرواز خارجی و داخلی درجه یک با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیارتان می‌گذارد: 

  • استفاده از کدهای تخفیف و امتیازات همراهی؛ 
  • امکان آگاهی از بلیط‌های چارتر و خرید ارزان‌تر. 

خرید آنلاین انواع بلیط پرواز بیزینسی از اسنپ

استفاده از کدهای تخفیف و امتیازات همراهی 

اگر عضو اپلیکیشن اسنپ شوید، استفاده از هریک از خدمات و امکانات آن برایتان امتیازی به‌همراه می‌آورد. با این امتیازها می‌توانید کارهای جذابی انجام بدهید. برای مثال، جمع‌آوری و شرکت با آنها در قرعه‌کشی می‌تواند موجب برنده‌شدن و رسیدن به جوایزی بسیار ارزشمند شود. 

اگر هم بخواهید، امکان استفاده امتیازها در قالب کدهای تخفیف وجود دارد. این کدهای تخفیف را برای استفاده از خدمات مختلف اپلیکیشن به‌کار بگیرید.

امکان آگاهی از بلیط‌های چارتر و خرید ارزان‌تر 

شرکت‌هایی که بلیط‌های هواپیماها را چارتر می‌کنند، گاهی در نزدیکی پرواز مجبور به فروش ارزان‌تر بلیط صندلی‌های خالی می‌شوند. در واقع، این شرکت‌ها از پیش، تمام یا بخش بزرگی از صندلی‌های یک پرواز را می‌خرند اما نمی‌توانند ظرفیت را تکمیل کنند.