۰ نفر

جاذبه های تفریحی تهران مخصوص کودکان ​

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبر: 666612
جاذبه های تفریحی تهران مخصوص کودکان ​

اگر کودک دارید، احتمالا برایتان پیش آمده بخواهید آخر هفته تفریح کنید ولی به جز پارک جایی به ذهنتان نرسد که برای کودکتان هم هیجان انگیز باشد؛ جایی که فقط تاب و سرسره نباشد یا چیزهایی برای یادگرفتن هم داشته باشد. جاهای دیدنی تهران فقط به بزرگسالان محدود نمی‌شود و بعضی‌هایشان برای کودکان هم مناسبند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، به معرفی جاذبه‌ها، تفریحات و سرگرمی‌هایی پرداخته‌ایم که برای کودکان مناسب هستند؛ یعنی جاهایی که یا مخصوص کودکان طراحی شده‌اند یا علاوه بر بزرگسالان، کودکان هم سرگرم می‌شوند، زیرا جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع هستند و بعضی‌هایشان علاوه بر اینکه برای تفریحات کودکان مناسب است، برنامه‌هایی برای آموزش آنها هم دارد.

شاید تصور کنید که همه پارک های تهران که وسایل بازی دارند مناسب کودکان هستند، درست است امّا در این لیست باغ‌ها و بوستان‌هایی را معرفی می‌کنیم که برخی از آن‌ها فضاهایی مخصوص کودکان دارند و برخی دیگر از آن‌ها هم با محیط و فضای خود، برای کودکان جالب توجه هستند و باعث آشنایی بیشتر آن‌ها با طبیعت، حیوانات و زندگی پیرامونشان می‌شوند.

پارک پردیسان

پارک یا بوستان پردیسان از بوستان‌های قدیمی تهران است که با وسعت خود، نقش بسیار مؤثری در بهتر کردن هوای پایتخت دارد. در این پارک تعدادی موزه، امکانات آموزشی و تفریحی هم وجود دارد که گستره بیشتری از جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها را برای افراد و همچنین برای کودکان فراهم می‌آورد. یکی از اهدافی که در بوستان پردیسان دنبال می‌شود، تفریح همراه با آموزش، پژوهش و همین طور حفاظت از محیط زیست است. بنابراین می‌توانیم آن را از جاذبه های تهران برای کودکان بدانیم.

در این بوستان یک مدرسه طبیعت هم هست که از جمله جاهای مناسب کودکان به شمار می‌رود. فعالیت‌های مختلفی هم در این قسمت انجام می‌شود که آشنایی با مراحل کاشت گیاهان، پوشش جانوری، شناخت طبیعت، انجام بازی‌های خلاقانه مرتبط با طبیعت، بازپروری حیات وحش و... از جمله آن‌ها هستند. گفتنی است که در بوستان پردیسان می‌توانید زیست‌بوم‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، آکواریوم و قسمت‌های مختلف دیگری از جمله زمین‌های بازی مثل زمین بدمینتون، والیبال و زمین‌های دیگری را هم مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید. در کنار این موارد، پارک پردیسان به دلیل موقعیت مناسبی که دارد، برای بادبادک بازی هم مناسب است، از این رو اگر از کنار پارک عبور کنید، همیشه تعدادی بادبادک را در هوا می‌بینید.

آدرس بوستان پردیسان: بین اتوبان شیخ فضل‌الله نوری و یادگار امام، در ضلع شمالی بزرگ‌راه حکیم. همچنین می‌توانید از جهت غرب به شرق اتوبان همت بروید، پس از گذراندن خروجی یادگار امام، می‌توانید پارک پردیسان را ببینید.

باغ گیاه‌شناسی

 

باغ گیاه‌شناسی تهران هم از جمله فضاهایی است که کودکان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند اطلاعات خوبی درباره گیاهان و گونه‌های مختلف آن‌ها به‌دست آورند، بنابراین از جمله مکان های مناسب کودکان در تهران برشمرده می‌شود. در باغ گیاه‌شناسی، گیاهان بومی و غیر بومی مختلفی در فضاهای باز و فضاهای گلخانه‌ای نگهداری می‌شوند. یکی از اهداف باغ گیاه‌شناسی، آشنا کردن مردم با اهمیت گیاهان و لزوم حفاظت از آن‌ها است. در این باغ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هم درباره گیاهان انجام می‌شود. شما ضمن اینکه می‌توانید کودکانتان را به این باغ ببرید و آن‌ها را با اطلاعات گوناگون آشنا سازید، می‌توانید کوه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهایی را هم ببینید که در این باغ ساخته‌اند.

آدرس باغ گیاه‌شناسی: اتوبان تهران‌کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلولار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور

پارک ساعی

یکی دیگر از پارک‌هایی که به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان هم به حساب می‌آید، بوستان ساعی است که یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های تهران محسوب می‌شود. پارک ساعی بخش‌های مختلفی دارد و شامل قسمت‌های گوناگونی است که برای هر سلیقه جالب توجه است. یکی از این قسمت‌ها، باغ وحش نسبتا کوچک آن است که در گذشته تعداد حیوانات بیشتری در آن بوده؛ اما امروزه تعدادشان کمتر شده است.

در بوستان ساعی می‌توانید گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را مشاهده کنید و یکی از کارهای جالبی که در این پارک انجام داده‌اند، این است که مجسمه برخی از حیوانات را درست کرده‌اند و نام آن‌ها و حرف اول اسم این حیوانات را به فارسی در کنار آن‌ها ساخته‌اند. به این صورت، کودکان می‌توانند حروف الفبا را با توجه به این مجسمه‌ها و حیواناتی که ساخته‌اند، بهتر یاد بگیرند و در خاطرشان ثبت کنند. در پارک ساعی، زمین بازی مخصوص کودکان، زمین ورزش و امکانات دیگری از این قبیل هم وجود دارد که آن را به یکی از مناسب‌ترین مکان های تفریحی کودکان در تهران بدل کرده است و بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها در آن بازی کنند، یاد بگیرند و خاطره بسازند.

آدرس پارک ساعی: خیابان ولی‌عصر، پایین‌تر از میدان ونک